Őszintén a magyar konferenciákról.
Mostani adásunkban markáns és egymásnak ellentmondó véleményt fogalmazunk meg az Ecommerce Expóról. Ennek oka az, hogy míg Balázs résztvevői szemmel nézte az eseményt, addig Zoli kiállítói szemmel. Kinek szól valójában a konferencia?
Hallgasd meg azt is, hogy mit mondunk az adatbiztonságról és a reklámadóról:
Ilyen volt az Ecommerce Expo
Az idei közvetítésünkben olvashatod, hogy alig volt mit közvetíteni az Ecommerce Expóról.
Még beszédesebb a kontraszt a tavalyi eseményhez képest, ha megnézed Benyó és az én közvetítésemet.
Félig már tényként kezelhetjük azt a hozzánk eljutott visszajelzéstömeget, hogy idén a szakmai tartalom gyengébb volt, illetve túl sok volt a sales. (Vagy inkább: volt sales. Szakmai konferencián nincs helye annak, hogy a színpadról értékesíteni próbálj.)
Ennek okát nem tudjuk: talán a SzEK.org nem volt elég határozott a fellépőkkel (holott bekérték előre a diasorokat), talán a rendezvény koncepciója és fókusza volt zavaros (egyszerre voltak jelen piaci és állami nagyvállalatok szereplői, illetve a kkv-szektor egészen a mikrovállalkozókig), talán egyszerűen így sikerült.
Az igazság kedvéért hozzátennénk, hogy a helyszíni véleménykutatás (egy gép, ami föltett pár kérdést) szerint a résztvevők elsöprően pozitívra értékelik a rendezvényt. Ez vagy valóban így van, vagy túl udvariasak vagyunk.
Vállakozói és kiállítói szemmel a rendezvény hatalmas siker: 200 fölött szereztünk leadeket, a közönség aktív és érdeklődő, Zolit az előadása után 1 órán keresztül tartották szóval a standunknál.
Azért is fogalmazunk meg kritikát, mert az ilyen kiállítói sikerhez az kell, hogy az EcomExpo jövőre is telt házas legyen – ez nemcsak a mi érdekünk (ha kiállítók vagyunk), hanem az egész piacé.
Ne brandetlenkedjen a content
Megnyitja a branded content lehetőségét minden oldalnak a Facebook.
Eddig csak ellenőrzött oldalak használhatták a tartalomtípust, most egy egyszerű kérvényezés után bármely oldal elmélyülhet a márkázott tartalomban.
Ezzel egy időben a Facebook frissíti a branded content szabályozását: minden márkázott tartalom „Paid” címkével jelenik meg (ahogy a törvény is előírja), ugyanakkor logókat és vízjeleket most már a videók egészében használhatunk (eddig az első 3 másodpercben tiltották). A videó előtti, közbeni és utáni hirdetéseket nem engedélyezik, tiltott a bannerhirdetés, nem használhatunk title cardokat az első 3 másodpercben, illetve interstitialt csak az első 3 másodpercben rakhatunk a videóba.
Miben különbözik a branded content pl. a natívtól? Segítünk eligazodni.
„Csak írd alá, és add a lelkedet.”
A szenátus után a képviselőház is elfogadta azt a javaslatot, mely szerint az egyesült államokbeli internetszolgáltatók az ügyfelek beleegyezése nélkül is felhasználhatják és értékesíthetik az előfizetőik böngészéshez kapcsolódó adatait.
Ezzel az FCC tavaly októberi határozatát törlik el, mely kimondta, hogy az internetszolgáltatók csak egyértelmű beleegyezés után használhatják föl, illetve adhatják el az előfizetők adatait.
Néhány érintett adatcsoport: egészségügyi és pénzügyi információk, tartózkodási hely, applikációhasználat, böngészési előzmény és a kommunikáció tartalma.
Hatalmas konkurenseket kapott hirtelen a Facebook és a Google.
A reklámadóról
Úgy állt a helyzet, hogy június elsejétől 9 százalékra emelkedik a reklámadó a jelenlegi 5,3%-ról, ugyanakkor a 2017. május 31-ig teljesített befizetéseket túlfizetésnek minősítik, amely kérésre visszajár. A saját célú reklám (tehát ha egy magazin a hirdetési helyeit reklámozza a magazinon belül) adómentessé válik, a 100 milliós árbevételű cégek 0%-os adókulcsa megszűnik, így adómentessé válnak.
A portfolio.hu írja:
Az Európai Bizottság szerint az adókulcsok progresszivitása tisztességtelen gazdasági előnyt biztosított az alacsony árbevételű cégeknek a versenytársaikkal szemben és Magyarország nem bizonyította, hogy a reklámadó által megvalósítandó célkitűzés igazolta volna a progresszív adókulcsokat.
A Magyar Reklámszövetség és 10 másik szakmai szervezet szerint ez hadüzenet a médiaiparnak.
A felvétel óta kiderült, hogy idén mégsem emelkedik a reklámadó, előbb meghallgatják a reklámszakmát.
„Ha nagy leszek, snapchatter leszek.”
Snapchattert keres a The Economist.
A Snapchat-specialista szerkesztőhelyettesnek magas fokú kreativitást, kimagasló szövegírói készségeket és mély Snapchat-ismereteket kell magáénak tudnia ahhoz, hogy az állást is magáénak tudhassa.
Feladatai többek közt: videószerkesztés, brainstorming, a snapek elfogadása publikáció előtt, a cikkek lefordítása a The Economist vizuális kultúrájának megfelelő snapekre.
A digitális újságírás a szemed előtt alakul át.
Nézd meg, hogy mit jósoltunk idénre (spoiler: többek közt éppen ezt):
„De hol a Benyó?”
Nem egy pesti látkép!
A felvétel idején épp a Digital Marketing World Forumon járt sajtópartnerként, az első cikket már olvashatod is.
Minden nap lehet podcast
Vagy ha podcast nem is, akkor szakmai anyagok igen. Több száz hazai cég már velünk fejlődik a marketingben. Te mikor csatlakozol?