Mi értelme annak a közösségi oldalnak, amelynek semmi értelme?
Mit tud a megújuló Skype? Miért volt felségsértő a Burger King kampánya? Igazat mond-e a vevők 49%-a akkor, amikor azt állítják, hogy a fontos ügyeket támogató brandek termékeiért több pénzt fizetnének?
A 11. Kontent Pubot is érdemes meghallgatnod:
Felségsértő reklám miatt tajtékzik Belgium
A Burger King megnyitja első gyorséttermeit a Belga Királyságban, így a cég kreatívjai meg is kérdezték weboldalukon a belgákat, hogy „Ki a király?”. A szöveg így folytatódik (a tőmondatokat megőriztük a fordításban): „Két király. Egy korona. Ki uralkodjon? Szavazz most!”
Ha Fülöp királyra szavazott volna az eltévedt belga, akkor az oldal rákérdez: „Biztos vagy benne? Ő nem fog sült krumplit sütni neked!”
(via Business Insider)
A királyi család szóvívője szerint ez az egész elfogadhatatlan, a király képét és imázsát (ebben az esetben egy stilizált képen) engedély nélkül nem lehet használni (és kereskedelmi célokra amúgy sem szokták megadni az engedélyt).
A belgiumi Burger King egyelőre „megfontolja” a hirdetés módosítását.
Megújul a Skype
A Microsoft próbálja megtalálni az üzenetküldő jövőjét: egyrészt megpróbál betörni az üzenetküldő appok piacára (amit ural a Messenger és a WhatsApp), de ha már ott vannak, akkor egy Facebook-szerű üzenőfalat is kapunk (ahol a Skype-os kontaktok megosztásait nézegethetjük), illetve Snapchatre hajazó funkciókat is adnak (rajzolható és effektezhető fotók).
Emellett a „Find” funkcióval nemcsak youtube-os tartalmak és gifek között keresgélhetsz (hogy azzal színesítsd a beszélgetéseid), hanem akár programok és éttermek kínálatában is – tehát ha jól értjük, a Skype megpróbálja a szociális életed intézésének minden fontos területét egy appban lefedni.
Az új Skype először androidos operációs rendszerre jön ki, majd iOS-re, végül asztali gépekre. Vajon elég lesz ez ahhoz, hogy a Skype visszanyerje régi fényét?
A Facebook saját sorozatokat készíttet, melyeket kizárólag a Facebookon „vetítenek” majd
A 20–30 perc közötti részek a Facebook tulajdonába kerülnek (250 000 dolláros epizódonkénti felvásárlásról szólnak a hírek), az 5–10 perces epizódok a tartalomkészítőnél maradhatnak (ezek elkészítéséért a Facebook 35 000 dollárt fizet). A hirdetési bevételek 45%-a Zuckerbergéknél landol.
Ez a gyártási díj aprópénznek számít, ha összehasonlítjuk egy Game of Thrones epizód költségeivel (amely 10 millió dollár).
A Vox Media és a BuzzFeed már meg is erősítette az együttműködést, a csőben olyan médiacégek vannak, mint az ATTN és a Group Nine Media.
Támogass jó ügyeket, hogy drágábban értékesíthess?
A vásárlók 49%-a többet is fizetne egy márka termékeiért, ha a cég számukra fontos ügyet támogat – derül ki a MediaCom 2000 egyesült királyságbeli fogyasztót bevonó felméréséből. Ez a szám a 18–24 éveseknél már 60%.
Az ügy nem fekete és fehér: a válaszolók 65%-a úgy tartja, hogy a brandek felnagyítják a környezetvédelmi tevékenységeiket. 45% nagyon szkeptikus lesz, ha egy brand azt állítja, hogy valamilyen jó ügyet szolgál. Ezzel szemben a válaszolók 63%-a azt gondolja, hogy a brandeknek felelősségük van, hogy valamit visszaadjanak a társadalomnak (80% pedig a környezetvédelmet különösen fontos és támogatandó ügynek tartja).
Fontos megjegyeznünk, hogy nem az számít, hogy az emberek mit mondanak, hanem az, ahogyan viselkednek.
Minutiae: az anonim közösségi média
Anonim közösségi média jelent meg: a Minutiae egy „anonim antiszociális médiaapp – nincs profil, nincs lájk, nincs komment”. Az app minden nap egyszer megkéri a felhasználóikat, hogy fotózzák le, ami épp előttük van, majd osszák meg azt – ezután a Minutiae összeköt egy random emberrel, akinek a fotóját megnézheted. Erre 60 másodperced van, majd a kép eltűnik – épp úgy, ahogy Snapchaten.
„You are not your timeline”, szól az app bemutatása. „A közösségi média azt ígérte, hogy tarthatjuk a kapcsolatot a barátainkkal. Ehelyett fogalmatlan majmokká változtatott minket, akik a világ leghosszabb fogyasztói felmérését töltögetik. A Facebook nem a pénzedet akarja, hanem az idődet”.
Nekünk is eszünkbe jutott a klasszikus:
Az ötlet 2 művésztől jön: mi lenne, ha nem a tökéletes pillanatokat osztanánk meg egymással, hanem a mindennapi életünket?
A cucc 14 dollár 99 centbe kerül, cserébe nem adják el az adataid, plusz a „hagyományos” közösségi oldalakkal ellentétben nem egy „kinek jobb az élete” versenybe invitál.
Újabb 4 évig Hinora Ferenc lesz a Magyar Marketing Szövetség elnöke
Az MMSZ pénzügyileg is eredményes évet zárt, még fontosabb azonban az, hogy merre viszik a hazai marketinget: fókuszban marad a minősítés és az edukáció.
Hinorát idézve: „az MMSZ továbbra is a marketingszakma első számú eligazodási pontja. Magyarországon jelenleg számos önjelölt marketingszakértő van, ezért is nagyon fontos feladatunk a közeljövőben, hogy segítsük az eligazodást, kiemelve a követendő példákat, szakembereket, esettanulmányokat. Ezeket a célkitűzéseinket mind díjainkkal, mind a szakértői minősítő rendszer bevezetésvel, illetve a marketing.hu weboldal teljes megújításával kívánjuk megvalósítani a továbbiakban.”
Ha még több marketingtudásra vágysz
Akkor csatlakozz előfizetőink egyre népesebb táborához. Talán üzleti életed egyik legmegtérülőbb döntése lesz.