Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Hogyan készíts úgy reklámot, hogy még a reklámgyűlölők is szeressék? (Néhány szó az ambient marketingről)

  • Szerző: Jasik Szabolcs
  • Kategóriák: Ingyenes, Marketing
  • Címkék: ambient marketing

Az online marketingben minden mérhető. Ami nem, arról is azt állítják, hogy igen, ezért az elmúlt években előtérbe került az a már-már önkéntes viselkedési forma, hogy a lokális és térbeli megoldásokra egyre kevesebb figyelmet fordítunk.

Ilyen ínséges időkben pedig kétségtelenül beszélnünk valamiről, ami felrázza a szakmát és a céged marketingét: az ambient reklámozásról. (Ha szereted a kreatív, ötletes dolgokat, ezt imádni fogod.)

Mit jelent az ambient marketing?

Tudom, a számtalan angolból átvett terminus kezd már nagyon unalmas lenni – vagy inkább fárasztó mindet egyesével megtanulni.

Hadd csigázzalak fel! Ha azt mondom, gerillamarketing, máris összeszűkül a pupillád, az ajkad csalfa mosolyra görbül, a szívverésed pedig felgyorsul, mert tudod, hogy valami szokatlan, valami ütős jön.

De hogy jön ide a gerillamarketing?

Úgy, hogy az ambient a gerillakampányok egyik kedvelt módszere. Jellemzően azokat a reklámfogásokat nevezzük így, amelyek során a feltűnő üzenetek a környezetünkben vannak elhelyezve egyedi módon. Ilyen értelemben egy plakát nem (vagy pontosabban: nem a hagyományos értelemben véve) tartozik az ambient kategóriába, a street art viszont annál inkább.

Az ambient reklámozás lényege tehát, hogy olyan szokatlan helyekre és felületekre helyezel el reklámot – vagy épp olyan szokatlan formában teszed mindezt –, hogy azt egyáltalán ne lehessen hétköznapinak nevezni.

És most, hogy néhány pillanat erejéig elidőztünk a marketingszótár poros lapjai fölött, nézzünk egy kicsit a dolgok mélyére.

Mikor használható az ambient?

Ha 2 részre akarom bontani a céged marketingtevékenységet, viszonylag nagy biztonsággal állítanám, hogy impulzusalapú és keresésalapú metódusokra építesz. (Ez eddig nem volt egy nagy mutatvány, tudom.)

Ebből azonban talán már sejted, mit válaszolok a fenti kérdésre – ami minden bizonnyal az elsők között fogalmazódott meg benned, amikor felhoztam az ambient marketinget mint témát.

Ennek a módszernek akkor veszed hasznát, amikor az impulzív vásárlóidra lősz. Vagy amikor valamilyen szakmai díjat próbálsz bezsebelni. (Nem viccelek, a szakmai zsűri tényleg megőrül ezekért.)

És talán éppen ezen a ponton fogalmazódott meg benned, hogy bezárod ezt a cikket, mert te pontosan tudod, hogy az önjáró tartalomgépezeteké a jövő, a te célközönséged egyébként is tudatosan vásárol, képes megálljt parancsolni az impulzusainak és így tovább. (Amennyiben pedig valóban így gondolod, tényleg be kéne zárnod ezt a cikket.)

Ha azonban maradtál, jó hírem van: most egy újabb módszer alapjait tanulhatod meg, amellyel hatékonyan célozhatsz a bankkártyájukkal a kezükben rohangáló vásárlóidra.

De előbb szakmázzunk még egy kicsit.

Miért intenek óva attól, hogy elhagyd a digitális játszóteret?

És miért tartanak sokan a POS-tól (Point of Sale)?

Leginkább azért, mert az ATL-megoldásoknak (Above the Line) a napjainkban jellemző reklámundor keresztbe tett. Az egyszerű plakátok és szórólapok marketingereje jócskán csökkent az elmúlt évtizedben. (Legalábbis sokan ezt gondolják.)

A helyzet azonban csupán az, hogy kreatívabb eszközökre van szükség. Amíg egy metódus új, a hatékonysága jellemzően magas, majd a piac konszolidálódik, és már nem elég, hogy használod az eszközt, a platformot, a módszert, el kell kezdened másként használni, mint a többség. Ez egyébként teljesen normális jelenség, és ebben a cikkben Ryan Deiss vonatkozó gondolatait is elolvashatod – számos egyéb érdekesség mellett.

A POS-tól való félelem tehát két alapvető jelenségre vezethető vissza:

  • az ATL-hirdetések romló statisztikáira,
  • illetve a megszokott metódusokhoz való ragaszkodásokból fakadó negatív tapasztalatok miatt.

Ugyanúgy használni valamit, mint eddig: félgőz, megalkuvás, lustaság. Másként használni viszont idő- és energiaigényes. Többek között azért, mert meg kell ismerned az alapként szolgáló mintákat ahhoz, hogy ezeket párosítva olyasmit hozz létre, amit eddig még nem láttak. Pedig nincs egyszerűbb út, nincs olyan megoldás, ami ezt a munkát megspórolná neked.

Sőt, sajnos el kell keserítenem téged. Elkezdhetném bedobálni a különféle számokat, amelyeket a reklámfogyasztási szokásainkra irányuló kutatásokban találtam, de nem teszem. Nem kezdek bele, hogy egyes kutatások szerint egy átlag amerikai napi 4000-nél is több reklámot lát (ezt a számot hallhattad már, mert gyakran hivatkozzák). Nem hozom fel a Customer Experience Matrix blog egy cikkét arról, hogy napi 111 impresszió ér minket a Facebookon. Ahogyan arra sem térek ki, hogy a Huffpost szerint egy átlagos internethasználó havi 11 150 reklámmal találkozik.

A lényeget enélkül is tudod: hatalmas a reklámzaj, és neked ki kell tűnnöd.

Miért lehet manapság mégis különösen erős az ambient marketing?

Egy szót mondok: szelfik.

A cikket egy kávézóban írom éppen, és amikor ezt a sort gépelem, felnézek a laptopom mögül, körbenézek, és csodák csodája, egy társaság éppen a Savoyai rumos-diós kávékülönlegességgel fotózkodik.

Emlékszel a fent elhintett statisztikára a Facebookról? (Napi 111 impression.) Feltételezem, vállalkozóként vagy marketingesként arra törekszel, hogy benne legyél ebben a napi 111 impresszióban. De ez még csak félkarú óriás, huszár a sakktábla szélén. Ha már úgyis energiát fektettél abba, hogy megjelenj, nem lenne érdemes egy kicsit több krafttal bekerülni az elitbe, amit meg is jegyeznek, ne adj’ Isten, megosztanak?

Az ambient kreatívok előnye, hogy a befogadóban jellemzően pozitív érzelmeket táplálnak, a meglepetés erejével támadva pedig könnyedén az emlékezetbe véshetők. Ráadásul már önmagukban is virálissá válhatnak. A közösségi médiának köszönhetően ugyanis másodpercek alatt akár emberek ezreihez is eljuthatnak.

És ezen a ponton egy apró pontosítással kell élnem. A leggyakoribb tévhit az ambient reklámozásról, hogy szabadtéren történik, de ez fals információ, a négy fal között is remekül működik.

Hogyan készíthetsz ambient reklámokat te magad?

Ha alaposan megvizsgáljuk a gerillamarketing ezen válfaját, megfigyelhetünk három jellemző sajátosságot.

Az első: végy egy tárgyat, majd kicsinyítsd le, esetleg nagyítsd fel. Ez remek módszer arra, hogy rávedd az embereket, hogy megálljanak és egy kicsit közelebbről is megvizsgálják a kihelyezett kreatívot.

Ilyen volt például a Havas Sports & Entertainment által életre hívott óriási szivacs, amely egy a Santiago Bernabéu stadion közelében elhelyezkedő 17 emeletes épületet polírozott egy órán keresztül.

Követendő példa továbbá a MINI Cooper, amely megfordítja a fenti metódust, és ahelyett, hogy lekicsinyítené vagy felnagyítaná a saját termékét, az eredeti méretét használja fel kreatív elemként. Mint például ebben a zurichi metrófeljárónál elhelyezett ambient hirdetésben.

(forrás: CreativeGuerillaMarketing.com)

De nem csak a méretekkel tudsz játszani. A második jellemző ambient reklámfogás: formáld át a környezetet. Voltak, akik panelházakból tortaszeletet készítettek, láttunk már bontott csokiszeletté avanzsált padot a Kit Kattől, nekem mégsem ezek a kedvenceim, hanem ez a Folgers által prezentált kreatív.

(forrás: Twitter, @Brilliant_Ads)

Nem csak az évek során New York egyik védjegyévé vált gőzölgő csatornafedelet használták zseniálisan, de a kreatív szövege sem piskóta: „Hé, város, amely sosem alszik, ébredj fel! Folgers.”

A harmadik út pedig, amelyen elindulhatsz, ha ambient reklámozásra adnád a fejed: fogj egy konszenzusos jelet vagy szimbólumot, és helyezd új kontextusba vagy forgasd ki a sarkaiból. Hogyan? Példaként lebegjen előtted az Eatalica nevű amerikai-olasz gyorsétterem Indiából.

(forrás: CreativeGuerillaMarketing.com)

Az étterem megfogott egy nedves padlóra figyelmeztető táblát és a saját hirdetőtáblájuk elé rakta. Bár már ez is elég figyelemfelhívó lehet, így magában elég öncélú. Éppen ezért a megvilágított hirdetőtáblán ez a szöveg volt olvasható: „A burger bámulása akaratlanul is nyálcsorgást eredményez, ami pedig nedves padlóhoz vezethet.”

Magyar és hozzánk köthető példa a Marketingőrség első két bevetése: a rendőrség szimbólumait értelmeztük újra, majd helyeztük minden értelemben új környezetbe (egy szabályokra épülő szervezetet értelmeztünk újra a szabadosabb marketingszakma keretei között; kocsit vittünk az épületen belülre stb.).

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Megalakult a Marketingőrség! Első bevetésünkön az #ecommerceexpo marketingkonferenciát látogattuk meg, fánkokat osztogattunk és figyeltünk arra, hogy senki ne kövessen el marketingbűnt. Részletek a marketingorseg.hu oldalon (olvasd el, mert vicces) #kreativkontroll #marketingorseg #marketing #lurdy #ecomexpo #gerillamarketing #mertjoamarketingunk #igenezkomoly

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés, Jan 24., 2019, időpont: 7:33 (PST időzóna szerint)

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Marketingbűn-üldöző verda ? #marketing #konferencia #lurdy #marketingorseg #markaepites #mertjoamarketingunk #ecommerceexpo

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés, Jan 24., 2019, időpont: 8:46 (PST időzóna szerint)

Mi a titok? Hogy a lehető legjobb felület válaszd és kombináld a lehető leghatékonyabb üzeneteddel.

Fontos: a marketinget mindig folyamatként építsd fel, az ambient által felkeltett figyelem pedig a folyamatod elejére kerül. Akkor nyisd meg szíved és pénztárcád az ambient felé, ha a folyamatod többi állomása hatékonyan értékesít. Önmagában egyetlen figyelemfelkeltő kampány sem váltja meg a világot (vagy a marketinget), ahogyan egyetlen értékesítésre kihegyezett folyamattól sem várhatsz csodát, ha nem előzi meg egy vásárlásra felkészítés és figyelemfelkeltés, ezért hát mindig rendszerben gondolkozz.

Ha csinálsz egy jó ambient kreatívot, mutasd meg nekünk!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkAz ajánlat, a sztori és a hook – a ClickFunnels sikerének (egyik) titka (Funnel Hacking Live 2019)
Következő cikkEgy, csak egy legény van talpon a vidéken (ContentTECH Summit 1. nap)Következő

Ezeket olvastad már?

„Nem a füvedet nyírjuk, több szombatot árulunk” – Beszámoló a T&C2017 első napjáról

Két év alatt nem hallottam annyi konkrét példát, számot, esettanulmányt és hajszálpontosan megfogalmazott tippet a

Elolvasom »

Így készíts hatékony hírlevelet: 44,5%-os megnyitás, 86,2%-os CTR, 11,7%-os konverzió, félmillió feletti eladás

Az e-mail a leghatékonyabb marketingeszközöd lehet, ha jól csinálod. Az Emailexpert.org infografikája szerint átlagosan minden

Elolvasom »

Ilyen volt a 27. Országos Marketingkonferencia

Bréking: mégis van Magyarországon marketingszakma. Legalábbis amit a 27. Országos Marketingkonferencián (helytelenül, de hivatalosan: 27.

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.