Amikor a Facebook kattintási költségeiről, hirdetési lehetőségeiről vagy épp újdonságairól beszélünk, akkor gyakran elfelejtjük azt, hogy közben milyen kulturális és társadalmi változásokat okoz a közösségi oldal.
Ebben a különleges adásban a Facebook-hírek kapcsán a jelenség mélyére ásunk.
Építettünk közösséget
No nem úgy, mint a Facebook, hanem a közösség- és kultuszépítési tréningünk debütált július 26-án.
A témáról érdemes elolvasnod ezt a cikkünket.
Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,
Történelmi zuhanást produkáltak a Facebook-részvények
A 20 százalékos visszaesés egészen pontosan 120 milliárd dolláros csökkenést jelent, sokan már hanyatlásról beszélnek, mások ennek kapcsán támadják a közösségimédia-felületet. Szakértők szerint a bezuhanás oka az, hogy a GDPR és az év eleji botrány után csökkent a Facebook felhasználóinak száma.
Összehasonlításképp: ez az összeg egy évnyi magyar GDP-nél is nagyobb.
Nem járt jobban a Twitter sem, amely július végén 21 százalékot esett, mellyel 6,6 milliárd dollárt veszített értékéből. A zuhanás oka itt az lehet, hogy a Twitter a harmadik egymást követő negyedévben is veszteséget könyvelt el.
Meghódítani Kínát?-
Úgy fest, a Facebook Kínába lép, hiszen megszerezték a szükséges engedélyeket ahhoz, hogy saját irodát nyissanak a távol-keleti országban. Kína a legnagyobb közösségimédia-piac a világon, de nemcsak a Facebook, hanem a Twitter és a YouTube sem tudott eddig belépni. Zuckerberg olyan komolyan gondolja a terjeszkedést, hogy még mandarinul is elkezdett tanulni.
Milyen véleménynek van helye a Facebookon?
Jött egy meghökkentő nyilatkozat: Zuckerberg szerint a holokauszttagadóknak is van helyük a Facebookon. A Facebook vezetője szerint azért nem tilthatnak le valakit, mert téved.
Zuckerberg szerint: „Én például zsidó vagyok és vannak emberek, akik tagadják, hogy a holokauszt megtörtént. Ezt végtelenül sértőnek érzem. Mindettől függetlenül nem hiszem, hogy a mi platformunknak az lenne a feladata, hogy letiltsa őket, mivel szerintem vannak dolgok, amiket különféle emberek rosszul tudnak. Nem hiszem, hogy szándékosan teszik ezt.”
Zuckerberg szavai éles kritikát is kiváltottak, a kritikát megfogalmazók szerint a Facebooknak kötelessége megtiltani, hogy a közösségi portál felületén az emberek holokausztot tagadó posztokat terjesszenek.
Ami bizonyos: ez a nyilatkozat egy irányváltást jelölhet, hiszen a Facebook erősen szabályozza, hogy milyen tartalmakat enged a közösségi felületen megjelenni.
A legolcsóbb „marketingszak” tele gyakorlati tudással
A versenyképes tudással bíró marketinges folyamatosan tanul.
Ezt megteheted a mindig friss előfizetői anyagainkkal is: ez a marketingkönyvtár a magyar piacról mutat neked itthon működő és kipróbált marketing- és szövegírói fogásokat. E pillanatban is több százan használják nap mint nap. Te mikor csatlakozol?