A héten Tibi atyát törölte a Facebook (aztán kiderült, hogy szándékosan inaktiválta magát), meglett az első 100 millió követős Twitter-fiók, a Dolce & Gabbana bojkottálja önmagát, az Amazon pedig megvásárolja a Whole Foods-ot.
Most sem maradsz a véleményünk nélkül, hallgasd meg a 13. adást!
Tudtad, hogy a telefonodra tehetsz minket? Töltsd le a Kontent Pub applikációját, hogy elsők között érd el a podcastet (és hozzáférj exkluzív anyagokhoz is).
Az Amazon gigászi lépése
Az Amazon 13,4 milliárd dollárért, tehát mintegy 3680 milliárd forintnak megfelelő összegért megvásárolja a Whole Foods-ot.
A szupermarket-hálózatról mi is írtunk korábban „Így működik a Whole Foods tartalommarketingje” címmel, mivel minket is lenyűgözött az, hogy a majd’ 450 üzlettel rendelkező bio szatócsláncnál hogyan kommunikálnak, illetve milyen ügyesen használják a különböző marketingeszközöket.
A Whole Foods a magyaroknak a South Park 19. évadából lehet ismerős, amelyben kvázi főszereplő lett a cég: ez az a bolt, ahová a felvilágosult helyiek a kultúrvárosrészben, SoDoSoPában járnak vásárolni. Drágán, de legalább biót, tartósítószer- és színezékmenteset, no és a vásárlás után járó visszajárót el is adakozhatod (ezt kihagyni ciki).
A Whole Foods nagyon ügyesen építette fel magát, így nem véletlen, hogy felkeltette az Amazon figyelmét, amely a vásárlással együtt forradalmi változtatásokat is bevezet a láncnál az online vásárlás és házhozszállítás kapcsán. Az akvizícióval az Amazon szeretne nagyobb szeletet kihasítani magának az élelmiszerpiacból.
Az átverés nem jó marketing
Letiltották Zuckerbergék Tibi atya Facebook-oldalát, legalábbis erről szóltak az első hírek, ettől zengett a hazai sajtó. Az italozást viccesnek beállító oldalról azonban hamar kiderült, hogy valójában szándékos önfelfüggesztés miatt nem elérhető.
Benyó már június 15-én posztolt erről az előfizetőknek szóló Facebook-csoportunknak. Kiemelte, hogy ez egy médiatörténelmi jelentőségű svindli, ami persze kétélű fegyver is lehet.
És hogy mit akartak Tibi atyáéknál e furcsa lépéssel? Megmutatni, hogy ezzel az amúgy jelentéktelen üggyel milyen lelkesen foglalkozunk, jobban, mint bármi mással – és ez bizony sokat elmond a magyar közéletről és netes kultúráról.
Ahogy írták: „Kattintsatok már fontos, de nehezebben fogyasztható dolgokra is (…)!” (A trágárkodást kivágtuk az idézetből.)
Az álláspontunk az, hogy az átverés nem jó marketing, a siker önmagában nem igazol semmit, Tibi atya pedig nem hoz létre komoly értéket (sőt).
Amikor egy cég önmagát bojkottálja
Elindult egy bojkottálási hullám a Dolce & Gabbana ellen, mivel a divatcég alapítói nem rejtik véka alá azt, hogy szimpatizálnak Donald Trumppal (aki pedig előszeretettel hordja az ő cuccaikat, szóval a kör szépen bezárul).
A kölcsönös szimpátia ellen páran felléptek, hiszen az ő véleményük szerint Trumppal szimpatizálni nem lehet csak úgy. A bojkottálási mozgalom még külön hashtaget is kapott (#BoycottDolceGabbana).
A Dolce & Gabbana zseniális húzással ezt a hashtaget rányomta pár pólóra, majd megosztották Instagramon, ahogy modellek és vásárlók viselik a pólójukat – tehát vehetsz a Dolce & Gabbanától olyan pólót, amellyel éppen őket bojkottálod (természetesen a pólót megvásárlók értik, hogy marketinggegről van szó). Ezt a kört magasan nyerték.
Dolce & Gabbana (@dolcegabbana) által megosztott bejegyzés,
2018 májusától lép életbe az EU új adatvédelmi rendelete
Ezzel rengeteg feladatot adva a vállalkozásoknak a már a hátralévő szűk egy évben is. Az új szabályozásról azt érdemes tudni, hogy a cégeket komoly mértékű bírság fenyegeti, ha nem tartják be az előírás pontjait.
Az új adatvédelmi rendelet minden tagállamra nézve kötelező erejű, illetve meghatározza a cégek által folytatott adatkezelést és adatfeldolgozást. Vonatkozik majd az EU-ban le nem telepedett vállalkozásokra is, és a szabályozás a cégektől a felhasználók egyértelmű hozzájárulását várja el azok adatainak kezelését illetően.
Katy Perry lett az első ember, aki elérte a 100 milliós követői számot a Twitteren
Ezzel a világhírű énekes megelőzte Justin Biebert és Barack Obamát. A Twitter egy videóban gratulált az énekesnőnek, aki épp most jelentette meg ötödik stúdióalbumát, tehát mindenki jól járt és mindenki boldog.
Katy Perry 2009-ben posztolta első tweetjét, azóta több mint 8000 bejegyzést rakott ki követői legnagyobb örömére.
Egyértelműbb lesz, ha Instán reklámozol
Mostantól megjelölhető az Instagramon, ha valaki szponzorált tartalmat rak ki az oldalára.
Az Instagram alkotói is átérezhették, hogy a sima tagelés önmagában nem elég, ezért egyértelműbb megoldást vezettek be: az adott tartalomnál megjeleníthető a „paid partnership with…” szöveg, ami tisztán mutatja, ha valaki reklámoz. Az eszköz elérhető lesz sima posztoknál és a Stories esetében is.
A döntés hátterében az áll, hogy a szponzorált tartalmak esetében eddig hiányzott az átláthatóság, márpedig törvény kötelez, hogy a szponzorációt és reklámtartalmat egyértelműen jelezzük.
Minden nap Kontent Pub?
Ha te is csatlakozol az előfizetőinkhez, akkor nemcsak a véleményünket kapod meg, hanem a tudásunkat is.