Ingoványos talajra lép, aki politikával foglalkozik, tartja a közbeszéd. Pedig a politikai kampánytervezés igenis a marketing részét képezi. Aktuális adásunkban ezért beszélünk egy híres politikai tanácsadóról, a brit kormányügynökség egészségügyi marketingjéről, levezetésként pedig a magyar marketing régiós helyzetét vesszük górcső alá.
Így készült a magyar politika egyik leghatásosabb antagonistája: Soros György
Részletes cikket közölt a minap a 24.hu, amelyben a Fidesz kampánytanácsadója, George Birnbaum először beszél arról, hogyan dolgozták ki Arthur Finkelsteinnel közösen a Soros Györgyöt támadó kampányt a Fidesz számára, és hogyan lett a magyar származású milliárdosból a világ bármely országában felhasználható bűnbak.
A politikai közegben csak Finkelstein-módszernek hívott kampánytervezésből talán még a világ legnagyobb marketinggurujai is tanulhatnak. „Nemcsak a megkérdezettek életkorát, lakhelyét, politikai nézetét olvasta ki a számokból, hanem fontos mintákat is észrevett. Azt például már korán felismerte, hogy az emberek leginkább olyan dolgoktól félnek, mint a drogok, a bűnözés, vagy (a sajátjuktól eltérő) bőrszín. Finkelstein úgy gondolta, hogy a legjobb eredményt a választók egymás ellen fordításával tudja elérni, méghozzá a félelem segítségével.” – áll a 24.hu cikkében.
A beszélgetés során felmerült az a kérdés is, hogy a Soros ellenes támadásoknak van-e zsidóellenes felhangja, amelyre Birnbaum a következőképpen reagált: „Amikor kitaláltuk a kampányt, egyetlen másodpercre se jutott eszünkbe, hogy Soros zsidó. (…) Ha valaki zsidó, akkor már nem is támadhatom meg?” – kérdezett vissza a kampánytanácsadó, aki egyébként maga is zsidó, és gyakorolja is a vallását. „A mi kampányunk senkit nem tett antiszemitává, aki azelőtt nem volt az. Legfeljebb mutattunk nekik egy új áldozatot, más nem történt. Semmit sem csinálnék másképp.” – tette hozzá Birnbaum.
Folytatódik a kemény harc a cukorfogyasztással és a dohányzással szemben
A Public Health England – nem meglepő módon – idén is egészségügyi kampányt indít. A kormányügynökség elgondolása azonban az, hogy évről évre új ötletekkel frissíti fel a szóban forgó akciókat. Mindeközben azonban ragaszkodik az olyan jól bevált üzenetekhez, mint a Change4Life.
A PHE kezdeményezése ráadásul nem merül ki az egészségre káros termékek és szokások démonizálásában, az ügynökség alternatívákat kínál. Főbb törekvéseinek egyike például az e-cigi népszerűsítése. Mindehhez videót is készítettek: amelyben felhívják a figyelmet többek között arra, hogy az e-cigaretta egyes kutatások szerint legalább 95%-kal kevésbé káros az egészségre, mint a hagyományos.
Az ügynökség marketingigazgatója, Seila Mitchell hangsúlyozza továbbá, hogy a videóikkal nem a félelemkeltés vagy a pavlovi reflexek felébresztése a cél. A TV-reklám mellett a kampány digitális és PR aktivitást is tartalmaz. Valamint arra is felhívja a figyelmet, hogy kampányaik megtervezése során mindig az a legnagyobb kihívás, hogyan tartsák fenn az érdeklődést olyan évtizedek óta tartó akciók iránt, mint a dohányzásról való leszokás vagy a cukorfogyasztás csökkentése.
A kampánnyal kapcsolatban itt olvashatsz további részleteket.
A magyar reklámpiac második a régióban
„November 8-án a Café Communications, valamint a közép- és kelet-európai, független reklámügynökségeket tömörítő hálózata, a weCAN Varsóban mutatta be éves reklámpiaci jelentését, a CANnual Reportot, ami immár negyedik alkalommal elemzi a kommunikációs szektor legújabb regionális trendjeit, és Magyarországot illetően is érdekes adatokat tartalmaz.” – írja a marketingmorzsák.hu
A visegrádi négyek közül hárman is jól teljesítettek – Magyarországon például 17%-kal nőtt a médiapiac az egy évvel korábbi szinthez viszonyítva, valamint Csehországban és Szlovákiában is erősödésről számoltak be –, egyedül Lengyelország rontott a saját korábbi számaihoz képest.
Itthon az állam bizonyult a legnagyobb megrendelőnek a maga 32 millió eurós reklámköltésével, a második helyre pedig a Telekom fért fel közel 15 millió euróval. Érdekes statisztikák továbbá, hogy a lakosság magasabb státuszú tagjainak több mint 90%-a internetezik naponta, ezáltal nem is meglepő, hogy az online egyre növeli előnyét a tévével szemben. Fontos megjegyezni továbbá, hogy az internetes hirdetési bevételek 53%-a a Facebook és a Google tárcájában landol.
Az adásban említésre kerül továbbá az Ákos 2015-ös botránya is, amely során a Telekommal rúgta össze a port. Ezzel kapcsolatban Balázs részletes cikkét mindenképpen érdemes elolvasnod.
Járj nyitott szemmel a marketing világában
Az életben nem minden fekete és fehér. Minél több és érdemesebb tudás felhalmozásával azonban a kép a legtöbb esetben tisztul – legyen szó akár szakmai, akár magánéleti kérdésekről. Előfizetőként olyan szakmai tudást kapsz tőlünk, amely garantáltan eléd tárja a marketing és kommunikáció valamennyi aspektusának teljes színpalettáját.