Hogyan lesz a podcastelésből árbevétel?
Ez a cikk arról szól, hogy a cégednek hogyan, milyen formában jelent előnyt a saját podcast. Tudod, amit kérdezni szoktál: „Miért jó ez nekem? Hogyan származhat belőle hasznom?”
Nekünk tényleg könnyű dolgunk van?
Biztosan, hiszen a Kontent Pubban kötetlenül beszélgethetünk a marketing legizgalmasabb híreiről. Ám amikor végiggondolod a saját helyzetedet, akkor arra a (helytelen) következtetésre jutsz, hogy te nem tudnál semmi érdekeset mondani a:
- fogászatról
- szivattyúkról
- biztosításról
- építészetről
- kertészetről
- fröccsöntésről
- … (helyettesítsd be a saját példádat, ha nincs ott a fentiek között)
Amíg te azon gondolkozol, hogy miért ne podcastelj, addig mások a kötésről csinálnak műsorokat (nem is egy ember).
A podcastről érdemes tudnod:
- easy content (olcsó az előállítása, sőt viszonylag egyszerű is)
- effektív és szuperreaktív (a hallgatók nagy számban aktivizálhatók általa)
- az emberek nemcsak cikket szeretnek olvasni és nemcsak videót szeretnek nézni, de imádják a rádió- és podcasthallgatást is
Bizonyíték, nem ígéret
Nincs fél éve, hogy elindítottuk a saját podcastünket, és csak nemrég tértünk át arra, hogy hetente legalább 2 anyagot posztoljunk (a Kontent Pub mellett régebbi előadások hanganyagait vagy korábbi cikkek felolvasott verzióját tesszük ki).
Jelenleg ott tartunk, hogy átléptük a 120 feliratkozót, több mint 5000-szer hallgatták meg az anyagainkat (pedig a saját csatornákat leszámítva nem reklámoztuk ezeket sehol), közel 350-szer le is töltötték a felvételeket. Emellett van egy 5 csillagos androidos alkalmazásunk is (itt töltheted le).
Nézzünk egy érdekes példát, ahol hosszabb időszak eredményeit vizsgálhatjuk meg: Pat Flynn (The Smart Passive Income Blog) szerzőjének podcastjéről még 2013-ban csináltak egy szakmai cikket, ahol egy ötéves ciklust vettek alapul. Szemezgessünk a lényeges információk közül (szem előtt tartjuk, hogy nem magyar piacról van szó, de a számok hozzávetőlegesen érdekesek):
- 2008 és 2013 között 3,5 milliónál több letöltés
- 2013. január és május között epizódonként átlagosan 10–14 ezer letöltés
- Flynnt a podcast indulása óta 7 konferenciára hívták meg
- 40 ezer dollárnál nagyobb bevétel átlagosan havonta a webforgalom növekedésének köszönhetően
Képeink is vannak (via socialmediaexaminer.com):
Csinálj podcastet olcsón
Azt már tudod, hogy az induláshoz milyen eszközökre és egyéb dolgokra van szükséged (ha mégsem, akkor kattints ide vagy ide), de szeretnénk egy gyors tippet is adni ahhoz, hogy miképp lehetsz igazán költséghatékony.
A lényeg: tömbösítsd a felvételeket. Hacsak nem napi jellegű aktuális témákról beszélsz, akkor érdemes egy podcastfelvételhez 3-4, de inkább 5–8 adást rendelni. Hogy miért? Mert egyszerűbb: rászánsz egy napot, és 2-3 hét anyagát felkapod egyszerre, amit kiegészíthetsz friss vagy akár élő adásokkal, de csak egyszer kell rávenned magad a felvételekre.
A rutinos öreg rókák egyik legfontosabb tanácsa még az, hogy amikor podcastet csinálsz, akkor tudd, mit akarsz elérni. Ne csak azért kezdj neki, mert minden szakértő azt mondta, hogy ez most trendi. Határozd meg a céljaidat, légy tisztában azzal, hogy honnan hova szeretnél eljutni (célok nélkül nem tudhatod, hogy mikor érted el őket).
Plusz a céged reklámozása helyett a fogyasztói problémákra, illetve azok megoldására koncentrálj. Ne a vállalkozásodról csinálj podcastet, hanem az iparágadról; annak létjogosultságáról; a problémákra adott válaszokról.
Ha én egyszer kinyitom a számat…
Jöjjön tehát az a bizonyos 10 lehetőség (tipp), amelyekkel kézzelfogható eredményeket érhetsz el. Csak egy kis kreativitás és egy podcastcsatorna szükséges hozzá.
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.