Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Pillantás a jövőbe: előfizetős rendszerek a cégedben

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Ingyenes, Marketing
  • Címkék: Braintree, előfizetés, marketing

Az előfizetéses modell a marketing egyik legizgalmasabb és egyik legjövedelmezőbb területe.

A koncepció nem új, viszont a technikai háttér (Braintree, Salesautopilot, WordPress stb.) olyan alacsonyra tolta a belépési küszöböt, hogy marketingkonzultációnkon már több ügyfélnek kidolgoztuk az előfizetős üzletágukat.

Ettől még ne sufnituningolj – a most olvasott blog 700 000+ Ft-os fölújítást kapott 2016 márciusában (dizájn, back-end), az ászf és többi jogi megfelelőség is közelítette a 200 000 Ft-ot. Tudom, hogy ez egy most induló vállalkozásnak nagy összeg lehet, de ha bankkártyaadatokat fogadsz el az oldaladon (és többek közt Braintree-vel ezt megteheted), akkor nem pluginhuszárkodhatsz és nem ollózhatsz magadnak ászf-et.

Az előfizetős rendszer viszont csodálatos, és ez a jövő.

A jóslatainknak súlyt ad, hogy még 2014-ben „jósoltuk” a tartalommarketing hazai térnyerését, ma meg konferencia konferencia hátán, és a marketinges közbeszéd a content marketingtől hangos.

Az új piacon nem vásárlóid vannak, hanem előfizetőid

A Microsoft havidíjas Office-t ad, a Netflix havidíjas, a Digital Marketer havidíjas. Spotify, Dollar Shave Club és subscription economy.

Üdvözöllek a hagyományos tranzakciók utáni világban, ahol nem terméket vásárolsz meg, hanem folyamatos szolgáltatást kérsz és előfizetsz a termékekre.

A Forbes már a subscription economyról cikkezik, a startup szcénától a SaaS cégeken át a webáruházakig bezárólag pezsegnek a piacok, és a havi visszatérő bevételt (monthly recurring revenue) éltetik. Az örömvonatra felszálltak az ügynökségek is, Brandon Dempsey (goBrandgo!) a havidíjas árazást élteti (a projektárazással szemben, ami már eleve előrelépés az óradíjhoz képest).

Tehát a havidíjas modell új reneszánszot él.

Mi kivételes esetben, speciális projekteknél árazunk óradíjban: jellemzően projektárat kapsz a projektjeidre, így kiszámítható a költség, és sem véletlenül, sem szándékosan nem tudunk túlszámlázni, nem is kell vitázni a mérés pontosságán, illetve érdekünk a hatékonyság.

De miért vezess be egy előfizetős rendszert?

1. Kiszámítható és könnyen számolható cash flow-d lesz

Az előfizetéses rendszerekről részletes cikket írtunk a Kontent magazinba, és ekkor kérdeztük meg a havidíjas rendszerrel büszkélkedő Online Katapultot. Domán Zsolt kérdésünkre elmondta, hogy a modell mellett szólt az, hogy kiszámíthatóvá teszi az árbevételt.

Amikor elindítottuk a Marketingszöveg előfizetős részét (elit klub azoknak, aki komolyan gondolják), akkor a mi döntésünket is könnyítette a visszatérő bevétel.

Kkv-cégként egyik legkomolyabb kihívásod nem az akvizíció, hanem az ügyfelek megtartása. Vásárlók jönnek és mennek, még akár rossz kampányon és véletlenül is beesnek, ám a második, harmadik, negyedik vásárlásnál komoly a lemorzsolódás. Hűségprogram, aktív közönségépítés, terméklétra, upsellek – a legnépszerűbb ügyfélmegtartók voltak eddig.

Az előfizetési modell már modellszinten megoldja azt, hogy visszatérő vásárlóid legyenek. Minden vásárlód visszatérő vásárlód lesz.

Ez azért különösen fontos, mert a vásárlóvásárlás lesz az egy vásárlóra vetített költségeid közül a legnagyobb. Egy reaktivizációs kampány, egy upsell vagy egy lustán kiküldött hírlevél költsége elenyésző az akár tízezrekért, drága hirdetési forintokon behozott új vásárló egyszeri költségén – tehát elemi érdeked, hogy a élettartamértéket maximalizáld.

És persze számolni is könnyebb.

2. Még újdonság

Nyugaton már dívik, Magyarországon elvétve találsz havidíjas vagy előfizetéses rendszereket.

Ez azt jelenti, hogy maga a formátum, maga az üzleti modell egy kommunikálható előnnyé válik. Az első taxi megjelenésekor hirdethető előny volt az, hogy valaki pénzért háztól házig elvisz, ma már a fejedet se fordítod meg a taxik után. Az első okostelefon hatalmas újdonság volt, ma már egy közepes modell piacra dobásánál már meg sem nyitod a hírt.

Ha az elsők között lépsz a piacra, akkor még lehetsz gyengécskébb, lehetsz tökéletlen – maga az elsőség előnyt ad neked.

Ez a pillanat most van. Az early adoptereknek már van előfizetéses rendszerük (legalább fejlesztés alatt), de 2 év múlva egy véletlenszerűen kiválasztott marketingkonferencián bizton lesz erről előadás. Akkor már oda az előny.

3. Kvalifikál

Aki fizet neked havonta x ezer forintot, arról tudod, hogy komolyabb ügyfél, mint aki csak elvétve vásárol. Elköteleződik az előfizetéssel és szinte biztosan több tranzakciója lesz nálad (nagyon kevesen mondják le az első hónap után, a legnagyobb lemorzsolódás 3 hónap körül jön – e számokat havidíjas rendszerre értsd).

Továbbá ha ezt onsite bankkártyás fizetéssel fizet, akkor tudod arról az ügyfélről, hogy könnyedén használja a technikát és van bizalma az újszerű fizetési megoldásokban. Ilyenkor nem a kommunikációddal szűrsz, hanem a vásárlás módjával.

A szűrés maga pedig fontos: egy erősen szegmentált szoftvercégnek vagy egy fiatalokra célzó marketingcégnek számít, hogy kik regisztrálnak, sőt kik kattintják a hirdetéseket – a szegmentálás jelentheti a különbséget az elszállt licitárak és drága ügyfelek, illetve a jó áron oldalra vitt célcsoportbeli emberek között.

4. Skálázható

Hatalmas növekedési kihívás, hogy hogyan skálázd önmagad, a termékeid vagy a disztribúciód.

Klasszikus termékeket skálázni drága (gyártási kapacitás), disztribúciót skálázni sokszor problematikus (sok alvállalkozó, kisker stb.), önmagad skálázását megnehezíti az, hogy a 24 órás napod egyszer neked is elfogy. Nekem már elfogyott.

Ha azonban a terméked információ, akkor szinte végtelenül skálázható. Ha előfizetéssel adsz klasszikus terméket (mondjuk szappant), akkor is kevesebb az adminisztrációd, hiszen az újrarendelésnél a legtöbb rendszer könyveli neked automatikusan, beindul a teljesítés és az egész automatizált.

5. Széttöri az árat

Bár hosszú távon általában többet fizetsz (tovább használod), mégis:

  1. kisebbnek tűnik az ár (hiszen részletekben fizeted)
  2. könnyebb kifizetni havi 6000-ret, mint évi 72 000-ret

Továbbá az Y generáció felnőtt és fizetőképes, velük pedig egyre jobban hódít a bérlés- és megosztáskultúra: bérelt autó, albérlet, lassan bérelt mosógép. Ebbe tökéletesen illik, hogy a havidíjjal hozzáférést kapsz bizonyos anyagokhoz.

Hasonlítsd össze ezt a 2 példát: megveszel egy könyvet a Libriben, elolvasod és van egy jó olvasmányélményed.

Előfizetős modellben az épp készülő e-könyvre fizetsz elő, és 30 részletben kapod hetente a fejezeteket. Upsellként (vagy bónuszként) kapsz mellé videót, letölthető megvalósítási segédletet, appot, csokit stb. A könyvre kihívást építhetek, amelynek központja egy fórum, ahol mindenki dokumentálhatja a haladását és kérdéseket tehet föl.

Az előbbi mutatvány tud kb. 5000 forintot, az utóbbiért elkérhetsz havi 1000 Ft-ot, és talán még alul is áraztad. Többre jön ki, de a valódi zsenialitás az, hogy még extrák nélkül is többnek tűnik a termék, hiszen szétosztva kapod (más kérdés, hogy a könyvnél van árelvárásunk, hiszen összehasonlítható – egy hetekre bontott könyvnél aligha).

6. Közönséget és közösséget épít

Klasszikus tranzakciókkal nehéz megadni a okot, hogy miért menjek a fórumodba, miért iratkozzak fel a levelezőlistádra.

A havidíjas (vagy más periodicitású) rendszerekbe organikusan illik a fórumozás: minden új csomag egy esemény, tematikus hónapokat alakíthatsz ki, információnál meg lehet beszélgetni az olvasásról és a megvalósításról.

Ha a Marketingszöveg.com előfizetője vagy, akkor csatlakozz a belső csoportba is. Olyan exkluzív anyagokat találsz itt, amiket még az előfizetői részben sem.

 

„Az én cégem más”, ó, tényleg?

Ha minden ötletben és modellben azt keresed, hogy miért nem lehet megvalósítani, akkor ez a marketingblog nem neked szól. Tovább megyek: az üzleti élet nem neked való.

A győztesek azt kutatják, hogy vajon hogyan tudnák alkalmazni az adott modellt ők is.

Nézd csak meg, hogy hány tengerentúli és európai cégnek van valamilyen előfizetésre alapuló szolgáltatása. A cégek a legkülönbözőbb területeken működnek.

előfizetős rendszer

Egy előadás gyűjtését látod.

Nézz még több példát (immár magyar előfizetői rendszerekkel együtt):

előfizetéses modell

A Lootcrate havi meglepidoboz kockáknak és a gamer popkultúra kedvelőinek: minden hónap kap egy tematikát, majd küldenek egy rakás játékot, pólót és cuccot. Tipikus példa a nélkülözhető, de jópofa és ajándéknak ideális termékre.

A Manpacks példázza, hogy a vállalkozásod hogyan oldhat meg egy problémát: borotválkozási cuccokra, alsónadrágra, zoknira, óvszerre és hasonló fogyóeszközökre szükséged van ugyan, de elfelejted, mert férfiúi agyad minden nap azzal van elfoglalva, hogy hogyan igázd le a világot. A megoldás: az előfizetésed emlékezik helyetted. Regisztráció után összeállítod a saját termékpalettád, majd a beállított időközönként megkapod postán azt, amit eddig rendszeresen felejtettél el megvenni.

A Marketingszöveg.com előfizetős részéről itt olvashatsz bővebben.

A kérdésem nem az, hogy indítasz-e előfizetős modellre alapozott üzletágat. A kérdésem az, hogy mi lesz ez és mikor indítod?

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkÍgy írj szakmai szöveget, hogy a laikusok is megértsék
Következő cikkÍgy mutatkozz be hatékonyan 3 másodpercbenKövetkező

Ezeket olvastad már?

Így készíts 29,3%-on konvertáló feliratkozási oldalt

A feliratkozási oldalunk átlagos konverziója 29,3 százalék – vagyis 100 látogatóból 29 feliratkozik. Ez, hogy

Elolvasom »

AIDA és 12 figyelemfelkeltő elem – kötelező olvasmány, ha figyelemfelkeltő anyagokat szeretnél írni

Szinte biztosan ismered az AIDA formulát, mert ez a marketingkommunikáció alapja. A betűszót a következőképp

Elolvasom »

A content marketing üzemanyaga: 12 látogatószerző tartalomtípus

Mert sokszor nem az számít, hogy mit mondasz, hanem az, hogy hogyan. Ugyanazt az infót

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.