Miközben a marketingszakma fölismerte, hogy az érdekes írásos tartalmak nemcsak növelik egy vállalat hitelességét, de eladásösztönző hatásúak is, egyre-másra jelennek meg bértollnokok, akik szövegíróként vállalják, hogy céges blogunkat, szakmai anyagainkat megírják helyettünk.
Cégem, a Kreatív Kontroll Kft. is ezzel foglalkozik: rengeteg szakértő helyett és vállalat nevében írunk céges blogokat már nettó 2000 forintos darabáron is írunk blogbejegyzéseket. Cégvezetőként magam is találkozom azzal, hogy a tudomásom hiába van meg, nem mindig van időm megírni a szükséges publikációkat, és előfordul, hogy a kollégáim segítenek ki.
Szövegíró cégként mégis rendhagyó a mai bejegyzés, mert azt mutatom be, hogy nem feltétlenül kell fizetned a céges blogodért. Igen, mi is megcsináljuk olcsón sok cégnek, de ez nem jelenti azt, hogy Te magad ne lennél képes minőségi blogot írni. A ma bemutatott céges blog szerintem sikertörténet, és a készítője nem marketingszakember, hanem egy részvénytársaság igazgatói tagja, aki kollégáival fölismerte, hogy az írásos anyagokat az ügyfelek imádják.
Az Őrmester tartalommarketingje
Az Őrmester Vagyonvédelmi Nyrt. tavalyi nettó 900 millió forintos árbevételéből nyilván jutna büdzsé szövegíróra, viszont Kincs István maga írja szakmai anyagait, melyek több ezer látogatót vonzanak. A trükk nagyon egyszerű: míg kollégái a cég weboldalán lévő blogba írnak (ezzel is növelve a cég hitelességét, valamint javítva az oldal keresőpozícióját), addig ő egy másik blogot is elindított, méghozzá az Indexhez tartozó Blog.hu blogfelületén.
Sok ügyfelünk kérdezi, hogy hol éri meg blogolni: saját domén alatt vagy a blog.hun, ahol van lehetősége az Index-címlapos megjelenésnek. Én erre azt szoktam mondani, hogy a kettő másra jó, így mindkettő egyszerre is megfontolandó. Az Őrmester kitűnően ráérzett erre, és kihasználják mindkettő felület előnyeit.
Kincs úr készségesen válaszolt néhány kérdésemre, amelyből kiderül, hogy immár harmadik éve heti átlag két cikket ír, melyekkel havonta akár harmincezer embert ér el.
– A saját blogoldalamat kizárólag én írom. Általában azért közzététel előtt a lányomat, illetve egy két kollégámat meg szoktam kérni, hogy nézzék át. Kell a külső nézőpont, egyfajta lektorálás – mondta Kincs István. – Fizetett blogírót nem alkalmazunk, bár már volt jelentkező több is. A munkatársaim közül 4-5 fő szokott blogot írni.
Ahol nincsen ennyi „írásképes” munkatárs, azért ott is heti néhány blogbejegyzést össze lehet szedni a csapattól. A hazai vállalkozásokat egyébként már csak azzal is megelőzik az Őrmesternél, hogy milyen tudatos marketinggondolkodás van a blogszerkesztés mögött:
– Az elsődleges cél, hogy ne kizárólag értékesítési céllal szólítsuk meg a közönséget. Másodlagos cél, hogy egyfajta szakértői szerepet kívánunk elérni a rendszeres blog bejegyzésekkel. Egyértelműen jelentkeznek fizető ügyfelek is a blogolás következtében. De egyre többen fordulnak hozzám konkrét tanácsokért.
Ne maradj le a többi marketingtippről sem! Lájkold Facebook-oldalamat!
Hány látogató érhető el?
Kincs István nem titkolta a konkrét eredményeket:
Havonta 20-30 ezer látogatóm van. Az Index szerkesztői viszonylag gyakran címlapra helyeznek. Havonta legalább 3-4 alkalommal ez előfordul. De a Facebookon is igyekszem célzottan terjeszteni írásaimat. Legnépszerűbb írásaim általában 10 ezernél is több látogatót vonzanak. Volt amikor az Analytics rendszerrel mértük, hogy az egyik írásom kb. 500 plusz látogatót vonzott a céges weboldalunkra. Egyébiránt a céges web oldalunkat nem mindig linkelem be írásaimba. Nem szeretném túl erőltetni a „push sales” effektust.
István a saját bőrén tapasztalta meg, hogy a tartalommarketing a szórakoztatáson keresztül szólítja meg a potenciális ügyfeleket: az első időkben meglepte, hogy a mélyebb szakmai anyagokra alig érkeztek reakciók, viszont az aktualitások nagyon sikeresek. Egy polgármester lányának megtámadása kapcsán 35 ezer olvasóhoz jutott el, az anyag pedig a közösségi médiában is vírusszerűen terjedt. Ösztönszerűen átállt ezért a bulvárosabb, de szakmailag releváns anyagok felé: például elemzte Ferenc pápa közvetlenségét, amely őrületbe kergeti a biztonsági embereit, de sok más esetben is a napi hírekből kiindulva mutatja be egy-egy újdonság biztonságtechnikai vetületét.
A többéves munka meghozta a gyümölcsét, már az Index segítsége nélkül is több százan elolvassák egyes írásait, de természetesen a címlapra került anyagok közelítik meg a tízezres olvasói számot.
Mindez mennyibe kerül?
Mivel nem alkalmaznak szövegírót, így csak az idejükkel fizetnek. István egy cikkel három órát tölt el, így havonta körülbelül egy egész napot, huszonnégy órát dolgozik ezért a látogatói mennyiségért. Nem tudom, milyen órabérben dolgozhat Kincs úr, de bizonyára huszonnéggyel fölszorozva azért látszik, hogy komoly anyagi befektetés a blog létrehozása, különösen akkor, ha ezt az időt a szabad perceiből veszi el. Viszont működik a dolog.
De miért nem veszik igénybe profik segítségét?
– Hogy miért nem? Erre nem tudom a választ...
Üdítő látni, hogy egy magyar vállalkozás figyel a körülötte lévő befogadói közeg szokásváltozásaira, és gyakorlatilag ösztönszerűen kezeli az új csatornákat anélkül, hogy ezt szakértői seregnek kellene ajánlania.
Én úgy látom, hogy a cégek többsége időhiányból hagyja ki az efféle lehetőségeket. Még ők is, akik példaértékű kommunikációt folytatnak, valahogy elkerülték, hogy kiszervezzék ezt a munkát. Így egy igazgatósági tag havonta 24 órát tölt ezzel, plusz még 4-5 munkatársa ír cikkeket, nem is beszélve arról, hogy azokat mindig egy-két ember át is olvassa.
Amikor cégvezetőkkel beszélgetek, gyakran kiderül, hogy nem is ismerik a szövegírást mint lehetőséget, úgyhogy fontos feladatunk van az ügyféledukációban is. Persze érdemes kiszámolnunk, hogy megéri-e külső szolgáltatót megbíznunk a munkával, de ha nincs is rá most éppen keret, az sem kibúvó: az Őrmester példáján tökéletesen látható, hogy addig megoldható saját erőből is a látogatók tartaloméhségének kiszolgálása.
Sikerdíjas blogolást vállalunk a blog.hu felületein. Blogbejegyzésenként mindössze 2000 Ft+áfa alapdíj mellé az Index főoldalára kerülő bejegyzések után egyszeri 10 000 Ft+áfa sikerdíjat számlázunk. Írj a jobb alsó sarokban lévő chatablakban üzenetet!
Show More