A marketing nem megy nyaralni: a Facebook személyes érdeklődésen alapuló cikkajánlást vezet be, az Apple saját műsorok gyártásába kezd, a Google automatikusan elinduló videókat rak a találati oldalra.
Maradj képben azzal, hogy meghallgatod a friss Kontent Pubot.
Ha letöltöd az applikációt, akkor mindig elsőként hallgathatod meg az adásokat, emellett hallgathatsz cikkeket és előadásokat is.
Bővült a YouTube mobilos alkalmazása néhány napja
A „Breaking News”, avagy „Rendkívüli hírek” funkció a mobilalkalmazás megnyitásakor alapértelmezetten megjelenő hírfolyamban kapott helyet. Hogy mit tartalmaz? Ahogy arra a név is utal, rendkívüli fontosságú eseményekről szóló híranyagokat. Hivatalos tájékoztatás ezzel kapcsolatban még nincs (és úgy tűnik, hazánkban még nem is aktiválta a Google ezt a szekciót).
A másik hír a videómegosztó portállal kapcsolatban: a Google augusztus első felében automatikusan elinduló YouTube-videókat kezdett beilleszteni a keresőjébe az asztali gépeken megjelenő találati oldalakra.
Az előnézetek hangtalanok, csak WiFi-kapcsolat esetén működnek, néhány másodpercesek és kikapcsolhatók. A funkció egyelőre az Egyesült Államokban érhető el.
Személyes érdeklődésen alapuló cikkeket ajánlgatna nekünk a Facebook
Az új funkció a felhasználók preferenciái alapján mutatna híreket (most főleg az oldalkedvelések és az ismerősök aktivitásai alapján történik ugyanez).
A személyes érdeklődési körön alapuló cikkajánlást jelenleg teszteli a Facebook, így az aktiválására még várni kell.
Új MÁV-kabalafigurát köszönthetünk
A Trackmannek, vagyis Vágányembernek hívott kabalafigurát szakmai zsűri választotta ki. Véleményük szerint a győztes megoldás tükrözi leginkább a vállalat értékrendjét és a kínált szolgáltatások minőségét.
Ahogy a Kreatív írja: „Trackman, avagy a Vágányember úgy néz ki, mint egy felül nagyon kigyúrt, de a lábazós napokat módszeresen elhanyagoló József Attila, aki gyúrás után megtömte magát pszichedelikummal, és ennek hatására fejébe vette, hogy ő bizony egy vonatos szuperhős (a való életben ez nem annyira jött be sajnos neki). A kapcsolódási pont pedig ott keresendő, hogy a MÁV-ot igénybe venni is sokszor egy bad trippel ér fel. Ami nagyon drága volt.”
Szerkesztőségünk nem érti, hogy miért kell egy állami vállalatnak ennyi energiát fektetnie marketingkommunikációba.
A kabalafigurát azóta visszavonták.
Műsorgyártásba fog az Apple
2018-ban körülbelül 1 milliárd dollárt szán az Apple arra, hogy saját showműsorokat készítsen vagy vásároljon, a cél nagy valószínűség szerint az, hogy kihasítsanak maguknak egy szeletet egy streamingszolgáltatások piacából.
Az összeg soknak tűnik, de azért említsük meg: az HBO ennek dupláját költi saját műsorok készítésére, a Netflixnél pedig hatmilliárdos a büdzsé.
Az Apple tervei szerint lesz Trónok harcához hasonló minőségű sorozat – ehhez majd kapcsolódik egy videókra összpontosító új szolgáltatás is. A tartalomgyártás koordinálásához elcsábítottak a Sonytól két veteránt.
Csajos tartalom az Átlátszón
A szerkesztőség női tagjai tematikus közéleti-társadalmi blogot indítanak. Az Átlátszó Vidéki Csajok nevű blogjában a szerkesztők azt szeretnék megmutatni, hogy ők miképp képzelik el a csajos tartalmakat.
A blog igazodik az anyaoldal profiljához, a szerzők oknyomoznak, illetve közéleti és társadalmi kérdésekről írnak majd, de mindezt női szűrőn keresztül.
Adománygyűjtő funkció a Facebookon
Az újítás egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el, ott is csak a felhasználó születésnapján.
Az új funkciónak köszönhetően az ünnepeltek egy gombnyomással meghívhatják barátaikat, hogy támogassanak egy nekik szimpatikus adománygyűjtő oldalt vagy civil szervezetet. A szülinapos lesz a kiemelt adománygyűjtő erre az időre, a barátok pedig nemcsak Boldog szülinapot! kívánságokkal kedveskedhetnek, hanem megnyomhatják a Donate gombot is.
Így tedd a marketinged 17 565%-kal hatékonyabbá (erőlködés nélkül)
A folyamatos fejlődés fontos – különösen a rohamtempóban fejlődő marketingben. Éppen ezért javaslom, hogy csatlakozz a Marketingszöveg előfizetőihez, hogy az összes anyagunkat elérhesd (és egy zárt csoportban bármikor érdemi segítséget kapj).