Újabb hét röppent el, mi pedig ismét nyomába eredtünk a marketing- és kommunikációs szempontból legérdekesebb híreknek. Aktuális adásunkban lesz szó arról, hogyan lőtte magát lábon a Gillette, milyen erővel tör előre a mesterséges intelligencia a reklámozásban, illetve hogyan veti el (újra) a sulykot a YouTube.
Meghallgatod?
Megütheti a bokáját a Gillette a társadalmi felelősségvállalással
Már több mint egy hete fut a Gillette finoman szólva is megosztó imázsfilmje, amely kiborított néhány érdekképviseletet – többek között magukat férfijogi aktivistának vagy szélsőjobboldalinak valló személyeket. Már a megjelenés napján érezni lehetett a feszültséget, melyet csak árnyalt a néhány óra alatt összeszedett 2800 lájk és 13 ezer diszlájk a Youtube-on – az arány azóta 669 ezer lájkra és 1,1 millió diszlájkra módosult.
Alapvetően azonban nem ez mondatja a szakértőkkel, hogy a Gillette – marketingszempontból – rosszul is járhat a reklámmal, hanem az egyéb számokkal is igazolható negatív hatások, melyek közül néhányat a Kreatív is lehozott az AdAge-re hivatkozva:
- a Brandtotal nevű marketingelemző cég szerint a Gillette iránti hangulat a közösségi médiában meglepően negatív volt: 63 százalék inkább elítélte a márkát, míg 29 százalék semlegesen, és mindössze 8 százalék pozitívan viszonyult a Gillette-hez.
- A Converseon nevű social media elemzőcég szerint az emberek 45 százaléka negatívan, 34 százaléka pozitívan értékelte a márkát.
- a Morning Consult reklámelemzőcég megkérdezettjeinek 61 százaléka magas osztályzatot adott a reklámnak, 23 százalék közepeset, csak 17 százalék gyengét.
- Az Ace Metrix kutatócég a reklám hosszú változatát tesztelte megkérdezettjein, akik a reklám szerethetőségét átlagon felülinek értékelték, és szerintük egyáltalán nem volt megosztó (az Ace Metrix által vizsgált összes reklám közül az alsó 2 százalékban helyezkedett el ezen mutatót tekintve).
A reklám egyébként a zaklatások, a nőgyűlölet és a mérgező maszkulinitás ellen áll ki, ezzel egyúttal újragondolva a Gillette örök szlogenjét (Best a man can get, vagy magyarul „Férfiasan tökéletes”), helyette új mottót megfogalmazva: We Believe.
„A Gillette márka tulajdonosa, a Procter & Gamble márkaigazgatója, Pankar Bhalla az AdAge-nek elmondta, hogy a reklámmal kimondott céljuk volt, hogy párbeszédre ösztönözzék az embereket, és nem lepte meg őket, hogy a közönséget polarizálta a reklám. Ráadásul mostanában a márkák előszeretettel tűznek zászlajukra társadalmi témákat, mint pl. pár éve a Google a melegek és transzneműek jogait éltette, vagy tavaly, amikor a Nike Colin Kaepernick futballistát idealizálva a faji egyenlőtlenségről húzta le a vizes lepedőt.” – írja a Kreatív.
Egy-két fiú nevet, mert a csirke rögök 6 csak 299 Ft
A Burger King Hungary a napokban új hirdetési videót jelentetett meg Facebook-oldalán, melynek érdekessége, hogy mesterséges intelligencia hozta létre – az eredmény igen mókás lett.
Első blikkre úgy tűnik, a Burger King követői imádják a videót, és erről a poszt alatti kommentekben is megnyilvánulnak. A Hamburger Király persze vette a lapot, és igyekszik néhány kommentre olyan stílusban válaszolni, ahogyan azt a videóban hallható MI is tenné.
Persze korántsem ez az első MI által gyártott reklámfilm. A Lexus Driven by Intuition (Megérzések vezérlik) című reklámfilmjét a Lexus, a The&Partnership London és a Visual Voice által közösen kifejlesztett mesterséges intelligencia írta, és Kevin Macdonald Oscar-díjas rendező rendezte. (És eze a ponton óvatosan megmutatnám az adásban csak körülírt SuperBowl-reklámot, az aláfestés pedig természetesen a Starman című Bowie szám, nem a Space Oddity.)
Úgy fest tehát, hogy a mesterséges intelligencia által készített reklámok lassan, de biztosan teret nyernek az online marketingben. A kérdés csupán az, meddig húzódhat királyságuk határa, és egyáltalán felvirágzik-e ez a királyság?
Megelégelte a Google a veszélyes kihívásokat, elsőként a YouTube-on lép fel velük szemben
Legalábbis erre következtethetünk abból a közleményből, amelyet a cég néhány napja tett közzé. Ebben többek között arról olvashatunk, hogy a jövőben jóval szigorúbban bírálják el a különféle veszélyes kihívásokat, és viccesnek szánt, de kárt okozó tartalmakat.
Sőt, a Google a jövőben azokat a videókat is kérdés nélkül távolítja el, amelyek traumatizálhatják a fiatalokat, illetve érzelmi stresszt okozhatnak nekik.
Légy képben, légy előfizető!
Szeretnél te lenni Magyarország legfelkészültebb marketingese? Azzal, hogy rendszeresen hallgatod a Pubot, máris tettél egy lépést a cél felé. Igazán nagyot azonban akkor szakítasz, ha előfizetőnkké válsz, és elkezded feldolgozni a lassan 700 szakmai cikkből álló tudásanyagot, amit ezáltal átadunk neked.