Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

10 „mégsem annyira hazugság”, amit a szövegíró mondhat neked

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Ingyenes, Marketing
  • Címkék: szovegiras

A Kissmetrics blogján megjelent még 2010-ben egy 10 lies Freelance Copywriters Like to Tell You című cikk, amely a simlis szövegírók simlis trükkjeire világít rá.

Ezt én anno olvastam, sok ponttal már akkor sem értettem egyet, majd a cikkről meg is feledkeztem.

Ám nemrég egy angol facebookos szövegírócsoportban belinkelték, illetve több helyen fel-felbukkant az írás. Mindemellett a magyar szövegírói piac időközben kiépült (szerintem beképzeltség nélkül állíthatjuk, hogy ebben hatalmas szerepünk volt).

Ezért hát tisztázzuk, hogy a szerzőnek (James Chartrand) hol van igaza, esetleg hol téved. Mit hihetsz el szövegírónak, és mikor akar téged átverni? Saját tapasztalatainkon átszűrve elemzem az állításokat pontról pontra.

„Minden projekt egyedi, ezért addig nem tudok árazni, amíg nem tudok többet”

 

Ha kértél már tőlünk árajánlatot, akkor tapasztalhattad, hogy a projekt típusától és komplexitásától első körben vagy egy pontos árat kapsz (ha egyértelmű a projekt), vagy egy tól-ig árat (és ezzel párhuzamosan megkérlek, hogy még beszéljük át a projektet).

Tehát az igazság inkább az, hogy pontos árajánlatot nem tud adni a szövegíró addig, amíg a projekt minden részlete nem körvonalazódott – viszont körülbelüli árakat adhatunk.

„Ismernem kell a büdzsédet, mielőtt árat mondok”

A cikk szerzője felteszi a kérdést: „Miért? Hogy utána elvedd az egészet?”

Ezt a félelmet megértem (főleg akkor, ha rossz tapasztalatok fűtik), ám a büdzsére nem így (és nem mindig) kérdezünk rá. A projektelemek ára független attól, hogy meg tudod-e fizetni vagy sem (ha nem, akkor nem születik megállapodás).

Viszont van, amikor egy összetettebb projektet vagy nagyobb kampányt készítünk, és ekkor fontos a büdzsé, mert azt osztjuk fel. Ha szerintem plakátok helyett jobban jársz PR-cikkekkel, akkor azt fogom javasolni – de ehhez tudnom kell, hogy mennyit költenél plakátokra, pontosan melyekre költenél és mekkora elérést remélsz.

Ha költséghatékonyabb megoldást szeretnék ajánlani, akkor tudnom kell, hogy mi maga a költség.

„Kvalifikált vagyok, mert van releváns diplomám.”

(Az eredetiben angol irodalom, hazánkban magyar irodalom vagy újságírói az, amit fel szoktak hozni.)

A cikk szerzőjével egyetértek, hogy a diploma irreleváns.

A tartalmi szövegírásban (blogok, PR-anyagok stb.) jól jöhet egy újságírói diploma (senior szerzőinknek éppenséggel van), de ez is inkább a technikai tudást adja meg (pl. hogyan épül fel egy klasszikus sajtóközlemény). Viszont a diploma önmagában semmilyen garanciát nem ad arra, hogy az illető jól ír.

Az értékesítési szövegírásban pedig nincs vonatkozó diploma, így nehezen várhatnád el. Egy-egy képzés létezik (pl. AWAI), de ezen a területen csak az eredmények számítanak – diplomával vagy anélkül.

Ezért diploma helyett portfóliót nézz. Ha szövegírót vennél fel, akkor próbamunkát vagy portfóliót kérj attól függően, hogy milyen szakemberre van szükséged (az elismert veterán nem fog próbamunkát írni neked).

„Azért ilyen drága, mert sokáig tart, amíg ezt megírom”

A magas ár relatív. Itthon egy landing page (például) 50 000 Ft-os ára (181,35 dollár) egynémely cégvezető szerint sok. Az USA-ban 1000-1500 dollár alatt komoly és profi szövegíró nem vállal landing page-t.

De akármi legyen is az elfogadott ár: nem az időtől függ, hanem az adott értéktől.

Sőt nem akarsz óradíjban szövegírót (vagy más kreatívot) fizetni, mert azonnal ellenérdekeltté teszed magad. Az ő célja az lesz, hogy maximálja a projekttel töltött időt, így szélsőséges esetben drágábban és később kapod meg az anyagot.

(Az óradíjnál kivétel lehet például az, ha a dedikált szövegíró a te irodádban ír vagy elkísér valahova, és óra- vagy napidíjban fizeted őt.)

„Az e-mailedet megfogta a spamszűrő”

Ez a legjobbakkal is megesik, de ezért szoktuk ellenőrizni a spammappát, kukát és minden helyet, ahova a levelező bepakolhatja az e-mailt (tehát van rá megoldás). Ha pedig a spameket automatikusan törölné a levelező (van ilyen beállítás), akkor az feltűnik: minden e-mailt kérdéssel vagy a következő lépéssel zárunk, ha pedig nem jön válasz, akkor küldünk még egy e-mailt vagy telefonálunk.

A kommunikációs korban a kommunikáció több mint megoldható.

Ha egy szövegíró várhatóan sokáig nem tud válaszolni, akkor jelzi, hogy nagyjából mikor tud eljutni a levélig.

„Be vagyok táblázva, ezért csak sürgősségi felárral tudlak beszorítani”

A cikk szerzője itt azzal riogat, hogy ez pszichológiai manipuláció, és a profi szövegíró ilyet nem csinál.

A valóság viszont az, hogy léteznek nagyon betáblázott szövegírók (én egyike vagyok ezeknek). Alapesetben normál díjszabáson berakunk a várólista végére (két-három hét, néha több). Ha ennél hamarabb kell, akkor (mivel más projekteket kell halasztanunk a te projekted miatt) jön a sürgősségi felár.

Ez nemhogy nem ördögtől való, hanem iparági sztenderd.

Abban igaza van a szerzőnek, hogy a szövegíró nem ezzel nyit: a sürgősségi felár akkor jön, ha a projekt – meglepő módon – valóban sürgős.

„Azt kapod, amiért fizetsz”

A szerző szerint ez nincs így. (Vagyis pontosabban: nem az ár a minőség elsődleges mércéje, mert egy amatőr is adhat magas árat.)

Szerintem így van.

Ha 3 babszemet fizetsz a szövegírónak, akkor nem a legjobb munkát kapod meg. Nem azért, mert direkt rosszul dolgozik a szövegíró, hanem azért, mert minimális projektárral számolva nincsen lehetősége belemélyedni a munkába, tökéletesre csiszolni rengeteg befektetett munkaórával.

A profik megkérik az árukat, mert nagy rájuk a kereslet.

„Az eladáshoz csak jó szövegre van szükséged”

A világ legjobb szövege sem fog eladásokat hozni, ha…

  • rossz a terméked
  • rossz az árad
  • nem működik a weboldalad (akár mobilon, akár használhatatlan)
  • rossz a híred és az ügyfélszolgálatod
  • nem a jó célcsoportnak hirdetsz
  • nem jön forgalom az oldaladra

Sorolhatnám, de te is érted, hogy a szöveg egyetlen eleme a marketingkirakósnak (nagyon fontos eleme, de csak egy eleme).

Felmerül a kérdés, hogy a dizájn és a szöveg közül melyik a fontosabb. Itt már írtam erről.

„Ez a szöveg bárkinek elad”

Ilyen szöveg nem létezik. Nem mindenki a célcsoportod.

Lehet egy szövegnek magas a konverziós aránya, de még a legjobb célzással sem fogsz soha (na jó, szinte soha) 100%-os konverziót elérni.

„Tudom, mit csinálok, és ha okos vagy, akkor megbízol bennem”

A cikk szerzője ezt kifogásolja, pedig nagyon fontos, hogy az ügyfél bízzon a szövegíró tudásában.

Én a technikai javításokat nemhogy elfogadom, de még meg is köszönöm.

kimi team radio

A Forma–1-es versenyzők is szakemberek, így bízhatsz az ő tudásukban is. (via Amazon)

Ezzel szemben az „ez a stílus nekem nem tetszik”, „szerintem ezt így ne futtassuk le”, „szerintem ne ez legyen a cím, ne ide kerüljön, nem kell utóirat, miért van itt egy CTA” és hasonló véleményekkel nem tudunk mit kezdeni teszt nélkül. Azért kerestél meg minket, mert több száz és ezer sikeres kampányunk van és értünk hozzá – ezért kérlek, a szakmai oldalát bízd ránk.

A szakembereket éppen azért fizeted, mert valami olyat tudnak, amit te nem. Én sem szólok bele, hogyan szereljék fel a lakásban a radiátort, mert bízom a szaktudásban, és legfeljebb akkor reklamálok, ha végül hideg marad a lakásban.

Amit megtehetsz, hogy nagyobb biztonságban érzed magad, hogy tapasztalat szerint válogatsz: olyan szövegírót keresel, aki a te adott területedre specializálódott (ilyenek például a technical copywriterek), aki sok hasonló projekttel tette már próbára magát és aratott sikert.

Kihagytunk valamit, amit gyakran hallasz szövegíróktól vagy más kreatív szakemberektől? Írd meg egy hozzászólásban!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkHogyan írj adatvezérelt történeteket (az 5 legjobb „adatos” sztorifajta)
Következő cikkÚtmutató az adatvezérelt storytellinghez (az ötlettől a megírásig)Következő

Ezeket olvastad már?

Rangsorolási faktorok 2015-ben – a Searchmetrics SEO-felmérése (és 6 tipp)

Hogyan néz ki ma a hatékony SEO-stratégia? Mi számít és mi nem számít a rangsorolásban?

Elolvasom »

Landingek és köszönőoldalak létrehozása (ajándék 40 kérdéses checklist)

Bár időközben sikeresen levizsgáztam az inbound marketing akadémián, még néhány ott fölmerült téma feldolgozásával adós

Elolvasom »

Megnéztem 300 oldalt mobilon: így írj hüvelykujj-megállító tartalmat

A ma dolgozó szövegírók közül még a legfiatalabbak sem kaphattak képzést arról, hogyan írjunk hatékony

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.