A rövid válaszom az, hogy manuálisan.
„De biztosan lehet ezt automatizálni valahogy”, gondolod, és igazad van, mert lehet. A válasz azonban kettős: hiába kapsz relatíve gyorsan tízezrével szöveget, a hasznuk már felemás.
Köszöntelek a „spinning” világában, amit csinálhatsz egy szoftverrel (inkább ne), vagy csinálhatsz Excellel.
A webáruházak szövegproblémája
Tegyük fel, hogy van egy webáruházad (ha valóban van, akkor még jobb). Van több (tíz)ezer terméked, amit már keresőoptimalizálni, feltölteni, hirdetni, rendelést kiszolgálni és követni is nehéz – ezért ezek nagy részét automatizálod, ahol csak tudod.
Kivéve a tartalomírást.
És tegyük fel, hogy minden termékedhez írsz egy normális termékleírást. Ilyenre gondolok:
Ilyen a minőségi termékleírás.
És ez is jó cucc. Na ez a minőségi termékoldal.
Tehát olvasmányos marketingszöveg kell, amit nem úgy odahánytál, hanem valóban segíti az eladást.
Feltételezzük azt, hogy sokadik éve vagy a szakmában, és annyira érted a piacodat, hogy piackutató cégeket eszel reggelire, mert a 150. kutatás után kb. nem tudnak újat mondani – tehát az írás közben megspóroltad a kutatást.
A szövegírói munkafolyamatod:
- kiválasztod az adott terméket (sorrendben haladsz, de kell hozzá az összes kép és útmutató, hogy átfusd és dolgozz belőle)
- megírod a termékleírást
- egyszer átolvasod (háromszor szoktuk, de most szedjük a billentyűinket)
- feltöltöd
- és folytatod a következő termékkel
Egy ilyen ciklus teljes egészében legyen 15 perc, és akkor feltételeztük, hogy profi szövegíró vagy.
1000 terméknél 15 000 percnyi munkád a szövegírás, ami kereken 250 munkaóra, vagy 10,41 teljes nap – mielőtt felcsillanna a szemed: nem, nem fogják neked egyetemisták bruttó 300 forintos órabérért megcsinálni, főleg nem olyan minőségben, amit a webáruházadon szívesen látnál.
A minőségi tartalom drága.
Tegyük fel, hogy 10 órás műszakokban nonstop írsz – 20-22 nap alatt megvagy a termékleírásokkal.
Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor minden webáruházban kiváló termékleírásokat találnál, hiszen esettanulmányok százaiban látjuk, hogy konverziót emel.
Ám a termékpalettád folyamatosan változik. Elfogy a termék, és nem rendelsz újat, mert kifutott. Esetleg a gyártó kivezeti, mert nyári kollekció volt. Esetleg megszűnt rá a kereslet, és a gyártó kannibalizálja a terméket más termékekkel.
Akkor esik jól a lelkednek az online marketing, ha építkezel, és ezt érzed is. Magyarán csinálsz örökzöld tartalmakat, blogot írsz, YouTube-csatornád van, és 1 év múlva visszatekintve van 100 cikked és 200 videód. Az időszaki termék leírása viszont elvész, ami nemcsak a munkaidődet süllyeszti el, de valószínűleg a motivációdat is.
Miért nem automatizáljuk a tartalomgyártást?
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.