„Vajon merre fejlődik a Facebook?”
Ezt a kérdést bármikor föltehetjük, mert mindig fejlesztenek valamit (és a közösségi oldal szerepe meghatározó az online marketingben). A Facebook-konferencia után napokkal viszont friss betekintést kaptunk a víziójukba, amely finoman szólva is ambiciózus.
Hallgasd meg a Kontent Pub 6. részét:
A Facebook a valóság után a virtuális valóságot is uralná
Lezajlott az idei Facebook-konferencia: az F8-en a cég számos kutatási és fejlesztési projektjét mutatták be.
A cég látványosan igyekszik a beágyazott valóságot (augmented reality) használni és reklámozni, miután a valóság virtuális változata lassabban terjed, mint azt az Oculus Rift felvásárlásakor várták.
A Facebook így képzeli el a szociális életed. (via Facebook Newsroom)
Olyan helikopterdrónt is fejlesztenek, amely vészhelyzetekben adna internetelérést – emellett már évek óta dolgoznak a nagyszabású projekten, hogy drónokkal ingyen internetet vigyenek a világon bárhová, ennek végkicsengésére azonban még várnunk kell.
A Facebook víziója. (via Facebook Newsroom)
A legizgalmasabb, hogy az agyunkba is egyre inkább belenyúlnának: gépelés gondolatokkal, hallás a bőrünkön keresztül, mindez agyszámítógépes interfészeken keresztül, amelyek az agytevékenységünket olvasva reagálnak (és a szemed elé vetítik a „képernyőt”).
Nézd meg a Facebook összefoglalóját itt. A második napot is fusd át.
A podcastben említjük az É. Kiss Katalinnal készült interjút (a Bolyai-díjhoz gratulálunk).
A Google döntheti el a hirdetésedről, hogy blokkolandó-e
Hirdetésblokkolót kaphat a Chrome.
A Google felismerte, hogy bár maga is ebből él, a felhasználókat nagyon idegesítik a hirdetések (és azoknak is bizonyos fajtái). Épp ezért saját fejlesztésű böngészőjükben csak olyan hirdetések jelenhetnek majd meg, amelyek megfelelnek a Coalition for Better Ads reklámszövetség ajánlásának.
Így eltűnnének a:
- felugró reklámablakok
- automatikusan elinduló hangos reklámok
- átugorhatatlan visszaszámlálós hirdetések
- villogó hirdetések
- teljes kijelzős hirdetések
- és a méretes, mindig kijelzőn maradó hirdetések
Persze lehet, hogy még így sem tudják majd saját reklámjaikat sokáig a felszínen tartani, mert a Stanford és a Princeton egyetemek kutatói közben már egy olyan blokkoló fejlesztésén dolgoznak, amely az emberhez hasonlóan az egész weblap tartalmát vizsgálva ismerné fel és szűrné ki a reklámjellegű tartalmakat.
„Két reklámblokk között Jézus az égbe költözött.”
„Great offers on beer and cider. Good Friday just got better”, reklámozta a Tesco Nagypénteken, azaz: „nagyszerű ajánlatok sörre és ciderre – legyen még jobb a Nagypéntek”. (A szójáték utal arra, hogy angolul a Nagypénteket Good Fridaynek hívják.)
RE fail @Tesco. pic.twitter.com/O84NRP0LsO
— Richard Coles (@RevRichardColes) 2017. április 13.
A felháborodás oka, hogy ez a böjt utolsó napja, ilyenkor a keresztények nem esznek húst, alkoholt sem fogyasztanak, így ízléstelen dolog a Nagypéntek üzenetével alkoholt reklámozni. Michael Wakelin, a BBC volt vallásiprogram-igazgatója szerint ez vallási analfabétizmusra utal a Tesco részéről, mások szerint viszont el kell fogadni, hogy a Húsvét a nem vallásos embernek szünnap és kikapcsolódás, abba pedig belefér a sör.
A Tesco elnézést kért, amiért szándékuk ellenére sokakat megsértettek.
Elnöki ügy
Szabyest, Bánki Beni, Fodor Évi: ez a Fanta Elnöki Főnöksége. A Coca-Cola Magyarország három népszerű influencerrel frissít és fiatalosít a márkán: új logó és márkaarculat, spirálosan csavart palack.
Merésznek hat a márkát kiengedni a kezedből, ám Kölcsei Gergey, a Coca-Cola Magyarország márkamenedzsere szerint: „meggyőződésünk, hogy a célcsoporttal való minél szorosabb együttműködésé a jövő. Tudjuk, a fiatalokkal csak akkor tudunk hitelesen kommunikálni, ha nem megmondani akarjuk nekik, mit gondoljanak, hanem az ő nyelvükön, az ő hőseik segítségével beszélgetünk velük.”
A Content 2020 videóját is nézd meg (ha az utóbbi 5 évben nem tetted volna):
A Coca-Cola nem először (és biztosan nem utoljára) von be influencereket és közösségi médiát a márkakommunikációjába.
Barbara Palvin (@realbarbarapalvin) által megosztott bejegyzés,
Még több marketingtudásra vágysz?
Akkor csatlakozz több száz előfizetőnkhöz.
Az előző 5 részt hallottad már? Kövesd a Kontent Pubot Soundcloudon is.