Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Tegeződj vagy magázódj?

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Hogyan készítsek olyan landingoldalt, amely elad?, Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: szovegiras

Kampányszöveget írsz, esetleg a hírleveled szövegezed vagy a blogcikkedet csinosítod, és jön az örök kérdés:

Vajon tegeződj… vagy magázódj?

Az egyik, ha nem a leggyakoribb kérdés, és a válasz rövid: teljesen mindegy.

De ha ennyire egyszerű, akkor miért született meg a cikk?

Nos, mert tudom, hogy mit csinálj e kérdés helyett.

„De komolyan mindegy?”

Igen.

A kérdés olyan, mintha autóvásárláskor azon töprengenél, hogy milyen autóillatosítót tegyél a kocsidba: sokadrangú kérdés.

Még pontosabban az arculatodtól és az éppen megszólított szegmensedtől függ. Az arculati színeidet is az dönti el, hogy mit választottál.

Függ attól, hogy:

  • általában hogyan kommunikálsz (kommunikációs arculatod)
  • milyen célcsoporthoz beszélsz (demográfia, vásárlói szokások stb.)
  • milyen piacon mozogsz
  • és hol tartasz a kampányban (az elején magázódhatsz, közvetlenebb viszonyban tegeződhetsz)

És persze számít az is, hogy hogyan szoktál beszélni az ügyfeleiddel (mi az, ami természetesen jön neked).

Az utsó 3 pont visszahat az első pontra. Tehát (és ezen hamarosan átlendülünk) te döntöd el.

A tegezésnél és magázásnál van 2 fontosabb dolog.

A mindenható message match

Message matchnek hívjuk azt, amikor a landing page-ed kommunikációs elemei megegyeznek (vagy eltéveszthetetlenül hasonlítanak) a hirdetésed kommunikációs elemeivel (-re). A hirdetés főcíme szerepel a landing főcímében, a hírlevél linkszövege visszaköszön az alcímben, a display-hirdetés képe és arculati elemei szerepelnek a landing page-en.

Ez azért különösen fontos, mert biztosan konverziót emel a message match – és biztosan konverziót ront a hiánya.

A Disruptive Advertising 2 szemléletes példáján mutatom be, hogy milyen a rossz message match…

message match

És milyen a jó:

message match

Miért fontos ez?

Mert a stílusod is a message match része. Ha tegezel, akkor tegezz végig legalább a kampányban, de inkább a teljes marketingkommunikációdban.

Tegezés/magázás helyett építs rapport-t

Már megint a (francia eredetű) angol szavak! Ez a szakkifejezés, így találod meg máshol, a t néma.

A rapport az a kommunikációs kapocs, amikor a partneredet mélységeiben megérted és hatékonyan tudsz vele kommunikálni. Tehát leegyszerűsítve összhang.

Amikor félszavakból is megértitek egymást és ugyanarra gondoltok, akkor ezt tapasztalod.

Ennek a fölépítése azért fontos, mert olyanoktól vásárolunk, aki:

  • megért minket
  • megbízható
  • hozzánk hasonló

Ez a valódi versenyelőny, nem az alacsonyabb árad.

Az elmélet fontos, de olvasónkként téged is az érdekel, hogy hogyan alkalmazhatod a szövegeidnél.

1) „Én beszélek veled” nyelvezet

Ha valódi kapcsolatot szeretnél az olvasóddal, akkor legyél vele közvetlen – és ne távolságtartó.

Ez azt jelenti, hogy a „cégünk felhő alapú tárhelyszolgáltatást nyújt ügyfeleinknek” mondatokat cseréld le először „tárhelyszolgáltatást nyújtunk neked” mondatra (már közvetlenebb), majd ezt a mondatot alakítsd át úgy, hogy a szolgáltatás előnyét hangsúlyozd: tárhelyszolgáltatás, ahol mindig eléred a cuccaid. (Felhő, ugye.)

Használj sok személyes névmást, főleg az E/2 vagy (magázásnál) E/3. (Jobb az Ön nagy ö-vel, mint a maga – magázni régen a cselédet magázták, a nyelvi protokollban az alacsonyabb rangú személy megszólítása, míg a presztízsnagybetűzés az Ön esetében illő és elfogadott.)

2) Kérdések helyett feltételezett tapasztalatok

Képzelj el egy kellemes hétvégét mondjuk Dobogókőn. Azért ott, mert onnan van képem.

Délelőtt voltatok a kilátóban, megebédeltetek, majd lustácskán kávézgattok a teraszon, és ilyen kert terül el szemetek előtt.

dobogókő

Az alábbi 2 rövid párbeszéd elhangozhat:

A: Te is gyönyörűnek tartod, igaz?

B: Igen.

A másik:

A: Gyönyörű.

B: Igen.

Az elsőben az egyik ember megkérdezi a másikat, hogy mi a véleménye a helyről. A másodikban kijelentünk, mert biztosra vesszük, hogy partnerünk is gyönyörűnek tartja – nem kell megkérdezni, mert tudjuk.

Vajon melyik párbeszéd jellemzőbb 2 olyan emberre, akik között hatalmas az összhang? (A kérdés költői, második.)

Ez a szövegírás során azt jelenti, hogy elébb ismerd meg az ügyfeleid problémáit, majd beszélj a megoldásról úgy, hogy az a „mindketten tudjuk, hogy ezt tapasztalod” problémáit megoldja.

Például az átlagos szövegíró ilyet írna:

A fogkő miatt nem mered kinyitni a szádat, nehogy meglássák?

Míg te ilyet írhatsz:

Visszakapod azt a fehérséget, amit a fogkő elvett tőled (és végre nyugodtan mosolyoghatsz).

A második mondat nem rákérdez a problémára, hanem megérti – és megoldást ad rá.

3) Kiszólások

Minden szöveg hátránya, hogy nincs valódi párbeszéd. (Ne kötözködj, nyilván nem a csetelésre gondolok.)

Viszont a párbeszéd illúzióját megteremtheted: először próbáld külső szemmel elolvasni a szöveged, és figyelj arra, hogy az olvasódban (aki nem ismeri a csattanót és kevesebb infója van) milyen érzéseket és gondolatokat kelthet az adott mondat és bekezdés.

Utána tedd tele kiszólásokkal a szövegeket.

Ilyenekre gondolok:

  • Nevetséges, nem?
  • Ki gondolná, igaz?
  • Még ne zárd be az ablakot.
  • Igyál a kávédból, mert jó rész jön.
  • Simogasd meg a macskád.

Vagy feljebb a „ne kötözködj”.

4) Te is tapasztaltad már, hogy…

Nem elég az, hogy megismered a piacod problémáit – kommunikálnod is kell az ismereted.

Ami az irodádban történik, azt nem látja a világ, ugye.

Tehát a problémafelvetésnél (az hol van az) ne egyszerűen listaszerűen sorold a problémákat, hanem kösd össze az olvasóddal: te is láttad már, te is tapasztaltad már, gondoltál már arra, próbáltad már, neked is fájt stb.

5) Közös szavak és közös események

Gondolj arra az alkalomra, amikor szakmabelivel futsz össze, és az udvariassági körök után megindulnak a sztorizgatások – tele olyan szavakkal és eseményekkel, amiket csak ti (szakmabeliek) értetek, de még a melletted álló partnered sem (ha nem szakmabeli).

A közös szavak, belsős poénok és közösen megélt események adják az együvé tartozást.

Hogyan fordítsuk le szövegírásra?

Egyrészt ismerd meg a célcsoportod, és a hírleveleidben az ő szavaikkal és kifejezéseikkel írj.

Másrészt a híreket kösd a csoporthoz, és adj belsős értelmezést: a GDP emelkedése nekünk, gerinctudatosaknak azt jelenti, hogy…

Harmadrészt utalgass vissza olyan eseményekre és rendezvényekre, amiket közösen élhettetek meg: előadások, találkozók, webinárok stb.

6) Pacing/leading

Ez a felépítés triviális állításokat és könnyen elfogadható ígéreteket alkalmaz, ergo a kommunikációs kapcsolat fölépítésére tökéletes.

Ha fogalmad sincs, hogy miről beszélek, akkor olvasd el ezt a cikket.

7) „Te oldaladon állok”

Az eladó/vevő dinamika hátránya a látszólagos érdekellentét: az eladó profitot és minél magasabb árat akar, a vevő minél több értéket minél alacsonyabb áron.

(Nyilván egy fenntartható cég win-winre törekszik, ahol mindkét fél boldog – itt arról beszélünk, hogy a dinamika milyennek tűnik, nem pedig arról, hogy milyen valójában.)

Nem akarsz eladó lenni az eladók között, ezért:

  • Használd a missziódat (közös ügyünk, hogy csomagolásmentessé tegyük az országot – a tied is, az enyém is).
  • Használd az „én már ezen átmentem” történeted – én is azt tapasztaltam, amit te, és azért alkottam meg a megoldást, mert nem találtam olyat, ami minden szempontból jó lett volna vagy épp hiányzott a piacról.
  • „Mi már felismertük azt, amit mások még nem” – Ennek szélsőséges formája a közös ellenség (nem feltétlenül személy: közös ellenség lehet az állati zsiradék vagy a marketingsérültség vagy a rossz gerinc vagy a lassú tárhely)

Felejtsük el a tegezés/magázást, és koncentrálj a nagy képre.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkÍgy írj hatékony e-mailt egy kávészünet alatt
Következő cikkA valódi ügyfélközpontúság az új marketingben: közönségépítésKövetkező

Ezeket olvastad már?

Így készíts feliratot a videóidhoz [útmutató]

Több előfizetőnk is kérdezte az elmúlt hónapokban, hogy miképp készíthet feliratokat meglévő videókhoz. Nemcsak arról

Elolvasom »

Konverziós dallamok, avagy a zeneiség szerepe a szövegírásban

Leonard Ray Tell szerint a jó szöveg olyan, mint a zene. Egyedi ritmusa, mintázata, áramlása,

Elolvasom »

Forgalomnövelés natív videohirdetéssel

Bár mi első sorban szövegírókként határozzuk meg magunkat, de tudjuk, hogy a tartalommarketing sokkal több

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.