Mit gondolnak a marketingesek a Black Fridayről? Hogyan lehet átalakítani az internetes tartalomszolgáltatás finanszírozását? Mennyit költesz karácsonyi ajándékokra (és hogyan befolyásolja ez a kampányok célzásait)?
Hallgasd meg marketingpodcastünk legfrissebb adását a válaszokért.
Tegyél minket a telefonodra: a Kontent Pub applikációjával elsőként érheted el (és hallgathatod meg) a friss adásokat.
Egy hét a Kreatív Kontrollnál
Kedden könyvbemutatót tartottunk (teli házzal), hogy az új e-mail-marketing-könyvünk megjelenését ünnepeljük.
Az #emailmarketing témájú könyvünk bemutatója 🙂
Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,
Csütörtökön belső e-mail-marketing képzést tartottunk az SOS Gyermekfalunál. Az alapítvány céljai megfogtak minket, ezért a teljes tréninget pro bono vállaltuk.
Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,
Pénteken megtartottuk az Életvédelmi Konferenciát (ingyenes volt a részvétel).
És ha már Black Friday volt, idén is beleraktunk egy csavart: nem akciózunk, helyette a figyelmet arra használjuk, hogy (szerintünk fontos) vállalkozói alapértékeket juttassunk el minél több emberhez. Az oldal másik célja az, hogy minél többen megismerjék Dávidot (neki gyűjtést szervezünk).
Tavaly a Fekete Péntek napján akciósan drágított cikket vásárolhattál, ennek a célja kizárólag a brandépítés volt. Az erről készült esettanulmányt olvasd el itt.
Nekünk nincs bajunk a Black Fridayjel, ám óvatosságra intünk mindenkit: csak azért ne akciózz, mert nem jutott jobb az eszedbe. Ha nem illeszkedik a stratégiádba, akkor üzleti öngyilkossággal érheti fel egy félrement kedvezmény. Nézd meg, miért veszélyes az akció.
(Más kérdés, hogy nem elegáns 10% körüli akciókkal kiszúrni a célcsoportod szemét, mikor az Egyesült Államokban ez a nap a valóban gigantikus kedvezményekről szól.)
Olvasd el, hogy miért veszélyes az árakció.
Nézd meg ezt az útmutatót a hatékony akciókhoz.
Új pénz, régi rendszer
A Brave böngésző új alapokra helyezné a hírportálok finanszírozását és pénzt adna a youtubereknek. Brendain Eich, a Mozilla egyik társalapítója és a JavaScript programozási nyelv megalkotója szerint a reklámok megjelenítésére épülő üzleti modell nem tartható fenn a netes média finanszírozásához.
Éppen ezért megkezdte a Brave böngésző és az ahhoz tartozó szolgáltatási rendszer kifejlesztését. Az ötlet: a felhasználók minden hónapban beállíthatnak egy keretösszeget a kedvelt és gyakran látogatott webhelyek számára, amit aztán a böngészőn keresztül oszthatnak szét az érintettek között.
A honlapok mellett a Brave immáron a youtubereknek is finanszírozási lehetőséget biztosít, de a jövedelemre vágyóknak minden esetben csatlakozniuk kell a Brave partnerprogramjához.
Döbbenetes árbevételi adatok a Black Fridayről és a Cyber Mondayről
Az Adobe Digital Insights szerint e két nap során 6,79 milliárd dollárt költöttek el a felhasználok: 3,45 milliárdot a Black Friday napján és 3,34 milliárdot a Cyber Mondayen.
A Shopify bejelentette, hogy tavaly a Cyber Monday során percenként bő 555 ezer dollárt fizettek a vásárlók a felületükön. A Piac és Profit szerint 10-ből 9 ember ismeri ezt az akciót, harmaduk pedig részt is vett benne. Az átlagos kosárérték ilyenkor 27 százalékkal magasabb, mint az év egészére vetített napi érték.
Te mikor veszed meg a karácsonyi ajándékokat?
Egy friss felmérés szerint az ajándékkeresők 85 százaléka a következő hetekben tervezi megvenni a karácsonyi ajándékokat, átlagosan pedig 46 870 forintot szánnak a vásárlók az ünnepi kedvességekre. Ennek felét amúgy online akarják elkölteni az emberek, a felmérés szerint a legtöbb férfi 3 személyt, a nők többsége viszont 4-5 főt ajándékoz meg.
A kutatás szerint a karácsonyi nagybevásárlás egyre korábbi időpontra kerül, a válaszadók egyharmada már novemberben, 41 százalék pedig december elején letudja a teendőket.
Nagy kihívással néz szembe a YouTube
Az Egyesült Királyságban globális reklámozók bojkottálják az oldalt, mert hirdetéseik olyan videóknál jelentek meg, amelyek alatt pedofil kommentek is olvashatók. Olyan videókról van szó, amelyek nem számítanak pornográfnak, ám a hozzászólók egy része sajnos a készítési szándéktól eltérően használja a videókat (hogy virágnyelven fogalmazzunk).
A Google angol vezetője azt mondja, világszerte használható megoldásra van szükség. A BBC szerint 50-100 ezerre tehető a pedofil motivációkkal létrehozott felhasználói fiókok száma. A bojkottban részt vevő reklámozók között van a Mars, a Lidl, a Deutsche Bank, a Cadbury, az Adidas, a Diageo vagy a HP: ők azonnal leállították hirdetéseiket a YouTube-on, néhányuk ezt minden Google-hirdetésre kiterjesztette.
Hogy jogosak-e az aggodalmak? Valószínűleg igen, de azt már most is tudni kell, hogy a Google szerint az algoritmusuk az érintett videók 83 százalékát emberi beavatkozás nélkül elkapta.
A legendás marketingkönyvtár, amely a piacod királyává tesz
Használd az előfizetésünket, hogy jobb marketinges lehess. A csomagod tartalma:
- [msz_num_posts] anyaghoz kapsz korlátlan hozzáférést, így bármilyen marketingfeladatod van, megtalálod hozzá a megfelelő anyagot (és így hatékonyabb leszel).
- Hetente átnézzük előfizetőink kampányszövegeit (megtörtént eset: egyik előfizetőnk konverziója 2 százalékpontot javult).
- Aktív és segítőkész belső csoportban kérdezhetsz, ha elakadnál (lesz egy külső marketingosztályod).
- Minden hónapban több tízezer forintért megvehető előadásvideókhoz kapsz hozzáférést (ajándék!).