Pénztár nélküli boltot nyit az Amazon, a Facebook Európának feszül a GDPR miatt, a Google új közösségi tartalomgyártási ötlettel rukkolt elő, mindeközben pedig még konferencián is voltunk. Ez történt a héten a marketingben.
Helye van a tartalommarketingnek a telefonodon: szerezd be a Kontent Pub applikációját.
Konferenciaélmények
Nézd meg a No Kontroll 6. részét, melyben a Marketing Fesztiválon történteket is feldolgozzuk (benne Zoli előadásával és a bejelentésével).
Instagramon is követheted az eseményeket:
? #marketingfesztival #marketingfesztival2018 #kreativkontroll #marketingszoveg.com
Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,
Az Amazon megnyitja a pénztár nélküli boltját
Az Amazon Go nevű kísérleti bolt Seattle-ben található, különlegessége abban rejlik, hogy pénztári sorban állás nélkül lehet vásárolni, mert a fizetés automatikusan történik. A boltban szenzorok és kamerák követik a vásárlást, hogy ne történjen visszaélés.
A gyakorlatban voltak problémák, hiszen a források szerint egyelőre gondot okoz a hasonló testalkatú vásárlók megkülönböztetése. Ettől függetlenül a kiskereskedők nem örülnek, hogy az Amazon ilyen módon is elkezdett terjeszkedni.
GDPR kontra Facebook?
A Facebook úgy döntött, hogy az európai piacon nem teszi elérhetővé az automatikus arcfelismerési szolgáltatásait. Az ok: az Unió szigorú adatvédelmi előírásai.
Sheryl Sandberg ügyvezető szerint a világ többi pontján működni fog majd ez a beállítás, de a GDPR miatt az EU-ban ettől eltekintenek.
Egy új kutatás szerint az alkalmazások veszélyeztethetik az ovisok nyelvi fejlődését
A négy különböző országban készült felmérésnek magyar vonatkozása is van, a kutatás arra világított rá, hogy a legnépszerűbb appoknak csupán 10 százaléka érhető el magyarul, illetve vannak elmaradások a készségek fejlesztése terén is. Az alkalmazások kb. egyharmada javítja az írási és olvasási készségeket, illetve kapcsolódik valahogyan a matematikához. A kutatók szerint igény volna játékosabb készségfejlesztő alkalmazásokra és kimondottan az óvodásoknak készített mesekönyvekre is.
A Google belőled is riportert faraghat
A Bulletin nevű új szolgáltatásban helyi lakosok oszthatnak meg egymással releváns híreket, például az utcában csőtörés van, netán baleset történt a lámpánál. Az önkéntes riporterek fotókat és videókat is csatolhatnak a hírekhez.
A Bulletint jelenleg két amerikai városban tesztelik.
[msz_checklist_59_urlap title=”59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez” body=”Nem az számít, hogy elvileg és más piacon mi működik, hanem az, hogy a te listádon a te hírleveidben mi adja el a te termékeidet. Viszont az alábbi lista azonnal megnöveli a hatékonyságodat. Hová küldhetem?” notice=”*A csekklista megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.” image=”https://www.marketingszoveg.com/wp-content/uploads/2016/10/ebook_kep_1.png”]