Történelmi esemény a Facebooknál: fennállása óta először csökkent a napi aktív látogatószám Észak-Amerikában. Az Unilever növeli a médiaköltéseit (köztük a digitálisat), hódítani fog a podcast, a Burger King pedig megcsinálta a leghosszabb 15 másodperces reklámot (nem ellentmondás). És még csapatépítőre is eljutott a Kreatív Kontroll.
Minden héten marketingtörténések.
Töltsd le az applikációnkat, hogy mindig elsőként hallgathasd az új adásokat és az extra tartalmakat.
Csapatépítés Kontroll-módra
Hallgasd meg az adást az élménybeszámolónkért.
Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,
Facebook-hírcsomag
A Facebook megtiltja a felületein minden kriptovaluta, így például a bitcoin hirdetését. A közösségi média azt írta a közleményében, hogy a hirdetéseknek biztonságosaknak kell lenniük, nincs helye az oldalon a megtévesztő reklámoknak. Feltételezhetően az irreális hozamokat ígérő hirdetésekből lett elegük, ezért egy huszárvágással inkább a teljes szektort kinyesik a hirdethető termékek közül.
Eközben története során először csökkent a napi aktív felhasználók száma az Egyesült Államokban és Kanadában. 2017 harmadik negyedévében 185 millió napi felhasználó volt, ez a negyedik negyedévre 184 millióra esett vissza.
Harmadik hír: január utolsó napján több száz szakértő és gyermekjóléti szervezet tett közzé nyílt levelet, amely szerint a Facebook nem való kisgyerekeknek, mert nem elég érettek ahhoz, hogy megértsék az online kapcsolatok összetettségét és nem képesek még megóvni a magánéletüket sem. Éppen ezért a nyílt levél felszólítja Mark Zuckerberget, hogy vonja vissza a tavaly decemberben elindított Messenger Kids alkalmazást, amit a cég kifejezetten a 13 év alatti korosztálynak szánt (egy korábbi adásunkban mi is beszéltünk az appról).
A Reuters szerint 2018-ban ismét uralkodni fog a podcast
A Journalism, Media and Technology Trends and Predictions nevű összeállításban 29 ország szakértői segédkeztek, a tanulmány a következő előrejelzéseket teszi 2018-ra:
- A kiadók 44 százaléka szerint a jövőben még jobban kell aggódni a platformok befolyásoló képessége és ereje miatt.
- Negatív érzésük van a vállalatoknak a Facebook, a Twitter, a Google és a Snapchat miatt.
- A siker legnagyobb gátjának mégis a belső faktorokat látják.
- A kiadók 44 százaléka az előfizetéses megoldást tartja a legjobb bevételi forrásnak, 38 százalék az online megjelenő reklámokat.
- A kiadók 58 százaléka idén jobban fókuszál majd a podcastekre.
Az Unilever 220 millió fonttal növeli a médiaköltéseit és több pénzt szán a digitális felületekre
Az óriáscég egyre kevesebb tévés reklámot készít, azokat tovább képernyőn tartják, az így megspórolt összegeket pedig a hatékonynak bizonyult szpotokba fektetik vissza. Mindeközben a digitális felületekre is nagyobb büdzsét terveznek (elsősorban programmatic hirdetésekre).
(Tavaly augusztusi érdekesség, hogy a Procter & Gamble csökkentette a digitális büdzséjét, az ok nagyrészt az, hogy nem látják a hatékonyságát, illetve tartanak attól is, hogy a hirdetéseiket botok kattintják le vagy épp szerencsétlen környezetben jelennek meg a hirdetések. Halkan súgjuk, hogy a programmaticon túl is van élet, a tartalommarketing pedig bizonyítottan hatékony.)
Az Unilever e-commerce jellegű bevételei tavaly majdnem megduplázódtak (sok más mellett a Dollar Shave Club megvásárlásával).
A Burger King megcsinálta a leghosszabb 15 másodperces reklámot
Ebben fontos szerepet kaptak a virtuális asszisztensek és a Google keresője is.
A sztori nagyon röviden a következő: egy kreatív ügynökség felhívta David Machadót, a Burger King nemzetközi brandmenedzserét, hogy van egy kiváló ötletük. Egy tévéhirdetésben a Burger King egyik munkatársa mond valamit a Whopperről, majd befejezi azzal, hogy „Oké, Google. Mi az a Whopper szendvics?”
Ez a kérdés keresésre sarkallja a virtuális asszisztenseket, amelyek egyből behozzák a Whopper Wikipedia-oldalát. Machado azonnal leejtette az állát, a reklám elkészült és a média is felkapta, a Google pedig 2 órán belül készített egy patchet, ami blokkolja az asszisztensek rendszerében a szöveget mondó színész hangját. Machado szerint így is megérte.
[msz_checklist_59_urlap title=”59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez” body=”Nem az számít, hogy elvileg és más piacon mi működik, hanem az, hogy a te listádon a te hírleveidben mi adja el a te termékeidet. Viszont az alábbi lista azonnal megnöveli a hatékonyságodat. Hová küldhetem?” notice=”*A csekklista megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.” image=”https://www.marketingszoveg.com/wp-content/uploads/2016/10/ebook_kep_1.png”]