Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek

[Kontent Pub V.] „Mama, ön szexista!”

Spotify
Soundcloud

Szexista hirdetés, visszavont reklámszpot, szélsőséges tartalmak miatt leállított hirdetési büdzsék – forrongó hét volt ez a marketing- és reklámszakmában.

De mit mondunk mi a botrányokra?

Hallgasd meg a Kontent Pub V. részét, mert a szókimondásunkból most sem engedtünk:

Milyen az amszterdami marketing?

Benyó a Digital Marketing World Forumra ment ki, hogy ujját a globális marketing ütőerén tartsa. Ez az egyik ok.

A másik, hogy meghívtak minket, sőt egyenesen sajtópartnerként mentünk ki.

A kép minősége kalandokat rejt: a váratlanul elromló telefon helyére Benyó vett egy tartaléktelefont abban a kb. 1,5 órában, amit a feszes program megengedett neki. A további izgalmakat elmeséli az adásban.

És mit hozott haza?

A DMWF 1. napjának előadásait olvasd el itt.

Nézd meg, hogy alakítja a user-generated content a marketinget.

A legmenőbb cégek pedig már a virtuális valóságot kötik össze a marketinggel. Ezt is olvasd el.

Szexista kampány az Univertől?

Az Univer „20. századi emlékeket”, azaz falvédőszövegeket rakott majonézeire. „Egy jó feleség mindig kedves, ettől lesz a férj is rendes”, olvashatjuk a tubuson, illetve „Férjemuram ne jöjjön a konyhába. Várja meg az ebédet a szobában.”.

A falvédőszövegek ötletét az Univer ügynöksége, a Well találta ki, de nem így és nem ilyen tartalommal, hanem egy szöveggenerátort és arra épülő játékot képzeltek el.

Az Univer szövegeit hatalmas felháborodás kísérte: a falvédőszövegeket sokan szexistának tartják.

Tényleg szexizmusról van szó vagy ártatlan(nak szánt) múltidézésről?

Az ügy nem fekete vagy fehér. Megértjük, hogy ez ellenérzéseket váltott ki sok emberből, ahogyan azt is megértjük, hogy itt nem pusztán a szexizmusról vagy nem szexizmusról (tehát magáról a mondatról) van szó, hanem jelen korunk és jelen társadalmunk egyik legnehezebb kérdéséről. Azt pedig feltételezzük az Univerről, hogy a szándékuk jó volt.

Úgy tűnik azonban, hogy az Univer azt a célcsoportot célozta, amelynél még talán éppen kint van egy falvédő. Hogy őket sikeresen szólították-e meg? Mivel ügy lett belőle (amely torzít az eredmények mérésén), így ezt már nem fogjuk megtudni.

Ezen túlmutatóan: egyre erősebben jelenik meg (és fog megjelenni) a reklámozói öncenzúra. A célcsoportod stílusában sem kommunikálsz olyan szívesen, hátha egy nem célcsoportbeli csoport megsértődik a kommunikációdon.

A YouTube esete a szélsőséges tartalmakkal

Szélsőséges tartalmak miatt számtalan nagy hirdető visszavonta a költéseit, köztük a Marks & Spencer, a General Motors, a Wal-Mart, a Johnson & Johnson, a Verizon és a Coca-Cola.

750 és 1 milliárd dollár közöttre becsülik a várható bevételkiesést (például itt). A YouTube kihívása kettős: az algoritmusba nagyobb beleszólást adjon a hirdetőknek, illetve a videókba „belelásson”, azaz meglássa, hogy mikor melyik videó számít valamilyen szempontból offenzívnek. Ez azért sem egyszerű, mert user-generated contenttel fut a platform (ellentétben a tévével), ráadásul percenként 400 órányi friss anyag kerül föl a YouTube-ra: egyelőre a legpontosabb címkézéssel is lehetetlennek tűnik az, hogy minden márka minden esetben elkerülje a rossz kontextust.

Ez a felszín.

A mélyben ezen brandek tárgyalási pozícióját erősebbé teszi, hogy az összeadva már a Google-nek is hatalmas reklámköltésük visszavonásával beleálltak egy közös(nek tűnő) bojkottba.

A Pepsi csinált egy reklámot, na de milyet!

A PepsiCo visszavonta hirdetését, miután az felháborodási hullámot váltott ki.

A kritikusai szerint a reklám trivializálta az Egyesült Államok közelmúltbeli tüntetéseit. A videóban Kendall Jenner karaktere látja a tömeget, leveszi a szőke parókáját, fog egy Pepsit, odaviszi a rendőrsorfalhoz. A rendőr iszik, a tömeg ujjong, a Pepsi összehoz.

„A Pepsi egységet, békét és megértést próbált közvetíteni – írják a közleményükben. – Egyértelmű, hogy nem sikerült, ezért elnézést kérünk. Nem volt célunk, hogy komoly ügyeket könnyed színben tüntessünk fel.” Kendall Jennertől is elnézést kértek.

Érzésre Martin Luther King fia nyerte az egész ügyet azzal a tweetjével, amelyben szarkasztikusan azon sajnálkozik, hogy milyen kár, hogy az apja nem ismerte a Pepsi erejét.

If only Daddy would have known about the power of #Pepsi. pic.twitter.com/FA6JPrY72V

— Be A King (@BerniceKing) 2017. április 5.

Az álláspontunk hasonlóan megosztott, mint maga a hirdetés.

Egyrészt azt gondoljuk, hogy a Pepsi csinált egy hirdetést, a hirdetések pedig ilyenek. A márka autentikusságát erősíti, ha bármihez hozzászólhat, bármit a reklámba emelhet. (Kicsit hasonló ez a humorhoz: ha valamit sehogyan sem tudsz humorral nézni, az megbetegíthet.)

Van olyan vélemény is szerkesztőségünkben, hogy vannak olyan ügyek, események és témák, ahol egy márkának nincs keresnivalója: ne „üljön rá” ügyekre azért, hogy azzal valamit (itt épp kólát) eladjon.

Könnyebb lesz Facebookon hirdetni

Mostantól már jósol is nekünk a Facebook: új eszközük, az Estimated Daily Results, vagyis a várható napi eredmények a korábbi adatokból extrapolálva jósolja majd meg, hogy mekkora konverzióra számíthatunk, hány videómegtekintésre, mennyibe kerül majd egy hirdetés és így tovább.

Saját magunk is módosíthatunk majd egyes adatokon, így változtatva a becslést – a Marketing Land szerint ez segíthet valamennyit a Facebook régi problémáján, miszerint nagyon nehéz a hasznos adatokat kinyerni a rendszerükből, így a jövőbeni kampányokat megtervezni is.

A Facebook kiszorítja a feliratkozási oldalakat?

Az egyik legnagyobb probléma a Facebok Instant Atricle-lel, hogy mivel a közösségi oldal felületén tartja a felhasználót, nehezebbé teszi a konvertálását a tartalomkészítő számára – így például nehezebb egy ingyenes csalira feliratkoztatni leadgyűjtés céljából.

Ezért új funkció jelenik meg: elérhetővé teszik a CTA gombokat, melyekkel a feliratkoztatás már közvetlenül a Facebook felületén lehetségessé válik. A gombot már egy éve tesztelik, a Huffington poszt azóta hírlevél-feliratkozói 29%-át innen szerzi, de más tartalomkészítők 40% feletti arányt is tapasztaltak.

„Ez nagyon király, van még?”

Követhetsz minket Soundcloudon is.

Ha a teljes Marketingszoveg.com-élményre vágysz, akkor érdemes csatlakoznod az előfizetőink táborába.

Te mit gondolsz ezekről az ügyekről? Csatlakozz a beszélgetésbe egy kommenttel vagy a belső csoportunkban.

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző pub[Kontent Pub IV.] „A színpadról eladni kétségbeesett lépés.”
Következő pub[Kontent Pub VI.] Tesco Gazdaságos MegváltásKövetkező

Oszd meg a pubot másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.