Az év első adásában – amely egyben a 80. Kontent Pub – előhúzzuk a kalapból az idei esztendőre vonatkozó (marketing)fogadalmakat, kitárgyaljuk a Netflix és egyéb streaming szolgáltatók tartalomgyártási stratégiáit, majd górcső alá vesszük, mit várhatunk 2019-től, már ami a marketinget illeti. Hallgatni arany.
Mit fogadtunk meg az új évre?
Szilveszter estéjén – vagy jellemzően inkább az új év első napján – rengetegen teszünk fogadalmakat. Fejlesztjük a pénzügyi intelligenciánkat, szakítunk néhány káros szenvedélyünkkel, elutazunk egy-két bakancslistás helyre vagy éppen több időt töltünk a szeretteinkkel. Legalábbis ezt gondoljuk.
A Qubit érdekes cikket közölt a témával kapcsolatban, amelyből többek között kiderül az is, hogy honnan származik a fogadalomtétel hagyománya (valószínűleg az ókori Babilonból), illetve az is, hogy egyes országokban mik a slágerfogadalmak, és ezek milyen arányban teljesülnek vagy buknak el. Az USA-ban és Nyugat-Európában egyébként a fogadalmak mintegy 8-10 százalékát sikerül betartani.
Veszélyes dolgokra veszi rá a nézőket a szemfedős Sandra Bullock
A Netflix egyik legsikeresebb thrillerét adta ki 2018 végén Bird Box címmel. A filmben a Sandra Bullock által játszott Malorie-nak két ötéves gyermeket kell eljuttatnia biztonságos helyre egy olyan apokaliptikus világban, ahol az emberekből szuicid késztetést vált ki, ha ránéznek a világszerte vírusszerűen terjedő lényekre. Éppen ezért mindezt bekötött szemmel kell megtenniük.
Több sem kellett a filmrajongóknak, újabb és újabb kihívásokat eszelnek ki, melyek során az élet hétköznapi dolgait hajtják végre bekötött szemmel. A Netflix US a következőképpen reagált a jelenségre saját Twitterén: „Nem tudom elhinni, hogy ezt el kell mondani: KÉRÜNK BENNETEKET, HOGY NE SEBESÍTSÉTEK MEG MAGATOKAT A BIRD BOX-KIHÍVÁSSAL: Nem tudjuk, hogyan kezdődött, és bár értékeljük a szereteteteket, de Fiúnak és Lánynak (a szereplőknek) csak egyetlen kívánságuk van 2019-re, mégpedig az, hogy ne a kórházban végezzétek egy mém miatt.”
A KFC persze azonnal reagált a fennálló helyzetre és új kreatívokkal próbál éhes vendégeket csalogatni éttermeibe. Saját csirkehúsos kosarukra utalva a következő szöveggel: „Az egyetlen Bird Box, amire szükséged van.”
Mit várhatunk a marketingtől 2019-ben?
2018 kétségtelenül az adatokról szólt. Szabálymódosítások, rendeletek, adatkezelési botrányok és vállalati bakik– vagy szándékos mulasztások –, ezektől volt hangos a marketingsajtó. De vajon mik lesznek 2019. slágertémái?
A MarketingTech megkísérelte megjósolni, milyen megoldásokra számíthatunk az idei évben. Összesítő cikkükben a tévézés forradalmi újításait említették meg, amely az online-nal együtt új kapukat nyit meg a reklámozók és a tartalomkészítők előtt is – elég csak a Black Mirror inkteraktív epizódjára gondolnunk, és máris sejtjük, mire gondolhattak.
A szerzők továbbá a digitális marketing vezető pozícióját vizionálják. Bár az elmúlt években egyre meghatározóbbá vált ez a terület, a MarketingTech felhívja a figyelmet arra, hogy az iparág még mindig kevéssé átlátható, ráadásul ahelyett, hogy a cégek a komplett digitális reklámozásra koncentrálnának, elvitte a fókuszt a mobiloptimalizálás – ami egyébként szintén nem új trend.
A harmadik számottevő változást pedig abban látják, hogy a márkák elkezdik maguk kitermelni az aranybányát, amin ülnek, vagyis saját ügyfeleik adatait. Ez ugyanis lehetőséget kínál a hirdetők számára, hogy valóban megismerjék meglévő ügyfélkörüket – mit vásárolnak, mikor és hogyan –, és ennek megfelelően optimalizálják ajánlataikat. Arról már nem is beszélve, hogy ezáltal rohamosan növelhetik ügyfélbázisukat.
Új év, töretlen lendület
A Kreatív Kontroll 2019-ben elképesztő mennyiségű marketingtudással készül megrengetni a hazai piacot. Csatlakozz közzöségünkhöz és tegyél szert a tudásra, amely a piacod királyává tesz.