Újra összeültünk, és váltottunk néhány szót arról, mi történt a nyáron a marketing világában. A 96. adásban lesz szó sörreklámokról, a Kreatív Kontroll arculatfrissítéséről, valamint a divatcégek felelősségvállalási szerepéről. Most is érdemes beülni velünk a Kontent Pubba.
Ezt hozta ki a MITO a Borsodi új kampányából
2018. tavaszán kreatívügynökséget váltott a Borsodi, és úgy fest, nem döntöttek rosszul. A sörgyár leadügynöksége a MITO lett, akik az elmúlt 10 év visszaesése után próbáltak újabb lendületet adni a Borsodinak.
Így született meg a Borsodi Szituk kampány, amely bár hangulatát és megoldásait tekintve alapvetően nem sokban tér el egy klasszikus sörreklámtól, a kivitelezők azonban a nagy pillanatok megünneplése helyett az apró örömökre koncentráltak.
Vitatható, hogy a reklám szakmai szemmel mennyire jó, a számok azonban azt mutatják, hogy a Borsodi és a MITO eltaláltak valamit. A vállalat elmondása szerint ugyanis 10 éve nem voltak ilyen magasak a piaci részesedéseik.
További eredmények:
- 3 millió elért ember
- alacsonyabb költéssel is a Borsodi tévéreklámjaira emlékeztek a legtöbben
- 250 000 user engagement
- 5,5 millió online videómegtekintés
A Diesel csavart egyet a mérföldkövek értelmezésén
A reklámszakemberek nem győzik hangsúlyozni, milyen fontos egy-egy mérföldkő megünneplése, amellyel a követők azonosulni tudnak, illetve együtt ünnepelni a branddel. A divatipart reklámjaival többször is felrázó Diesel pedig most is meghúzta a váratlant, Instagram-posztban köszönte meg a Pride-kollekció miatt lelépő követőinek, hogy távoztak.
A kampányt a Publicis Italy csinálta a divatcégnek, egy szóvivő pedig azt nyilatkozta ennek kapcsán: „A Diesel mindig is támogatta a [meleg] közösséget. És még ha szeretnénk is azt gondolni, hogy a követőink ugyanazokat az értékeket vallják, mint mi, egy hét és rengeteg meglepően homofób komment után észrevettük, hogy elvesztettünk 14 ezer feliratkozót. Azért, mert az LMBT-mozgalom történetéről posztoltunk és kimutattuk a márka támogatását. Más cégek számára ez ok lenne az aggodalomra, a Diesel viszont úgy gondolja, hogy ez inkább az ünneplésre ad okot. Mert a követők fontosak, de a szeretet még fontosabb.” – írja a Kreatív.
Social media summitot tartottak a Fehér házban
Az első alkalom, hogy a hagyományos média képviselői helyett közösségi médiában felépített véleményvezéreket és újságírókat hívtak össze a Fehár Házban. Donald Trump elnök Instagram-posztban köszöntötte a meghívottakat, és izgatottságát fejezte ki a közösségi média jövőjének megvitatását illetően.
Trump kiemelte, hogy a nemzet számára létfontosságú szerepet töltenek be az online újságírók és influencerek. Elmondása szerint a közösségi média szereplői lebontják az információs falakat és felfedik a média és a cégek által elfedett valóságot az amerikai emberek előtt, hiszen fake news szűrőket megkerülve tudnak az állampolgárokhoz szólni, és együtt több embert érnek el, mint a tévés és egyéb közvetítések.
Próbálod kisakkozni, hogyan adhatnál mattot a konkurenseidnek? Hadd segítsünk!
Kidolgoztunk egy olyan előfizetői rendszert, amelyben mindenki megtalálja a számára megfelelőbb konstrukciót. Ugyanis lehetőségedben áll eldönteni, hogy kizárólag a szakmai tudásanyagunkat vinnéd, esetleg rendezvényeinkre, tréningjeinkre is ingyen szeretnél jönni, esetleg megbíznál minket azzal, hogy mi legyünk a kihelyezett marketingosztályod.
Ha érdekelnek a részletek, itt minden információt megtalálsz. Szívesen segítünk, de a kezdőlépést neked kell megtenned. Készen állsz?