Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Ezért nem szólnak hozzá az üzleti blogodhoz (és így javíthatod ki)

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: céges blog, interakció, komment, üzleti blog

Az üres blog szomorú látvány.

Hiába raktad bele a munkaórákat, hiába írod tucatjával a bejegyzéseket, mégis síri csönd honol, és sehol egy bloghozzászólás.

Most viszont végre megtudhatod, hogy mi ennek az oka, és hogyan javítsd ki.

Miért nem szólnak hozzá? Miért szólnak hozzá?

Az elején tisztáznunk kell valamit.

Nem tudok olyan formulát mutatni neked, amitől majd varázsütésre elkezdenek ömleni a hozzászólások: zen mesterként mondhatnám, csak az utat mutatom meg, de neked kell végigmenni rajta.

A felhasználó szabad döntése, hogy hozzászól-e vagy sem egy témához – erre rákényszeríteni nem tudod, viszont ösztönözheted. A leghatékonyabb ösztönzés pedig az olyan tartalom, amivel megszólítod.

hozzaszolasok_1

A Wisemine egy kutatásához 300 blogot vizsgáltak meg, és úgy találták, egy poszt átlagosan szerény 1,3 kommentel rendelkezik – a blogok 75%-a posztonként csak eggyel.

De még ezzel sem érsz semmit, ha az oldalad nem hozzászólásbarát, vagyis ha megnehezíted a munkájukat.

Mivel arról, hogy hogyan gyárthatsz minőségi tartalmakat, már rengeteget beszéltünk, most az utóbbi kérdésbe mélyedünk bele egy kicsit: milyen hibákat követhetsz el, amik miatt akármilyen jó tartalmakat közölsz, az oldaladon egyszerűen nem gyűlnek a kommentek.

Egyáltalán lehet nálad kommentelni?

Rendben, megvan rá a technikai lehetőség, de ettől még nem biztos, hogy valóban használható is.

Próbáld ki: lehet, hogy elküldés után lefagy az oldal vagy éppen a captcha túl bonyolult. Teszteld a rendszert több böngészőből és több eszközön is, hogy lásd, vannak-e olyan hibák, amelyek már az első lépésnél eltántorítják a kommentelni vágyót.

Probléma lehet az is, ha túl nehézkessé teszed a hozzászólást. Én például nem akarok regisztrálni, nem akarok profilképet választani, megadni a vércsoportomat és a captchával bűvészkedni: egyszerűen csak hozzá szeretnék szólni.

Ha túl sok akadályt gördítesz a látogatód elé, akkor a legtöbb embernek nem lesz kedve átugrania azokat – és inkább nem szólnak hozzá. Az úgynevezett UX-dizájn alapfeltétele, hogy úgy alakítsd ki az oldaladat, hogy mindent a legegyszerűbbé tegyél a látogatód számára: ne csak a tartalmakhoz navigálhasson oda legfeljebb három kattintással, de az interakcióhoz se kelljen ennél több.

A hozzászólási rendszerednél az egyszerűség mindig fontosabb, mint a legújabb funkciók. A WordPress beépített hozzászólásrendszere például ideális.

Láthatóság mindenek előtt

Könnyű a túlzsúfolt dizájnnal „megfojtani” a hozzászólásokat. Ha a bejegyzéseid alján 10 különböző elem követeli a figyelmet, akkor tizedannyi figyelem jut a „Szólj hozzá!” felhívásodnak.

A „hozzászólásbarát” dizájnban a kommentelés jól észrevehető, a hozzászólásokat pedig kattintás nélkül is látod a bejegyzések alatt.

hozzaszolasok_3

Nálunk regisztráció nélkül is bármikor véleményt nyilváníthatsz, csak egy név és egy e-mail kell hozzá.

Üzleti blogot is írhatsz úgy, hogy nem vagy unalmas…

Bár üzleti blogot írsz, a blogban mégsem a céged fog írni, hanem te. A cég nem tud beszélni, a cég emberei viszont igen.

A céges stílus felháborítóan unalmas és száraz, és az emberek nem szívesen olvasnak olyan üzleti blogokat, ahol folyamatosan királyi többesben beszélnek és magázzák az olvasót – és hozzászólni is kevesebb kedvük lesz.

Az ideális blogbejegyzés személyes, emberi és szerethető. Írj és kommentelj a céges blogra is saját profiloddal, építsd fel a személyes brandedet, éreztesd azt, hogy személyesen veled beszélnek az emberek.

Az is visszafoghatja a hozzászólásokat, hogy egyszerűen túl unalmas blogbejegyzéseket írsz. Ne a volt magyartanárodnak próbálj megfelelni, hanem add át a lelkesedésedet – hiszen valószínűleg olyan témákról írsz, amelyek lelkesítenek téged.

A stílusodat kisimíthatod ennek a bejegyzésnek a tippjeivel.

Reagálsz?

Ha hozzászólnak, válaszolni szoktál mindenkinek?

Ha nem, akkor a látogatóid megtanulják, hogy nem érdemes hozzászólást írniuk, mert úgyis legközelebb 1 hét múlva kapnak választ, ha kapnak egyáltalán.

Támogasd a hozzászólásokat azzal, hogy minden hozzászólónak írsz legalább 1 mondatot. Nem baj, ha épp nincs időd, vagy ha nem tudsz válaszolni a kérdésre, de mindenképpen érdemben reagálj: érezze, hogy egy valódi ember ütötte le a billentyűket, nem egy robot kommentel általánosságokat.

Megragadó, értékes, kiemelkedő vagy botrányos?

Válaszold meg őszintén ezt a kérdést: ha elolvasom egy bejegyzésedet, akkor mit kapok?

Ha semmit, akkor nem fogok se kommentelni, se visszajárni. Ha ugyanazt a százszor hallott biztonságos álláspontot írod újra és újra, akkor nem adsz semmi pluszt.

Ezért írd meg a legjobb tippeket. Írj olyan stílusban, hogy ne bírjam „letenni”. Legyél te a réspiacod legjobb üzleti blogja. Vállald a véleményedet – bármilyen megosztó is legyen. Írj minőségi tartalmat.

Az olvasód érezze azt, hogy a blogbejegyzés elolvasásával kapott valamit, és jó esetben visszaad neked egy hozzászólást.

Ne félj akár a véleménynyilvánítástól és a konfrontációtól sem. Nem kell ok nélkül botrányt kavarnod, de ha egy érdekesebb szakmai ügyben, vitában határozott véleményed van, akkor írd ezt le és oszd meg. Ha kulturált vitát generálsz, az mindig jó neked.

 

Indíts párbeszédet!

Az üzleti blog minden bejegyzése egy párbeszéd, amit te indítasz, de a hozzászólók fogják folytatni. Neked nem csak fel kell vetned a témát, a véleményüket is ki kell kérned.

Ezt lehet rosszul is csinálni. A „Szólj hozzá” túl általános és üres, túl szimpla, sok hozzászólást nem fog szerezni.

De lehet jól is. „És te mit gondolsz a hozzászólásokról? Mondd el egy kommentben!” Vagy: „Bizonyára kihagytam pár szempontot. Szerinted mivel lehet még bátorítani a hozzászólásokat?”.

Ez konkrét, lényegre törő és emberi. A blogod olvasói érzik, hogy várod a véleményüket. (Egyébként tényleg várom, szóval kommentelj bátran.)

De azt is tudomásul kell venned, hogy a látogatóid elsősorban nem veled, hanem egymással szeretnének beszélgetni. A legjobb számodra az, ha visszatérő közönséget építesz a blogodnak, belőlük pedig egy olyan közösséget hozol létre, amely aktívan beszélget az ott megjelenő témákról.

hozzaszolasok_2

Szintén a Wisemine mondja: az átlagos komment alig pártucat szó hosszúságú. Ha komoly véleményformálást akarsz, keményen kell érte dolgoznod.

Ed Fry, aki egy 150 ezres online közösséget épített fel és menedzsel, a Kontent legújabb számában olvasható interjújában is megosztott velünk pár tippet arra, hogyan generálható ilyen diskurzus:

Olyan beszélgetéseket kell elindítanunk, amelyek egy many-to-many diskurzust indítanak, ahol a közönség saját magával kommunikál, amelyben sokan szólhatnak hozzá egyedi, jó meglátásokat tartalmazó válaszokkal, amelyekre újabb válaszok érkeznek. A nyílt kérdések, a történetmesélés, a szavazások, a kritikák remek kiindulópontok.

Érd el azt, hogy a kommentszekció önálló életre keljen, hogy már ne neked kelljen noszogatni a hozzászólásokat! Éreztesd azt, hogy te biztosítod ugyan a felületet, de bárki más véleménye éppen olyan értékes, mint a tiéd, a posztjaid inkább vitaindítók, mintsem kinyilatkoztatások.

Az üzleti blogodat azért írod, hogy emberekkel kommunikálj. A sikered egyik mércéje az, ha a hozzászólások pörögnek.

Ráadásul a hozzászólások megdobják a látogatottságodat (érdemes vissza-visszanézni, hiszen új válaszokat találnak), növeli a szakértői státuszodat, még több tartalom kerül az oldaladra (ami pedig előny a keresőoptimalizálásban). És egyszerűen jól néz ki, ha egy írás alatt van 80 komment.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikk„Te nem vásárolhatsz tőlem” (egy haladó copywriting-technika)
Következő cikkEgy sales letter 100%-os konverzióvalKövetkező

Ezeket olvastad már?

Hibából előny: ez is tartalommarketing

A múlt héten a céges weboldal kapott egy egyedi 404-es hibaoldalt. Ezt azok látják, akik

Elolvasom »

Összeférhetetlenség a szövegírásban

Bajt jelent-e, ha a szövegíród a konkurenciádnak is dolgozik? Ha csak egy magánzó szerződ van,

Elolvasom »

Kultuszépítés kommunikációval – 24 szövegírási tipp az iPhone 6 termékoldaláról

Az Apple-ről mindent el lehet mondani, és ennek a mindennek az ellenkezőjét is… attól függően,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.