Feje tetejére állt a világ – legalábbis a Kontent Pub mikrofonja körül. A 79. adás ugyanis egy valóban rendhagyó meglepetéssel kecsegtet. Ha érdekel, mi az, fülelj rá!
Amerikában már minden harmadik telefonhívás spam vagy átverés
„Egy friss vizsgálatban 50 milliárd telefonhívást elemeztek a nagy mobiltársaságoknak hívásazonosító és -blokkoló szolgáltatást nyújtó First Orion segítségével. Arra jutottak, hogy 2018 elején már a hívások 30 százalékát indították csaló szándékkal. A növekedés megdöbbentő, 2017 elején ugyanis még csak 4 százalék volt ez az arány. Nem meglepő módon a csalók fő célcsoportja az idősebbek közül kerül ki, az 50 és 70 év közöttiek jelentették be a legtöbb esetet tavaly a fogyasztóvédelemmel is foglalkozó Szövetségi Kereskedelmi Bizottsághoz” – adja hírül a Qubit.
A probléma természetesen nemcsak az USA-ban, hanem a világ minden pontján, így Magyarországon is jelentős. De hogyan lehet védekezni az ilyen jellegű átverésekkel szemben? A jelenséget vizsgálva felfedezhetők generációs különbségek is, de ez még önmagában nem garancia semmire – idősebb és fiatalabb áldozatai is lehetnek egy-egy ilyen telefonos átverésnek.
Ügyfeleink a médiában
A Kreatív külön cikkben adja hírül, hogy a Vizslafotózás kiadásában negyedévente jelenik majd meg a Gazdi Akadémia című kiadvány, melyet szakemberek, kutyabarát művészek és lelkes állatbarátok állítanak össze.
„Megtiszteltetés, hogy olyan ismert emberek és elismert szakemberek álltak be a Gazdi Akadémia mögé, mint Kovács Patrícia színésznő, Vámosi-Nagy Nóra kutyaoktató vagy Magos Judit (Demény vizsla gazdája), a terjesztésben pedig a legnagyobb hazai kisállat webáruház a Petissimo és a Costa Coffee is támogat minket” – mondta Göblyös Péter, a Vizslafotózás alapítója.
Azonban nem ez az egyetlen print magazin, amely kiadásában a Kreatív Kontroll közreműködött. Az év első felében a Laptopszaki is elkészítette a saját magazinját – amely Marketing Diamond díjat is nyert. Milyen eredményei lehetnek egy ilyen magazinnak, mennyi munkával jár és miért jó egy cégnek, ha saját print magazint ad ki?
Facebook, miért küldesz kiságyreklámot, mikor halva született a gyerekem?
Egy amerikai nő a hirdetési algoritmusok megváltoztatását követeli, miután elveszítette kisbabáját, a közösségi médiában azonban továbbra is gyerekholmikról szóló hirdetésekkel bombázták. Az esetről az Index is írt.
Az algoritmusok nem ismerték fel, hogy a Washington DC-ben élő Gillian Brockell gyermeke halva született, és továbbra is kismamáknak való reklámokat jelenítettek meg számára. „Ha elég okosak az algoritmusok ahhoz, hogy felismerjék, várandós vagyok vagy szültem, akkor biztos elég okosak ahhoz is, hogy rájöjjenek, meghalt a gyermekem, és ennek megfelelően hirdessenek nekem. Vagy talán esetleg ne is hirdessenek” – írta posztjában a gyászoló nő.
Kezdd az új évet a Kreatív Kontroll tudásanyagával!
Sosem csináltunk titkot abból, hogy szerintünk a tudás a legnagyobb érték – és fegyver. És mivel itt vagy, ezzel bizonyára magad is egyetértesz. Ebben az esetben pedig nyilván semmilyen marketinggel kapcsolatos újdonságról nem szeretnél lemaradni. Kijelenthetjük tehát, hogy te is szeretnél a közösségünkhöz tartozni. Várunk téged is.