Egyre többet költenek marketingtechnológiai szoftverekre a cégek, ezzel párhuzamosan egyre több időt töltenek YouTube-on a fiatalok. A marketingpiac e 2 eltérő változását pedig összefogja az Országos Marketing Konferencia.
Maradj naprakész a marketingben, hallgasd meg mostani adásunkat is:
Töltsd le a Kontent Pub applikációját a telefonodra, hogy mindig egy kattintásra legyünk tőled.
Milyen volt a 28. Országos Marketing Konferencia?
Tapasztalatainkat meghallgathatod az adásban.
A konferenciáról 2 közvetítést is írtunk: Benyó a Digitális Marketing előadásait követte le (kattints ide az anyagért), Balázs a plenáris terembe ült be (itt olvashatod).
Nyertünk 2 marketinggyémántot!
Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,
Zoli is előadott Nebojsával közösen:
Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,
A frissen megjelent e-mail-marketing-könyvünkből (igen, így írják helyesen) is vehetett az, aki szeretne hatékonyabb hírleveleket küldeni. Benyó dedikált is:
Az @infoartnet_ már dedikált példányt kapott az #emailmarketing -könyvünkből ?
Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,
Kérdések az előfizetőktől
Szeretnél az adásba kerülni? Akkor a belső csoportunkban kérdezz te is.
Ezen a héten ezekre adunk választ:
- Érdemes-e mindenben semlegesnek lenni? Egy jó marketinges mennyire neutrális? A kérdés apropója leginkább az volt, hogy New Yorkban a „Hölgyeim és Uraim” kezdetű bejelentéseket lecserélték a metróban, és mostantól utasoknak vagy mindenkinek kell szólítani a közösségi közlekedés tagjait.
- A funnelek kapcsán felmerült egy kérdés. Egyik előfizetőnk az alapfogalmakról szeretne többet tudni: leginkább az foglalkoztatja, hogy milyen gyorsan vidd végig a tölcséren a vevőidet. Mennyire kell megfogni őt az egyes állomásokon? Reális, hogy valaki beesik egy blogbejegyzésből egy ingyenes könyv miatt, elolvas 1 sales-oldalt, majd befizet több száz fontot? Pontosítást is kaptunk: nem a termékpiramisról vagy a customer journey-ről van szó, hanem konkrétan egy azonnali one-shot funnelről.
- Milyen kamerát ajánlanánk vlogoláshoz?
- Következő kérdés előtt egy kis ismertető: új B2B szolgáltatás, jelenleg a magyar piacon ismeretlen. Az rendben van, hogy mindenhol azt olvassuk, a döntéshozók is emberek. Kérdés: fajsúlyosabb témában érdemes lehet őket könnyedebb hangvételben megszólítani? Vagy maradjunk a hivatalosnál? Mik a tapasztalatok?
A kiskamaszok átlagosan napi 4 órát töltenek a YouTube-on
A 10-29 év közötti fiatalok 96 százaléka rendszeresen néz YouTube-videókat, és saját bevallásuk szerint napi 2 órát töltenek a videómegosztón. A legtöbb időt a 10–15 évesek fordítják YouTube-csatornákra, 22 százalékuk napi 4 óránál is többet, derült ki a Sakkom Interaktív reprezentatív influencerkutatásából.
Más, YouTube-bal kapcsolatos hír: egy friss vizsgálódás szerint a 3 legsikeresebb magyar YouTube-csatorna:
- Videómánia 616 ezer feliratkozóval
- VamosART 586 ezer feliratkozóval
- Scribble Netty 537 ezer feliratkozóval
Még becsléseket is kaptunk arra, hogy szponzoráció nélkül havonta ez mennyi bevételt jelenthet. A szórás azért nagy, Dancsónál pl 234 000–3 500 000 forint közé becslik a lehetséges bevételt.
Egyre többet fogsz marketingtechnológiára költeni
A Forrester szerint 2018-ban kétszámjegyű növekedést tapasztalhatunk a marketingtechnológiai kiadások terén. A cég jóslata szerint a márkák egyre inkább alkalmazni fogják azokat a technológiákat, amelyek a felhasználói élményre hatnak, és mind többen próbálnak hasznot húzni, hogyan hoznak döntéseket a vásárlók tudat alatt, az érzelmeik alapján.
Ha ez mégse történik meg, akkor a digitálisan fejlettebb cégek, mint az Amazon vagy Apple tovább folytatják sikeres hódító hadjáratukat a felhasználók körében.