Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Mi a hatékony és vonzó webdesign titka?

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Marketing, Tartalomkészítés
  • Címkék: webdesign

Weboldalad olyan, mint egy virtuális névjegykártya. Ha leendő ügyfeleid rápillantanak, azonnal eldöntik, szeretnének-e veled együttműködni a jövőben vagy sem. Éppen ezért fontos, hogy megjelenéséből a lehető legtöbbet tudd kihozni. Most megmutatom neked, milyen az igazán jó webdesign, és azt is, hogyan segíthet abban, hogy honlapod látogatói elégedettek legyenek veled, a konverzió pedig ezáltal az egekbe szökjön!

A legfontosabb mindig az első benyomás

Gondolj csak bele: mi az első dolog, amin egy weboldalra kattintva azonnal megakad a szemed? Mi az, ami alapján pillanatok alatt eldöntöd, hogy esélyt adsz a tartalomnak és értékes időt szentelsz annak befogadására? Mi ösztönöz legelőször arra, hogy egy webshopban vásárolj?

Természetesen nem más, mint az adott honlap megjelenése.

Egy igényesen megtervezett oldalon azonnal megakad az ember szeme. Magabiztosságot és profizmust sugall, ezáltal nagyobb eséllyel is értékesít, hiszen a látogatók első ránézésre bizalmat szavaznak a tartalomnak.

A rossz design ezzel szemben elriasztja a potenciális ügyfelet. Bizalmatlanságot ébreszt és azt a látszatot kelti, hogy hanyag vagy, nem szentelsz elegendő időt a saját munkádra. Miért is kellene tehát megbízni benned?

A megjelenés tehát fontos, ez tény. Azonban nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a tökéletes webdesign jóval többről szól, mint a csinos külsőről.

De mik azok az alapvető dolgok, melyek egy weboldalt az esztétikus megjelenés mellett képesek látogatottá és piacképessé tenni? Mik azok az apróságok, melyek egy webdesignt képesek igazán ütőssé tenni?  Tarts velem, és megmutatom neked!

Ma már nincs jó kifogás egy rossz oldalra

A kilencvenes években egy vállalkozás még létezhetett gyenge minőségű honlappal, vagy akár anélkül is, hogy jelen lett volna az interneten. Ekkor még ugyanis a webfejlesztés gyerekcipőben járt, és egy minőségi honlap fejlesztése, valamint az online jelenlét, drága mulatságnak számított.

Mára azonban egy saját tárhely és domain szinte filléres költségnek tekinthető. Egy egyszerű és letisztult, ámde funkcionalitásában teljes weboldalt pedig akár mi magunk is tervezhetünk.

Ebben már olyan megoldások is segítségünkre vannak, melyek kész grafikai sablonokat kínálva teszik akár néhány kattintással, programozói tudás nélkül is megoldható feladattá saját honlapunk megtervezését.

Az IONOS használata például rendkívül egyszerű. Különböző, előre gyártott modulok, többek közt grafikai elemek, fejlécek, gombok és űrlapok segítségével, az úgynevezett „húzd és ejtsd” (azaz drag and drop) megoldással teszi lehetővé, hogy egyszerűen és gyorsan építsünk olyan weboldalt, amilyet csak szeretnénk.

Egyszóval semmiféle előképzettségre nincs szükségünk ahhoz, hogy pillanatok alatt létrehozzunk egy modern, asztali gépen és okoseszközökön egyaránt megjeleníthető, reszponzív weboldalt, melyen belekezdhetünk az online értékesítésbe.

Éppen ezért ma már nem lehetnek kifogásaink arra, hogy vállalkozásunk nem rendelkezik saját honlappal, vagy pedig, ha igen, annak megjelenése olyan, mintha a kétezres évek első felében ragadt volna le.

A jó design ma már létfontosságú dolog annak érdekében, hogy talpon maradjunk az egyre erősebb piaci versenyben. De szerencsére a legkisebb vállalkozások számára is elérhetővé és megfizethetővé vált.

De most nézzük meg közelebbről azt, mitől is lesz igazán jó egy webdesign?

Funkcionalitás mindenek felett

Üzleti weboldal tervezése során sokan törekednek arra, hogy elérjék a tökéletes külsőt, a legfontosabb dologról pedig hajlamosak megfeledkezni. Arról, hogy egy honlapnak nem csak esztétikusnak, de használhatónak is kell lennie.

Egy egyszerű megjelenésű, ámde jól felépített és jól használható webhely általában sokkal jobban teljesít, mint egy olyan, melynek rengeteg energiát öltek a külsejébe, a funkcionalitás pedig a háttérbe szorult.

Ne feledjük tehát, hogy az esztétikus külső az első benyomás szempontjából rendkívül fontos, azonban mit sem ér, ha weboldalunk felépítése logikátlan és alacsony felhasználói élményt kínál. A teljesítmény ugyanis nagy mértékben a weboldal hatékonyságától, és nem annak megjelenéstől függ.

A tervezés során a legfontosabb, hogy megtanuljunk saját célcsoportunk fejével gondolkodni. Ennek tükrében pedig letisztult, könnyen átlátható és hatékonyan kezelhető oldalt építsünk.

Egy honlap ugyanis rengeteg különböző céllal jöhet létre. A fő küldetés lehet a lead generálás, az értékesítés vagy akár a szórakoztatás is. Azonban egyvalami minden weboldalban közös:

Ha minden elemnél világos szándék áll rendelkezésére, az segít a felhasználónak abban, hogy egyszerűen és hatékonyan léphessen interakcióba a tartalommal, ami pedig nagy eséllyel járul hozzá a konverzió növeléséhez.

A letisztult és átlátható megjelenés mindig nyerő

Talán sokan vannak még, akik emlékeznek a kétezres évek elejének felkapott weboldalakra, melyek leginkább a mozgó, interaktív elemek halmozásával próbáltak rálicitálni egymásra. A harsány Flash animációk időszakára, amikor minél bonyolultabb és túlzsúfoltabb volt egy honlap, annál sikeresebb lehetett.

Ez a lufi szerencsére már réges-rég kipukkadt, és a vizuális elemekkel túlterhelt design felett lassan, de biztosan eljárt az idő. Átvette az uralmat a letisztult, elegáns, átlátható megjelenés.

A tervezők ugyanis rájöttek arra, hogy ha túlzottan sok, felesleges oldalelemet zsúfolnak egymásra, az elvonja a látogatók figyelmét a webhely fő céljától.

Az egyszerű és letisztult felépítés ezzel szemben nemcsak vizuális szempontból teszi vonzóvá a honlapot, hanem segít a felhasználóknak abban is, hogy zökkenőmentesen navigáljanak az egyik oldalról a másikra. A megfelelően használt oldalelemek végig vezetik a látogató szemét a tartalmon és segítik annak befogadásában, feldolgozásában.

A tökéletes felhasználói élmény érdekében tehát amennyire lehet, törekedjünk az egyszerű és logikus felépítésre. Ez ugyanis nem feltétlenül jelenti azt, hogy egy weboldalnak unalmasnak kell lennie.

A letisztult, mégis egyedi végeredmény érdekében már az olyan, egyszerű dolgok is segítségünkre lesznek, mint a megfelelő színpaletta és a márkánk arculatához illeszkedő betűtípus kiválasztása. De érdemes odafigyelni a megfelelő kontrasztra és a tökéletes betűméretre, a sorközök használatára is.

A jól megválasztott színek és a tipográfiai felépítés ugyanis olyan építőkockák egy jó desinger kezében, melyek ezer szónál vagy egy animált fejlécnél is képesek sokkal többet elmondani vállalkozásunkról.

Nem csak a jelenlét, de a hiány is beszédes

Tudtad, hogy ahogyan a zenében a csendnek, úgy a jó webdesignban a grafikai elemek hiányának is megvan a maga szerepe? Hogy a tökéletes vizuális egység megteremtéséhez az üres tér, az úgynevezett white space épp úgy hozzájárulhat, mint egy szép és igényes fotó vagy egy gondosan megkomponált grafika?

Ha nem, ezzel nem vagy egyedül. Sok tervező esett már ugyanis abba a hibába, hogy a vizuális megjelenés során csak a láthatóra koncentrált, és megfeledkezett annak az erejéről, ami láthatatlan.

Pedig az igazán kiegyensúlyozott és harmonikus design felépítése során az üres tér megfelelő alkalmazása is fontos. Ez ugyanis légies, elegáns megjelenést biztosít weboldaladnak, hatékonyan strukturálja annak tartalmát.

Lehetőséget ad arra, hogy a látogató megpihenjen a kontent sűrűjében és könnyebben, gyorsabban tudja feldolgozni a tartalmat. A túlzottan zsúfolt design esetében ez valódi kihívás lehet, ami sokakat elriaszthat attól, hogy néhány percnél többet töltsenek a honlapodon.

A lényeg tehát az, hogy a felhasználó elégedett legyen

Összességében elmondhatjuk, hogy honlapod legfőbb célja az, hogy kifogástalan felhasználói élményt nyújtson a látogatók számára. Ezt pedig akkor érheted el, ha a design nem csak esztétikus, de jól használható is egyben.

Szerencsére ma már nem feltétlenül kell erre a célra milliókat áldoznod. Céged számra akár minimális erőforrásokra támaszkodva, fejlesztői tudás nélkül is olyan weboldalt hozhatsz létre, mely képes arra, hogy pillanatok alatt megfogja és meg is tartsa a látogatókat.

Ehhez pedig nincs másra szükséged, csak némi céltudatosságra, szépérzékre, és egy olyan, hatékony eszközre, mely segít az elképzeléseid megvalósításában.

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztom
LinkedIn
Email
ElőzőElőző cikkÉrtékajánlat: a céged legnagyobb ígérete
Következő cikkEredményes marketingrendszerek építéseKövetkező

Ezeket olvastad már?

Útmutató a hatékony akciókhoz

Nem vagyunk az akciók nagy barátja. Ennek oka egyszerű: az akciózás kétélű fegyver, és nem

Elolvasom »

Minden a marketingtervről: fogalma, részei, felépítése

Ahhoz, hogy a marketinged egy olajozottan működő ügyfélszerző gépezet legyen, stratégiai tervezés szükséges. Képben kell

Elolvasom »

Ezt tanultam 424 blogbejegyzés megírása után

Több mint négy éven át vezettem egy nyelviskola blogját, mielőtt a Kreatív Kontroll leigazolt. Erre

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.