Lájkautomatából vehetsz Instagram-aktivitást Moszkvában, a Chrome tényleg hirdetésblokkolót kap, a Coca-Cola pedig felmérte a magyar nők helyzetét.
A héten nemcsak a hírekkel dobtuk fel a Kontent Pubot, hanem vendégünk is volt.
Hallgasd meg a 12. részt:
Mire vágyik a magyar nő?
Feltérképezte a magyar nők a helyzetét a Coca-Cola, számolt be a hírről a Kreatív. A Szuperhősnők címet kapott programsorozat által a cég szerette volna megismerni, hogy érzik magukat a nők ma Magyarországon. A reprezentatív felmérés a 18–49 éves nők problémáit volt hivatott felmérni.
Kiderült, hogy a magyar nők legnagyobb kihívásai ezek:
- kisgyerekes nőként munkát keresni
- túlterheltség
- munka és gyermeknevelés összeegyeztetése
Az egyedülálló nők jelentős része szívesen indítana saját vállalkozást. A Coca-Cola emellett létrehozott egy saját mentorprogramot is, hogy minden évben személyre szabott szakmai és életvezetési tanácsokkal segíthessék a nőket.
Ez a fiú tudta, csak rosszul?
Külön reklámmal köszöntötte a Nike Cristiano Ronaldót a BL-döntő után. A fiatal Ronaldót ábrázoló képen a sztár egy kapu és annak hálója mögött áll szürke melegítőfelsőt viselve. Alatta felirat: This Boy Knew, vagyis ez a fiú tudta. És Nike-jel.
Ez a fiú tudta, csak rosszul? (via SB Nation)
Egy apróság azonban elkerülte a futballista főszponzorának a figyelmét, mégpedig az, hogy az eredeti, tágabb képen jól látszódik, hogy Ronaldo egy Adidas-felsőt hord. A dolog egy ausztrál youtubernek, Jay Bucksnak szúrt szemet, és ő ásta elő az eredeti képet.
Nincs elég lájkod? Vegyél az automatából!
Moszkvában kamu Instagram- és Vkontakte-lájkokat árulnak, mindössze 240-245 forintért darabját. De nem ám az internet sötét bugyrában, hanem a belvárosban, automaták segítségével, mintha csak egy kólát vagy BKV-jegyet venne az ember.
Az érdekességre egy orosz újságíró, Alexey Kovalev hívta fel a figyelmet, aki elmesélte, hogy 100 darab lájk 50 rubelbe kerül, vagyis darabja nagyjából 240-245 forintba. Az automata másodlagos funkcióként szelfit is képes készíteni, amiket fel is tölt a felhasználó fiókjába.
Russia takes the worst excesses of capitalism to the extreme, so here’s a vending machine in a mall for buying Likes for your Instagram pics pic.twitter.com/ZZt189opgd
— Alexey Kovalev (@Alexey__Kovalev) 2017. június 5.
Persze az Instalike néven futó megoldás méregdrága ahhoz az orosz online szolgáltatóhoz képest, amely bő 230 ezer forintnak megfelelő rubelért árul 150 ezer Insta-küvetőt, meg bejegyzésenként akár 1500 lájkot.
A Facebook tévébb lesz a tévénél
Android TV-re jönnek a Facebook-videók, számolt be a hírről a 9to5Google. A tévére letölthető applikáció valójában ugyanaz, mint amit mobilra is leszedünk, de az másképp néz ki. Eltűntek a hírfolyamok és linkek, helyette pedig csak a Facebookon megjelenő videókat lehet benne lejátszani.
Az applikáció kategóriák szerint rendszerezi a videókat, és leginkább azokat fogjuk látni, amikről a Facebook azt gondolja, hogy érdekelhet minket.
A hír már csak azért is érdekes, mert ahogy arról mi is beszámoltunk, hamarosan saját streamingszolgáltatást indíthat a Facebook.
A Google dönti el, hogy mit hirdethetsz
Nem viccelt a Google, és most már biztos, hogy hirdetésblokkolót kap a Chrome, mégpedig egy brutálisat, ami szakértők szerint be is döntheti a fél internetet. Persze a saját hirdetései nem kerülnek veszélybe, sokkal inkább más szolgáltatóké. Hogy ne tűnjön olyan diktatórikusnak a helyzet, a Google a felhasználók védelmére hivatkozik .
Az alaphelyzetben bekapcsolt állapotban lévő megoldással ugyanis a Google csupán egy tisztább internetet szeretne. Az új Chrome azokat a hirdetéseket szűrné, amelyek zavarják a felhasználókat. Hogy mik tartoznak ide? Azok a hirdetések, amelyek automatikusan és hanggal indulnak, de bátran ide sorolhatjuk a teljes képernyőt elfoglaló felugró reklámokat is.
A Google szerint ez alól a saját hirdetések sem jelentenek majd kivételt. Talán ezért is hívják szűrőnek cégen belül ezt a funkciót, nem pedig hirdetésblokkolónak, hiszen az csak bizonyos reklmokat tiltana be.
A fejlesztést mobilon és asztali gépen futó Chrome-ban is elérhető lesz. Emellett a fejlesztők beépítenek egy olyan funkciót a böngészőbe, amivel pénzzel támogathatják majd a felhasználók az általuk kedvelt vagy csak böngészett weboldalt.