Az USA és Kína között igencsak feszül a húr, ebből a buliból a Huawei és az Apple sem maradnak ki. A Magyar Nemzeti Galériának közben meggyűlik a baja a kommentekkel, a Netflix pedig felülreprezentált a magyar sajtóban. Ezeket a témákat bontjuk ki a 78. Kontent Pubban.
Vigyázat, jelentős részben bölcsészkedést tartalmaz!
Letartóztatták a Huawei pénzügyi igazgatóját
Kanadában letartóztatták Meng Van-csout, akit sajtóértesülések szerint az Irán elleni szankciók megsértésével gyanúsítanak. Csak olaj a tűzre, hogy az Egyesült Államok és a Huawei kapcsolata finoman szólva sem problémamentes, az USA kormánya ugyanis gyakorlatilag tiltja a kínai cég hálózati berendezéseinek használatát (adatbiztonsági okokra hivatkozva).
Az eset egyébként az ázsiai tőzsdére is hatással volt, a letartóztatást követően például közel 2,5%-ot esett a Hang Seng Index. És ha ez még önmagában nem lenne elég, „Kínában egy bírósági döntéssel ideiglenesen megtiltották több iPhone modell importját és árusítását, az intézkedés az iPhone 6s-től az iPhone X modellekig terjed.” – olvashatjuk az Index hírközlését.
Felháborodott kommentek miatt magyarázza a bizonyítványt a Nemzeti Galéria
A Magyar Nemzeti Galéria Frida Kahlo-kiállítása hatalmas sikert aratott. Négy hónap leforgása alatt mintegy 220 ezer ember tekintette meg a világhírű festőnő műveit. A Bacon, Freud és a Londoni Iskola festészete című kiállítás képei azonban nem nyűgözték le a nagyérdemű egészét. Ám ez még csak a történet kezdete. Az MNG ugyanis közleményben reagált néhány felháborodott kommentre.
„Sokan vélik úgy, hogy a sok ruhátlan test ábrázolása visszataszító, egyesek úgy gondolják, hogy maguk a modellek is csúnyák, s érthetetlen számukra, hogy minek ennyi csúnya embert ruhátlanul ábrázolni. Nem kívánunk sem a látogatók ízlésével, sem a kommentek nyelvi színvonalával vitatkozni. Megértjük, ha sok látogató kényelmetlenül érzi magát bizonyos képek társaságában. Mégis meg kell jegyeznünk, hogy a képzőművészeti igazságok sokszor olyasmikkel szembesítenek minket, amikkel magunktól nincs erőnk szembesülni. Gyengeséggel, fájdalommal, a test romlandóságával, a szenvedély erejével és sok minden mással.” – tette közzé az MNG saját Facebook-oldalán.
(A teljes posztot itt olvashatod.)
A Netflix itthon labdába sem rúg
Számos érdekesség hangzott el a Kreatív Média 2019 konferenciáján. Az HBO például arról számolt be, hogy az HBO GO kampánya a lineáris műsorszolgáltatást is megtolta, az RTL pedig jelezte, hogy rövid időn belül a meghatározó magyar streaming szereplők egyike kíván lenni.
„A fejlett piacok számai azt mutatják, hogy egy háztartásban átlagosan 2,1 streaming alkalmazást töltenek le.” – írja a Kreatív. A konferencián elhangzott továbbá az is, hogy a Netflix nagyon felülreprezentált a sajtóban, országosan mérhetetlenek és lényegében nem is fókuszálnak a magyar piacra – bár az, hogy ez bekövetkezzen, feltehetőleg csak idő kérdése.
A konferencia résztvevői egyetértettek abban, hogy a nemzetközi nívó nem engedi meg, hogy a hazai szolgáltatók gagyival rukkoljanak elő, ez pedig mindenképpen jó hír a tartalom befogadói számára.
Tanulni sosem szégyen
Nem tragédia, ha különbözik az értékrendünk – a kollégákkal sem mindig fújunk egy követ. Egy dologban azonban bizonyára egyetértünk, hiszen olvasod a cikkeinket és hallgatod a podcastünket: a tudást a legfontosabb értékek egyikének tartjuk.
Légy előfizetőnk, járj a tréningjeinkre és verj köröket a konkurenseidre. A közösségünk rád vár.