Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 6 perc

Útmutató a tökéletes alcímhez [4 módszer az olvasók megtartásához]

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős headline-t?, Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: blog, céges blog

Ha őszinte vagy magaddal, akkor te is belátod: a legtöbben egy szövegen belül először (csak) az alcímeket olvassák el. Mintha csak tapogatnának a szemeikkel, úgy szkennelik végig a megnyitott posztokat. Néha én is ezen kapom magam, és fogadok, te sem csinálod másképp.

Az alcímek alapján döntjük el, hogy elolvassuk-e az adott szövegrészt vagy sem.

Nézzük meg, hogyan írjhatsz olyan subheadline-okat, amelyekkel az oldalon tarthatod az olvasóidat.

2 dolog, amit tudnod kell az alcímről

Az alcímnek két fontos szerepe van:

  • tagol
  • felkelti a figyelmet

Emellett képes arra, hogy szórakoztasson, meghökkentsen és kíváncsiságot ébresszen az olvasóban.

Íróként állandó harcot vívunk az olvasó kegyeiért, ezért minden olyan eszközre szükségünk van, amivel rá tudjuk venni őket a tartalomfogyasztásra. Nemcsak az számít ugyanis, hogy milyen jó a szöveged tartalma, hanem az is, hogy milyen könnyű azt fogyasztani.

Az olvasók tökélyre fejlesztették ezt a bizonyos szkennelő (vagy skimmelő) technikát: gyakran 10-20 másodperc is elég nekik ahhoz, hogy felmérjék, mennyire érdekes vagy releváns számukra a tartalom.

Íráskor ezzel a 10-20 másodperccel versenyzel. A kérdés tehát az, hogyan fordítasz át egy szkennelőt olvasóvá.

Ezt se feledd: a SEO megint bekavar

Sok szerző nem adja meg a megfelelő tiszteletet az alcímnek. Ez azért hiba, mert az alcímnek és a különböző címsoroknak (tehát a H1 mellett a H2, H3 vagy H4 tageknek) a keresőoptimalizálásban is fontos szerep jut.

Jó tehát, ha az adott cikk kulcsszava (netán annak egy szinonimája) legalább egy H2 vagy H3 tagben szerepel.

A rossz példa: az egyszerű címke

…amit lehetőleg kerülnöd kell (vagy csak nagyon ritkán alkalmaznod).

Az alcímre az esetek 99 százalékában ugyanaz a szabály érvényes, mint a főcímre (headline-ra): nem egy összefoglaló, hanem egy eszköz, hogy az első mondat elolvasására rávedd az olvasót. Nem az a cél, hogy a lehető legjobban kivonatold segítségével a szöveged tartalmát, nem is a szövegrész címkézésére való.

Mutatok egy unalmas példát, amit ha meglátnék, nem is érdekelne a cikk tovább:

„Az alcím és a blogposztok kapcsolata”

Valóban erről szólhat a szövegrész, de nem kommunikálod, hogy milyen előnyt ad az elolvasása. Keltsük fel inkább a figyelmet így:

„Hogyan segít az alcím, hogy ne pattanjanak le az olvasóid?”

Hiába hosszabb, hiába tűnik első pillantásra bonyolultnak, a második példa valójában hatékonyabb és gördülékenyebb.

A jó recept, amikor alcímet írsz

A tökéletes alcímre a következő 4 tulajdonságból legalább egy, de akár két-három is igaz lehet:

  • felkelti az olvasó kíváncsiságát
  • meglepetést okoz
  • érzelmet vált ki
  • személyes a hangvétele

Mindezek mellett tartalmazzon konkrétumot és legyen informatív, ugyanakkor egyszerű és érthető.

Nézzük akkor a legjobb alcímlehetőségeket.

#1: A spoilerveszélyes

Spoilernek hívjuk azt az információt, ami egy film, tévésorozat, könyv fontos csavarját felfedi (tehát lelövi a poént), ami így a tartalomfogyasztási élményt rontja (hiszen előre tudod, hogy meghal a főhős). Az „elrontás” bizonyos esetekben rossz, letöltendővel büntetendő vétek, máskor viszont kifejezetten hasznos.

Például a szövegírásban, amikor íróként gumicsontot dobsz az olvasó elé, hadd vetődjön rá és rágódjon rajta. Persze fontos, hogy ne mindent tegyél rá arra a felkínált tálcára: hagyj a csemegéből a tényleges fogyasztásra is.

A spoileres alcím kvázi incselkedik: elmondja, mit fogsz megtudni az adott szövegrészben, egyúttal megkeresi a legizgalmasabb aspektust, hogy felkeltse az olvasó érdeklődését. Nézzünk egy példát Balázs egyik korábbi cikkéből:

„A jó copy királya: metafora”

Mit látunk? Az alcím felvezeti, mitől lesz jó a copy, de attól még nem kapsz olvasóként 100%-os választ (jelen esetben: az alcím elolvasásától még nem tudod meg, miért olyan fontos a metafora és hogyan használhatod azt). Ahhoz bele kell másznod a szövegrészbe.

#2: A rejtélyes

Avagy amikor nem elspoilerezed a tartalmat, hanem épp ellenkezőleg, homályban tartod és rejtegeted. Ehhez persze támpontra van szükséged, így az adott szövegrészre utalnod kell valamelyest, de a cél szinte mindig ugyanaz: a titokzatosság homályába veszejteni a megoldást, ezáltal felcsigázni az olvasót.

„Jó oka van, hogy ez a módszer a copy királya”

Hogy mi az az ok? Ahhoz el kell olvasni a szövegrészt.

#3: A kérdezz-felelek

„Hogyan segít a jó alcím az olvasók megtartásában?”

Hát így... (és leírod). A módszer hatékonysága annak köszönhető, hogy az emberek szeretnek válaszokat kapni a kérdésekre még akkor is, ha az a kérdés amúgy nem foglalkoztatja őket.

Amikor ilyen alcímet használsz, akkor arra viszont figyelj, hogy ne csak feltegyél egy kérdést, de helyezd azt kontextusba is. A fentebbi példánál maradva például kellett az, hogy megemlítsem: jó alcímet azért kell írnod, hogy az olvasók ne pattanjanak le.

#4: A meghökkentő

Előfordul, hogy a poszt olyan meghökkentő alcímet követel meg, mint amit Balázs használt egy másik cikkben:

„Nem érdekel, hogy te milyen okos vagy”

Miért olyan hatékony ez a módszer? Azért, mert megtöri a mintát és egy kicsit ki is zökkenti az olvasót abból az állapotból, amibe a cikkre kattintáskor került. Nem fogja érteni, hogy mit keres ott egy ilyen alcím, érdekelni fogja a megoldás. Meghökkent.

Alkalmazd bármelyiket is a 4 alcímtípus közül, a lényeg mindig az, hogy próbálj meg hatni az olvasóidra és valamilyen érzést válts ki belőlük. Ha ez megtörténik, akkor szinte biztosan érdekelni fogja őket a folytatás.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkBlogolsz? Akkor kell neked (legalább) egy content guide
Következő cikkLazán kapcsolódó tartalom: kapcsolatfüggőséged az on-brand tartalommalKövetkező

Ezeket olvastad már?

Hogyan adj el hatékonyabban úgy, hogy megnehezíted a vételt? (Haladó szövegírás)

Ezt a cikket nagyon ésszel olvasd. A bemutatott stratégia a leghatékonyabbak közül való, hiszen az

Elolvasom »

Mi a különbség az írás és az értékesítés között? (És miért van szükséged a szövegíróra?)

Képzeld el, hogy állsz egy márkakereskedés előtt, és az egyik autót vizsgálod már percek óta.

Elolvasom »

Hogyan találd meg a célpiacod stílusát?

Anyád azt mondta, hogy figyelj a stílusodra. Bár nem annak szánta, de hasznos marketingkommunikációs tanáccsal

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.