A fesztiválszezon kellős közepén hogyan is bírhatnánk ki, hogy ne mondjunk véleményt egy-egy rendezvény marketingtevékenységéről. Erről lesz szó a 95. Kontent Pubban, és arról, hogy milyen eredményekkel járhat egy-egy multi ellen indított petíció – egyáltalán jó irányban üljük meg a lovat, amikor ilyesmikkel próbálkozunk?
Nekik buborék, nekünk tenger
Dübörög a fesztiválszezon, és bár a legnagyobb rendezvényekkel van tele a sajtó és a hirdetőfelületek, bizony érdemes a kisebb kezdeményezésekre is figyelni. Ilyen például a Bánkitó Fesztivál, amely magát teljesen máshova pozicionálja, mint legtöbb konkurense.
A szervezők minden évben valamilyen társadalmi, közéleti téma köré építik fel a fesztivál arculatát. Így lehetett már bringás tematikájú Bánkitó, tavaly jövőépítés volt a középpontban, de a határzár és a korrupció is tiszteletét tette már a rendezvényen.
Idén pedig arról közvetít üzenetet a fesztivál, hogy mit is ért családkép, elfogadás vagy épp bántalmazás alatt. Ehhez a manapság igen népszerű információs buborékot hívták segítségül, amely megjelenik a fesztivál tematikájában és arculatában is.
„Az utóbbi években egyre jobban látszik, hogy a kormánypárti buborék és az ellenzéki buborék közt átfedés, árnyalat nincs, csak géniusz és geci van, az ellentétek pedig egyre jobban kiéleződnek. Két buborék egymásnak feszülésénél pedig csak két kimenetel lehetséges: vagy egy egésszé olvadnak, vagy valamelyik kipukkad a kettő közül. Csakhogy egy ország fele nem tud kipukkanni, még akkor sem, ha a másik fél megpukkad. Mi lesz veled így Magyarország?” – idézi a Kreatív a Bánkitó idei állásfoglalását.
A tematika része például, hogy a fesztiválra családbarát jegyet válthat bárki, aki kihagyja az esti bulit, lehet akár egyedülálló szülő is. De a fake news jelenséget sem hagyják szó nélkül a szervezők.
Schönberger Ádám, a fesztivál főszervezője szerint a kiragadott üzenetek radikalizmusa változott az évek alatt – hol ebbe, hol abba az irányba. „Ami viszont állandó, hogy ez az a fesztivál az országban, ami azt vállalta be, hogy reagál arra, ami körülvesz bennünket és ez erőteljesen megjelenik a kommunikációban. Igazából 2015 előtt is volt olyan plakátunk, ami miatt név szerint szerepeltünk a Kurucinfón, mint fajtajelleges nevű szervezők.”
Neszmélyi Réka, a fesztivál tervezőgrafikusa szerint nagyon izgalmas úgy arculatot tervezni egy fesztiválnak, hogy azok elemei minden évben a nulláról épülnek fel újra. Ez a szokásostól teljesen eltérő gyakorlat.
A Bánkitó arculati elemeit visszamenőleg itt tudod megnézni.
Tűz alá vették a Mekit a műanyag játékaik miatt
A McDonald’s lépéskényszerben van, hiszen fogyasztók egy csoportja nyomás alá helyezte a céget, mondván, gondolják újra a sok esetben műanyagból készült játékaik koncepcióját, ezzel is csökkentve a műanyag okozta környezetszennyezést – olvashatjuk a The Wall Street Journal hasábjain.
A műanyagjátékok mellőzésére felszólító petíciót körülbelül 330 000-en írták alá, miután az ügyet a BBC is megemlítette War on Plastic (Háború a műanyag ellen) című műsorában. A meki játékaival az a legnagyobb probléma, hogy a legtöbb nem újrahasznosítható műanyagból készül, sorsuk pedig néhány hét után: kuka.
Az étteremlánc most azt vizsgálja, hogyan készíthetne olyan műanyagjátékokat, amelyek újrahasznosíthatók. Fontolóra veszik továbbá az egyéb típusú játékok, például társasjátékok, könyvek, puha játékok piacra dobását.
A McDonald’s egyébként látszólag igyekszik évről évre környezettudatosabban működni, illetve megmutatni a vásárlóinak, hogy milyen folyamatok előzik meg az ételek elkészítését, illetve mi történik a hulladékkal. Itthon például videósorozatot is készít az étteremlánc a kulisszák mögül.
Mindeközben a Burger King kihívást hirdet vásárlói számára, amelyben különbséget kell tenniük a hússal és növényi hússal készített szendvicseik között. Az étteremlánc 50/50 menüt ajánl, melyben véletlenszerű, hogy állati hús vagy növényi húsutánzat szerepel-e, utalva ezzel arra, hogy a különbség észrevehetetlen.
A kampány éppen Svédországban fut, de a tervek szerint Európa egyéb országaiban is bevezetésre kerül majd.
A sikeres marketing kérdése: képes vagy megújulni?
A felemelkedés és a bukás közötti különbséget a megújulás képessége jelenti. Ez nemcsak a marketingedre igaz, hanem a komplett élővilágra. Ezért döntöttünk úgy, hogy azt a marketinges elitklubot, amely eddig is vállalkozók százainak segített havonta új szintre lépni, megújítjuk és emeljük a tétet.
Célunk, hogy a következő 3 évben 1000 ember marketingeredményeit duplázzuk meg.
Komoly sakkjátszáma következik. A kérdés csak az, hogy te mattolod a konkurenciád vagy ők téged. Légy előfizető, és készülj nagymesterekkel a következő játszmádra.