Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
Olvasási idő: 28 perc

A sikeres keresztmarketing-kampányod kézikönyve – gyakorlati tippek és tapasztalatok a tervezéstől az értékelésig

  • Szerző: Ungvári Péter
  • Kategóriák: Marketing

Vállalkozóként keményen kell dolgoznod, hogy eljusson híred vevőidhez. Ezer helyen hirdethetsz, de idő és pénz hiányában nem mindig sikerül megtalálnod a megfelelő csatornát. Hogyan tudnál bizalmat építeni és közben új vevőket elérni – a fizetett hirdetések árának töredékéért?

A keresztmarketing a kkv-k egyik legjobb marketingeszköze. Ha ügyesen csinálod, egy igazi win-win szituáció:

  • jó neked és cégednek
  • jó a partnerednek
  • jó a vevődnek
  • jó a partnered vevőjének

Itthon mégis kevesen alkalmazzák – vagy ha megpróbálkoznak vele, gyakran csalódás a kampány vége. Ennek oka legtöbbször a hiányos tervezés, a rossz célkitűzés és a hibás megvalósítás.

Ebből az útmutatóból megtanulhatod a következőket:

  • Miért lehetne a keresztmarketing céged új vevőszerző eszköze?
  • Hogyan tervezz sikeres keresztmarketing-kampányt?
    • Milyen partner(eke)t válassz?
    • Hogyan tűzz ki megfelelő üzleti célokat a kampányhoz?
    • Hogyan készíts tartalomtervet és promóciós tervet?
    • Milyen hibák miatt bukhat el keresztmarketing-kampányod?
  • Mit tegyél, ha maximális hatást szeretnél elérni a kampányoddal?
    • Ha offline üzleted, lokális vállalkozásod van
    • Ha online vállalkozásod, terméked van
  • Hogyan mérheted kampányod sikerét és megtérülését?
  • Hogyan vonj le megfelelő tapasztalatokat és tedd még sikeresebbé a következő keresztmarketinges együttműködésed?

A cikkben hazai cégvezetők és marketingesek is mesélnek saját tapasztalataikról. Konkrét tippek segítségével vezetlek végig következő keresztmarketinges kampányod megtervezésén, megvalósításán és mérésén.

Mi az a keresztmarketing (és miért érdemes foglalkoznod vele)?

A Hubspot szerint keresztmarketing az, „amikor két vállalat együtt promotál egy közös ajánlatot”. Ha van egy értékes terméked vagy szolgáltatásod, és ezt kombinálod egy másik cég értékes termékével, akkor a végeredmény egy igazán ütős ajánlat lesz.

Miért érdemes keresztmarketinggel foglalkoznod?

  • Mert új közönséget érhetsz el vele egy olyan branden keresztül, aki már kiépítette a bizalmat a vevőivel. Az ő hitelessége segít neked is bizalmat szerezni.
  • Mert költséghatékony. Marketingbüdzséd kisebb része megy bizalomépítésre. Partnerednek valószínűleg vannak olyan csatornái, ahol alacsony áron (vagy ingyen) el tudja érni a közönségét. Ilyen lehet: e-mail-lista, követők a közösségi oldalakon (Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter stb.), vevők az üzletben (emlékszel még a Fila táskára a Tescóban?), személyes kapcsolat (beszállítóként több beszerzési vezetőhöz van bejárása).
  • Mert versenyelőnyt adhat. Hirdetni, tartalmat gyártani a konkurencia is tud. Ezt azonban nagyon nehezen tudja lemásolni. Ha jó keresztmarketinges együttműködéseket alakítasz ki, akkor akadályozhatod új versenytársak piacra lépését.
  • Kis befektetéssel nyújthatsz extra értéket vásárlóidnak. Nem neked kell kifejleszteni, kidolgozni azt a terméket, szolgáltatást, amit extraként kínálsz. Ehelyett használhatod partnered szaktudását, üzleti kapcsolatait és munkatársainak idejét.
  • Kezdő vállalkozásnál is nagyszerűen működik. Ha most nyitottad üzletedet, webáruházadat, akkor is találhatsz megfelelő partnert.

A sikeres keresztmarketing alapja a megfelelő partner és a közös célok kiválasztása. Fontos, hogy a közös ajánlat valóban értékes és kívánatos legyen a célközönség számára. Vevőként mindannyian utáljuk, ha értéktelen, gagyi „ajándékokat” vagy ajánlatokat kapunk.

Milyen az ideális keresztmarketing-partner?

1. Olyan vevőket szolgál ki, akiket én is célzok. Közönségünk nagyrészt megegyezik (vagy éppen ezt az új vevőkört szeretnéd bevonzani).

2. Nem vagyunk versenytársak. Sem közvetlenül, sem közvetve nem helyettesítik egymást termékeink, szolgáltatásaink.

3. Hasonló szinten áll a cégünk. Kezdő vállalkozóként nem a Coca-Colával kell közös kampányt kezdened. Ügyes tárgyalási stratégiával elérheted, hogy nálad (ügyfélkörben, hírnévben) nagyobb cégekkel is együttműködj. Érdemes azonban óvatosnak lenni: fontos, hogy segíteni tudd a partnert céljai elérésében. Ha sokkal nagyobb céggel dolgozol együtt, csalódás lehet a projekt eredménye.

4. Olyan értéket kínál, olyan szaktudással rendelkezik, ami nálam hiányzik. Ha vevőid kiszolgálása közben látsz olyan igényeket, szükségeket, amelyeket te nem kívánsz (vagy tudsz) betölteni, ott lehetőséged van keresztmarketinges partnert bevonni.

5. Jó a hírük a piacon. Csak olyan céggel, márkával kapcsold össze magad, ami a te hírneved is emeli. Nem minden megjelenés előnyös neked.

6. Jól tudtok együtt dolgozni. A keresztmarketing csapatjáték. Ha teljesen más elképzeléseitek vannak az üzletről, marketingről, akkor nem biztos, hogy megtaláljátok a közös hangot.

30 keresztmarketing-ötlet

Gyakran a különböző eszközök kombinációja adja a legjobb eredményt, de egyszerű módszerek is válhatnak a legsikeresebb csatornáddá. Összeszedtem 30 keresztmarketing-ötletet, hozzá tartozó leírásokkal és példákkal. Nézd végig a listát és gondold át, hogy az adott példa nálad hogyan működhetne.

Előfizetői tartalom

Ezt az anyagot csak a Kreatív Kontroll előfizetői olvashatják. Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkEgy thanosi csettintéssel megfelezem a szövegírás által lefoglalt idődet (A 7 kedvenc időtakarékossági technikám)
Következő cikkHumorban nem ismerünk tréfát: a mémek és az inside joke szerepe a marketingbenKövetkező

Ezeket olvastad már?

Szemétdombból precíziós leadgeneráló üzem, avagy marketingautomatizációs-rendszer bevezetése egy nemzetközi kkv-nál (Esettanulmány)

Manapság szinte megkerülhetetlen a digitális marketing esetében valamilyen szintű automatizáció, alaptechnológiának számít már egy automatikus

Elolvasom »

Marketingleckék gyermekkorodból: 3 befolyásolási lecke mesékből, amiket eddig észre sem vettél

Biztosan megmosolyogtat, hogy ismert meséket marketingnyelvre fordítottunk. Ennél azonban többről van szó. A jó mesék

Elolvasom »

Minden a marketingtervről: fogalma, részei, felépítése

Ahhoz, hogy a marketinged egy olajozottan működő ügyfélszerző gépezet legyen, stratégiai tervezés szükséges. Képben kell

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints