Ha egy klasszikus viccel szeretnék élni, azt mondanám, kétféle marketinges létezik: az egyik nem hisz az e-mail-marketing erejében, a másik halálra keresi magát. A hírlevél műfaját minden évben eltemetik – persze tudjuk, hogy akinek halálhírét keltik, hosszú életű lesz.
Ha rendszeresen olvasod a blogunkat, bizonyára mosolyogva olvasod a bevezetőt, közben pedig arra gondolsz, mennyivel nehezebb lenne, ha nem hírleveleznél.
Viszont van egy apró bökkenő. Ahogyan az általunk megismert digitális marketingben gyakorlatilag minden, az e-mail-marketing is egyre nehezebb pályán zajlik majd. Innováció nélkül pedig hosszú távon az is elbukhat, aki mindig időben reagált a trendekre.
Hogy pontosan miről beszélek, azt Balázs cikkében magad is elolvashatod. Én röviden csak annyit mondok, az elkövetkezendő néhány évben marketingesként és cégvezetőként két út közül választhatsz: bukás vagy innováció.
És ez természetesen az e-mail-marketingedre is hatással lesz – a kérdés, hogy szemlélője leszel a változásnak vagy katalizátora? (És akkor arról a versenyről, amely a potenciális ügyfeled inboxában zajlik, még nem is tettem említést.)
Ez a tudásanyag a Traffic & Conversion Summitről van. Ha az összes cikkre kíváncsi vagy, amit a helyszínről személyesen el tudtunk hozni, ide kattintva olvasd el őket.
Miért ütős az e-mail-marketing még idén is – és miért egyre nagyobb szívás mégis?
A felnőtt lakosság 58%-a rögtön ébredés után, az ágyban csekkolja az e-mailjeit, 42%-uk pedig a vécén ülve teszi mindezt. A jövőben pedig ez az arány aligha fog negatív irányba változni, az Y generáció esetében ugyanis 70% az ágyból és 57% a fürdőből e-mailezők aránya.
Ráadásul a Facebokkal ellentétben itt még algoritmusok sem nehezítik a munkádat. Az e-mail garantáltan megérkezik a feliratkozód postafiókjába (feltételezve, hogy normális hírlevélküldőt használsz és nem spamelsz), az pedig, hogy megnyitja és elolvassa-e, csak rajta és rajtad múlik.
Az e-mail-marketing bizalmas is. Laura Belgray a Traffic & Conversion Summit 2019 első napján tartott Inbox HERO című előadásában egy fülsiketítően hangos bulihoz hasonlította a Facebookot és az Instagramot, ahol olyan zajban próbálsz konverziót elérni, amekkorában sokszor még a legegyszerűbb mondataidat sem értik meg. Nem úgy levélben, amely inkább egy meghitt kávézáshoz hasonlít, ahol a bonyolultabb szóvirágaid is táptalajt érnek.
És akkor ejtsünk néhány szót arról is, miért nehéz jól e-mailezni 2019-ben.
Az online forgalom 77%-a a Facebookról vagy a Google-ből érkezik – abból a buliból, ahová nem szívesen teszed be a lábad a zaj miatt, viszont muszáj, mert a városban mindenki idejár, aki számít. Ezért ezeken a csatornákon is jól kigondolt stratégiával kell jelen lenned. Ez komoly erőfeszítést jelent, ráadásul minden hiba csökkentheti az e-mail-feliratkozóid számát.
Ráadásul a fizetett online hirdetések mintegy 83%-a szintén ezen a két felületen koncentrálódik, tehát ilyen módon sem egyszerű a leadszerzés.
„This is me, bitch” – Ne próbálj másnak látszani, mint aki vagy
Mielőtt belekezdesz egy szöveg megírásába, mindig gondolj arra, hogy a világnak szüksége van valamire, amit csak te adhatsz meg nekik.
Rád.
Laura fent említett előadása arról szólt, hogyan írj olyan e-maileket, amelyeknek minden egyes szava kattintásra, vásárlásra és nyálcsorgatásra készteti a feliratkozóidat. Arról beszélt 45 percen keresztül, hogyan csinálj aranybányát a hírlevéllistádból, és hogyan vágj utat az inboxok dzsungelében, a magas megnyitási és kattintási arányok tisztása felé.
Voltak idők, amikor valaki megpróbálta tőle elvenni legfontosabb értékét: önmagát. Neked is ismerős a középiskolai történet, amikor azért nevetnek ki valakit, amilyen? A nagyobb közösségekben (pl. iskola) rendszerint nevetség tárgyává válik, aki különbözik. A tömegek nem szeretik az egyéniséget. Az üzleti életben azonban mindez másként működik.
A fontos döntéseket ugyanis jellemzően mindenki egyedül hozza meg.
Ez nem azt jelenti, hogy nem adunk mások véleményére, hanem azt, hogy a döntéshozatal utolsó fázisában (többnyire) egyedül maradunk a gondolatainkkal. És amíg a közösségek vonakodnak a tőlük különböző karakterektől, az egyén vonzódik hozzájuk.
És hogy ez miért fontos számodra?
Amikor a feliratkozóid a nekik küldött levelet olvassák, egyedül vannak – veled.
Az egyéniségekről lehet – és érdemes – beszélni. Laura szerint pedig ez a nulladik kilométerkő az e-mail-marketing sztrádáján: merj önmagad lenni. Vagy ahogyan ő fejezte ki magát, üzenve az őt kinevetőknek: „this is me, bitch”.
Hogyan írj olyan e-mailt, amit önként akarnak megnyitni? A válasz: EFAB
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.