Szaklapszemle a Facebook-változások kapcsán, változik a YouTube monetizálási politikája is, a Facebook demokratizálja az álhírek elleni harcot.
Követed az online marketing változásait? Velünk hétről hétre megteheted, hiszen csak hallgatnod kell az adást.
Szeretnéd mindig az elsők között hallgatni az adást? Akkor töltsd le a Kontent Pub applikációját.
Szakújságírók és digitális szakemberek a Facebook-algoritmusfrissítéséről
Mark Zuckerberg január elején bejelentette, hogy a közösségi oldal a jövőben még szigorúbban mazsoláz majd a kikerülő posztok között, emiatt várhatóan csökkenni fog az oldalak organikus elérése. A hírt a Kontent Pub előző adásában kommentáltuk (hallgasd meg itt).
Mit hozott a lapszemle?
The Verge, Casey Newton: kétséges Zuckerberg tervének sikere, mert hiába vezetik ki a hírfolyamból a kiadókat, ez még önmagában nem teszi a közösségi felület valóban boldogabb hellyé. Szerinte a WhatsAppon pl. nincs hírfolyam, mégis tömegével vannak hoaxok és álhírek. A szerző pesszimista.
Joshua Topolsky: a legtöbb ember tudni szeretné, hogy mi folyik a világban, és ha a Facebook eltartja a kezét, akkor egyszerűen ez a kereslet máshová megy majd informálódni. Topolsky szerint a Facebook nem igazán tudja, mi a terméke, és bármelyik kiadó, amelyik a Facebookra épült, lehúzhatja a rólót.
Monday Note, Frederic Filloux: a felhasználók a Facebook szerint többet fognak csoportokban beszélgetni, emiatt a csoportok (logikusan) aktívabbak lesznek. A Facebook mostani lépése lényegében a hírszolgáltatókat szorítja ki az oldalról, mert a közösségi felület mintha nem tudott volna mit kezdeni a hírekkel. (Az oldal jó élményt akar adni és pozitív világot mutatni, a hírek viszont sokszor negatívak.)
Mumbrella, George Phoitos: szerinte a márkáknak a jövőben sokkal jobb tartalmakat kell gyártaniuk: olyanokat, amikről az emberek szívesen beszélgetnek a barátaikkal.
Digiday: a megszólított ügynökségi szereplők úgy vélik, hogy a márkák viszonylag sértetlenül megússzák az algoritmusváltást.
Te mit gondolsz? Írd meg egy hozzászólásban.
Te döntöd el, hogy mi álhír
A Facebooknál úgy döntöttek, hogy a felhasználókra bízzák a hírszervezetek megbízhatóságának eldöntését. Mark Zuckerberg úgy véli, nem nekik kell dönteni az ügyben, hogy mi hiteles és mi nem, sokkal inkább annak a 2 milliárd felhasználónak, aki a közösségi média felületén lóg.
Zuckerberg szerint ami a felhasználók körében nem számít hitelesnek, az ritkábban vagy egyáltalán nem jelenik meg a hírfolyamukban. A változtatások miatt a felhasználók kevesebb tartalmat fognak látni a hírszervezetektől, amelyek facebookos aránya ötről négy százalékra csökken, hírfolyami helyüket az ismerősök és családtagok posztjai veszik át.
Nem sikerült összeszedni a pénzt a Politis nevű új magyar hírportál elindításához
A projekt felelőse az Index korábbi főszerkesztője, Dudás Gergely volt, aki tavaly novemberben jelentette be, hogy olyan hírportált szeretne létrehozni, ami tisztán előfizetői rendszerben működik nagyjából 10 ezer forint per éves díjért cserébe.
Dudás egy 30 fős szerkesztőséget és alaposabban körüljárt közéleti híreket álmodott meg, ehhez pedig közösségi finanszírozás keretében keresett adakozókat. Az Indiegogo-kampányban megcélzott 300 millió forintos összeg (és a 30 ezer előfizető) azonban nem jött össze, mert a kért összegnek csak a 12 százaléka áramlott be (37 millió forint).
Változik a monetizálás a YouTube-on
A Google komoly változtatásokat jelentett be a YouTube-bal és az ott megjelenő videók monetizálásával kapcsolatban. A cég egyrészt manuálisan ellenőrzi a Google Preferredben szereplők hirdetéseinek felhasználóbarát mivoltát, másrészt megnehezíti a kisebb csatornák pénzkeresési lehetőségét.
Az új irányelvek szerint a csatornáknak minimum 1000 feliratkozóval és 4000 megtekintett órányi tartalommal kell rendelkezniük, hogy részesülhessenek a hirdetési bevételekből. A változások február 20-tól lépnek életbe.
[msz_checklist_59_urlap title=”59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez” body=”Nem az számít, hogy elvileg és más piacon mi működik, hanem az, hogy a te listádon a te hírleveidben mi adja el a te termékeidet. Viszont az alábbi lista azonnal megnöveli a hatékonyságodat. Hová küldhetem?” notice=”*A csekklista megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.” image=”https://www.marketingszoveg.com/wp-content/uploads/2016/10/ebook_kep_1.png”]