A New York Times a Marketingszoveg.com nyomdokaiba lép, a Google 5,1 milliárd dolláros csekket kapott az Európai Bizottságtól, a Facebook AR-hirdetéseket tesztel, közben pedig megduplázódott az európai digitális reklámtorta.
Ezekről a témákról (és a te cégedről is) beszélgetünk a Kontent Pub 67. adásában:
Működik az előfizetős rendszer? Igen!
A New York Timesnak még soha nem volt annyi előfizetője, mint most, és ezt az újság úgy érte el, hogy rájöttek: az emberek hajlandók fizetni a hiteles hírekért és a színvonalas szolgáltatásért.
Mark Thompson, a kiadóvállalat vezérigazgatójának beszámolója szerint a digitális platformon 2,8 millió előfizetőjük van, a printtel együtt ez cirka 4 millió, ráadásul 140 millió embert érnek el világszerte (ebből 100 milliót az Egyesült Államokon belül).
A tölcsérnek része az írott és a multimédiás tartalom, valamint a saját podcast és a tévéműsor is. A vezérigazgató elmondása szerint jó a viszonyuk a Google-lel, de nehezen jönnek ki a Facebookkal, amely már a közéleti szerkesztőségi tartalmakat is politikai hirdetésként címkézi.
A birodalom visszavág: brutális bírságot kapott a Google az EU-tól
5,1 milliárd dolláros büntetést kapott a Google az Európai Bizottságtól, amely szerint az Alphabet megsértette a trösztellenes törvényt. Kiderült ugyanis, hogy a Google arra kötelezte az androidos készülékek gyártóit, hogy a Google-alkalmazásokat alapértelmezettként állítsák be. A Google jelezte, hogy fellebbezik, hiszen ez történetük legnagyobb büntetése, ami 2017-es nyereségük (!) 40 százalékát vinné el.
Ráadásul azóta már azt is tudjuk, hogy az FTC, a Federal Trade Commission is vizsgálódik ugyanezen okok miatt.
Kétszeresére nőtt az európai digitális reklámtorta
Duplájára nőtt az európai digitális reklámpiac az AdEx kutatása szerint. Mint kiderült, 2017-ben 48 milliárd euró volt a digitális reklámköltés, ami az előző évihez képest 13,2 százalékos növekedést jelent. A mobil display több mint 40 százalékkal nőtt, amely a displayek piacának 42 százalékát teszi ki.
A videós szegmens négyszer akkor bővülést ért el, mint a display nemvideós része, és a display unblock érte el a legnagyobb arányú bővülést, így a szóban forgó 48 milliárd euróból 19,3 milliárd eurót tesz immáron ki a szegmens. A searché továbbra is a legnagyobb szelet 21,9 milliárd euróval és 4,4 százalékos bővüléssel.
Kiterjesztett valóság a Facebook-hírfolyamban?
A Facebook az AR-hirdetések lehetőségét teszteli a hírfolyamban. A néhány márka részvételével zajló teszteléseket a nyáron kiterjesztik, hogy kiderüljön, mennyire segít az augmented reality, vagyis a kiterjesztett valóság a hirdetések hatékonyságán.
A tesztekben részt vesz pl. a Michael Kors, amely olyan reklámot alkotott, amellyel a felhasználók felpróbálhatják a cég különböző napszümevegeit
A kihelyezett marketingosztályod
Ezzé válhat a Marketingszoveg, ha megnyitod magadnak az előfizetőknek elérhető kincstárat.