A sztereotípiákkal kapcsolatos kérdések rendre nagy vitát generálnak. Ettől függetlenül viszont kötelező beszélnünk róla. Reklámszakemberként pedig különösen.
Emellett megtudhatod, mely közösségi platform készül helyet foglalni a nagyok között, illetve szót ejtünk a Netflix Dark című sorozatának második évadához készített bevezető kampányáról is.
Nagy-Britannia nemet mond a nemi sztereotípiákra
Nincs több „beach body” után síró nő, sem mosásra alkalmatlan alkalmatlan férfi a Nagy-Britanniában sugárzott reklámokban, írja a New York Times.
Az angol reklámügyi hatóság még decemberben határozott arról, hogy ezentúl tilos azt sugallni a reklámokban, hogy a különböző nemhez tartozók jobbak lennének az egyes feladatokban, illetve hogy berögzült társadalmi szerepeik lennének. Tiltásra kerültek továbbá azok a reklámok, amelyek a testi adottságokat és a szerelmi élet sikerességét állítják párhuzamba.
Nagy-Britannia előtt Belgium, Franciaország, Finnország, Görögország, Norvégia, Dél-Afrika és India is tett hasonló korlátozásokat.
A TikTok felveszi a kesztyűt a hirdetési versenyben
Egy ideje már a TikTokon is indíthatók hirdetések. A rohamtempóban növekvő app azonban jelenleg az érdeklődésen alapuló targeting és a pixeles targeting rendszerének kidolgozásán dolgozik, írja a Digiday értesüléseire hivatkozva a Marketingmorzsak.hu.
Az új funkciók bevezetésével a korra, lokációra és operációs rendszerre vonatkozó célzási beállítások mellett a hirdetők már aszerint is szűrni tudják a célcsoportot, hogy ki milyen témák iránt érdeklődik vagy hogy volt-e már a hirdető weboldalán.
Bár ezek az újítások csak a piac követéséhez elegendőek, a szándékot, hogy a TikTok harcba szálljon a hirdetőkért, egyértelműen jelzi.
A Netflix nem csak tartalomgyártásban tud nagyot húzni
A világhírű Dark című sorozat reklámkampányának részeként a népszerű streamingszolgáltató jegyautomatákat alakított időgéppé. A berlini lakosok ezáltal akár 2052. június 21-re érvényes jegyet is válthatnak. Mindehhez csupán az Időgép felirattal ellátott automatákból kell a Dark-Ticket opciót választani – a jegy 7 euróba kerül.
A kampány apropója, hogy a Dark c. sorozat második évada épp június 21-én debütál a Netflixen. Anélkül pedig, hogy spoilereznénk a történetet, a Dark cselekménye az időutazás és 33 éves ciklusok körül forog.
Hasonló kampányokat szeretnél? Olvasd el ezt a cikket és ismerd meg az ambient marketing alapjait. De van még egy ötletem.
Létezik egy közösség, ami a tiéd is – mégsem látlak a soraiban
A Marketingszöveg-előfizetés lehetőséget nyújt neked, hogy:
- egy zárt csoportban, tapasztalt marketingesek és vállalkozók között trenírozd magad, kérj segítséget vagy éppen adj, ha arra van szükség
- közel 800 anyaghoz kapsz korlátlan hozzáférést, így gyakorlatilag le is tudtuk a marketingproblémáidat
- havonta több tízezer forintért megvehető (és értékét tekintve még ennél is komolyabb) előadásvideókhoz kapsz hozzáférést.
A marketing itt nem kötelező kör, hanem életérzés. Szerelem. Az pedig, mint tudjuk, nem ismer határokat.