Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 15 perc

„Welcome marketers. Welcome home.” – a 10. Traffic & Conversion Summit első napja

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: T&C2019
  • Címkék: közvetítés, Traffic&Conversion

Ferrari takarja ki a Rolls-Royce-t a 4 csillagos Marriott hotel előtt, az amerikai zászló fürdik a San Diegó-i napfényben. A levegőben szinte tapinthatod a 6000-nél is több ember izgatott várakozását.

És van ok az izgalomra.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

? #tcs2019 #kreativkontroll

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés, Febr 25., 2019, időpont: 6:10 (PST időzóna szerint)

Amikor a hatalmas terem minden kivetítőjén köszöntenek („Welcome marketers. Welcome home.”), akkor tényleg azt érzed, hogy hazaérkeztél. Budapesttől 10 000 kilométerre nyugatra van egy konferencia, ahol 3 napig több ezer ember között azt érzed, hogy ez a szakma tényleg menő, tényleg izgalmas és tényleg rock & roll.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Amikor a marketingesek konferenciára mennek, akkor a Ferrari eltakarja a Rolls-Royce-t a 4 csillagos szálloda előtt San Diegóban. #ferrari #rolls-royce #sandiego #california

Vavrek Balázs (@balazsvavrek) által megosztott bejegyzés, Febr 25., 2019, időpont: 5:45 (PST időzóna szerint)

A hagyományos marketingnek vége (kell, hogy legyen)

Ryan Deisst állva, tapsolva és ujjongva fogadja a Digital Marketer Ballroom több ezer fős közönsége, ő pedig a tűzijáték árnyékában megkezdi a keynote-ját.

A teljes keynote-ot megnézheted itt:

Mégis mi ez a cím?

Megint jön egy mindentudó marketinges, aki (figyelemvágytól vezéreltetve) eltemet egy-egy csatornát? (Biztosan ismerős neked a jelenség: eltemették már a keresőoptimalizálást, az e-mail-marketinget, az offline médiumokat és gyakorlatilag mindent, hogy aztán kiássák a hullákat és eltemessék újra. A marketingszakma kedvenc hobbija a temetkezés.)

Nos, én is azt hittem, hogy hangzatos cím csupán ennyi: egy hangzatos cím.

De Deiss gondolatmenete megfontolandó.

A technológiai fejlődés 5 fázisa

Minden technológia (és az azt felhasználó piac) az alábbi 5 fázison megy át újra és újra és újra:

  1. Felfedezés. Feltalálják például a telefont, a digitális hirdetést vagy az applikációt, amivel kvázi taxizhatsz (Uber).
  2. Gyors terjedés. Az aranyláz vagy épp az a tény, hogy egy időben 485 különböző amerikai kocsigyártó cég volt (míg ma globálisan van mindössze 14 jelentős).
  3. Standardizálás. Kialakulnak a piac szabályai (ezt szorgalmazhatják a piaci szereplők vagy maga az állam is), jönnek a szabványok, rendeletek, törvények és szabályozások. (Érdekesség: volt idő, amikor az Egyesült Államokban nem volt szabványos a sínek közötti távolság, ami a vonatozást legalábbis kihívássá tette. Végül megállapodtak a 4 láb 8 inches nyomtávolságban.)
  4. Konszolidáció. Megáll az innováció, a nagy cégek megveszik a kisebb cégeket, sok cég kiszorul a piacról.
  5. Bomlás. Ha nincs innováció a piacon, akkor maga a piac (minden szereplőjével) megszűnhet egy jobb helyettesítő technológia miatt. Ha van innováció, akkor a ciklus újraindul.

A rossz hír az, hogy a digitális marketing technológiának számít, a ciklust tehát nem kerülhetjük ki.

De hol tarthatunk?

Pár adat után te is sejtheted a választ:

Az online hirdetési piac egyre nagyobb részét fedi le a Google és a Facebook.

  • 2016 és 2018 között a Facebook hirdetési bevételei úgy duplázódtak, hogy a felhasználószám ezt nem tudta lekövetni (értsd: drágultak a hirdetések)
  • Az átlagos landing page konverzió 2,35% – és folyamatosan csökken.
  • A közösségi médiában szerzett bevonódási arány (engagement) 0,5% – folyamatosan csökken.

2019 lesz az első év, amikor az online digitális költések túlszárnyalják az offline költéseket.

A digitális marketing nyert tehát – mégis úgy érzed, hogy napról napra nehezebb a munkád, drágábban veszed a médiát, egyre alacsonyabb konverziós arányokra számíthatsz és bár döbbenetesen sok marketingszoftver van, a piac igazán sok bevételt hozó területeit néhány cég tartja a kezében.

Ez történik konszolidáció alatt.

Innentől pedig két utunk van: vagy szétbomlik a piac (és digitális marketing helyett jön valami egészen más)… vagy innoválunk.

Nem tudom, te hogy vagy vele, de bennem erős életösztön dolgozik – Ryan Deiss pedig ugyanezt mondta. Hogyan lehet tehát megújítani azt, ahogy a marketingre gondolunk?

Ez papíron nagyon egyszerű: nézzük meg, hogy eddig mit csináltunk – és csináljuk az ellenkezőjét (ott, ahol ennek értelme van). (Ez egyébként rímel Dan Kennedy egyik alapgondolatára: nézd meg, hogy a piacod szereplői mit csinálnak, majd – értelmes keretek között – csináld az ellenkezőjét. Az értelmes kereteket azért tettem hozzá, mert ha például van egy kialakult ellátási lánc, amiről többször kiderült, hogy a legolcsóbb, akkor pusztán a különbözőség miatt ne kezdj el méregdrága beszerzési folyamatokat kialakítani, mert nem a mindenáron való különbözőség a lényeg – hanem az, hogy keresd a lehetőséget, hogy mit lehetne máshogy és jobban csinálni. Ami működik, azt ne törd el.)

3 stratégiai irány, ahogyan megmenthetjük a marketinget.

Deiss ezeket a megoldásokat látja: gyors helyett lassú, nagy helyett kicsi, kicsi helyett nagy.

Nézzük részleteiben.

Gyors helyett lassú:

A funnel helyett útvonalban gondolkodjunk. A funnelek jók, működnek és mi is gyakran tervezzük bele stratégiákba, azonban a teljes útvonalra kell fókuszálnod: mi történik a vásárlás után? Hogyan teszed sikeressé a vevőidet?

Automatizáció helyett párbeszédre törekedjünk. Amikor mindent leautomatizálsz, akkor azt veszélyezteted, hogy dehumanizálod a branded. A megoldás az a forradalmi ötlet, hogy beszélgess az ügyfeleiddel: Messengeren válaszolj nekik, Instagram-üzeneteket figyeld, vedd fel a telefond. Fura érv az, hogy azért nem tudod felvenni a telefont, mert túl elfoglalt vagy: aki hív, épp pénzt akar adni neked. A jövő azoké a vállalatoké, amelyek időt, energiát és pénzt fektetnek abba, hogy az ügyfeleikkel párbeszédet folytassanak.

Skálázhatóság helyett keresd a nem skálázható lehetőségeket. A digitális marketing ígérete az, hogy mindent tudsz mérni, ebből alakult ki az a szélsőséges viselkedés, hogy sokan csak azt csinálják, amin tudnak ROI-t számolni. Egyrészt nem fogsz tudni mindenen közvetlen megtérülést számolni (sőt van, amit mérni sem tudsz jelenleg), másrészt épp innoválni próbálunk, harmadrészt ha azért nem raksz ki (és előtte: készítesz el) egy érdekes anyagot (ami az ügyfeleidnek érdekes és értékes lenne), mert nem tudod mérni, akkor az ügyfeleiddel is kiszúrsz, illetve magaddal is.

Néhány ötlet:

  1. Küldj e-maileket linkek nélkül. Kérdezz az ügyfeleidtől, beszélgess velük vagy csak ossz meg egy cikket, amit írtál.
  2. Facebook-csoportok. Közvetlenül mérni talán nem is lehet (közvetetten tudod, ha kampányolsz és paraméterezett linkeket tolsz be).
  3. Nem kapcsolódó tartalom. A Traffic & Conversion Summit kampányában az egyik legsikeresebb blogposzt egy üzleti könyvekről szóló cikk (mely a konferencia előadóit említi, ha épp ők írták az adott könyvet). Ez nagyon lazán kapcsolódik a marketingkonferenciához – és lám. (A lazán kapcsolódó tartalmakról itt olvashatsz bővebben).
  4. Válaszolj meg „hülye” kérdéseket. Ami neked egyértelmű, az az ügyfeleidnek nem az – azért kérdezik, mert érdekli őket a válasz (és feltételezhetően a céged is), rakd hát bele a munkát. Heti 1 LinkedIn-videót tervezz be, ha üzleti körökben mozogsz és értékesítesz (B2B), melyben kérdéseket válaszolsz meg.
  5. Indíts egy podcastet, mint mi.

Marketingesekként és szakmaként is el kell döntenünk, hogy melyik utat választjuk: innoválunk-e (és fennmaradunk)… vagy megkockáztatjuk-e, hogy idővel irrelevánssá válik a szakmánk, mert jön egy olyan új technológia, ami felforgatja az egész piacot.

Én tudom a saját válaszom – és arra biztatlak, hogy csináljuk közösen.

Nézzünk be a többi előadásra is!

Ne úgy adj el, ahogy tanították neked

Előfizetői tartalom

Az előfizetőink már olvashatják azt, hogy mi mindent tudnak a magyar piacra adaptálni. Ha csatlakozol, akkor te is az elsők között kapod meg a millió dolláros infókat a Traffic & Conversion Summitről (ez a szám nem túlzás).

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztom
LinkedIn
Email
ElőzőElőző cikkStorytellingre épülő hirdetési stratégia (amivel még Facebook-csoportok tagjaira is célozhatsz)
Következő cikk„Amíg te nem csinálod, addig bármilyen piacon megverlek” – a Traffic & Conversion 2. napjaKövetkező

Ezeket olvastad már?

„Van egy rossz hírem: mindenki utál minket” – a Traffic & Conversion Summit 3. napja

A marketing méltó helyén van itt San Diegóban: a Traffic & Conversion Summit sűrű programját

Elolvasom »

Perry Belcher megháromszorozza a saleskonverzióidat (Traffic & Conversion)

Ennek a cikknek a tudásanyaga potenciálisan megduplázza vagy épp megtriplázza az online eladási konverzióidat. A

Elolvasom »

Superpower a 2019-es Traffic & Conversionről: a párbeszédre épülő marketing fortélyai

A 2019-es T&C 1. napján Dave Gerhardt, a Drift nevű bostoni ügynökség marketingvezetője sohasem hallott

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.