Korunk egyik legnagyobb kihívása az, hogy a közösségi médiával együtt tudjunk élni: a formátum annyira új, hogy a hosszú távú hatásait még nem tudhatjuk, maga a Facebook is vizsgálja, hogy milyen hatással van terméke az emberekre.
Hallgasd meg a legújabb Kontent Pubot:
Tedd a marketinghíreket a telefonodra! Töltsd le a Kontent Pub applikációját.
Újfajta módon némíthatjuk majd a Facebookon a zavaró ismerősöket
A 30 napos némítás célja az, hogy a felhasználók adjanak egy második esélyt azoknak az ismerősöknek, akiket kellemetlennek tartottak korábban. A funkció finomabb, mint a végleges blokkolás.
Természetes, hogy nem áll érdekében a Facebooknak, hogy a felhasználók véglegesen leszámoljanak a zavaró bejegyzéseket megosztó ismerősök követésével. Az újdonság már Magyarországon is elérhető.
Kielemezte a Viber az online vásárlási szokásainkat
Az egyesült államokbeli adatok szerint:
- a fogyasztók szeretik megosztani kedvenc márkáikat és termékeiket (több mint 3x többször osztják meg ezeket)
- rendszeresen böngészik és felkeresik az őket érdeklő márkákat és termékeket (6x nyitják meg az eCommerce Keyboardot, 28 terméket tekintenek meg és 13 különböző terméket lájkolnak havonta)
- a legtöbbet megosztott márkafajták: sportos női divatcikkek, fehérneműk, sporteszközök
- a legtöbbet megosztott termékfajták: push-up melltartók, sportruházat, kapucnis pulóverek és pólók
- minden negyedik vásárló koppint a „Vásárlás” gombra
Milyen hatással van a Facebook az életedre?
A Facebook saját blogbejegyzésében közölte, hogy pozitív hatású az ismerősökkel való interakció, de negatív a hírfolyam passzív böngészése. Korábban már több kutatás is bebizonyította, hogy a közösségi hálózatok használata negatív hatással lehet a felhasználókra, egy korábbi Facebook-alkalmazott szerint a közösségi média szétszedi a társadalmat.
A pontos hatások megismeréséhez még sok kutatásnak kell lefolynia a Dunán, az azonban biztosra vehető, hogy az információszerzés folyamatát és a tudás természetét alapvetően alakította át az internet:
Erre pedig reagálni kellett: és a Facebook azonnal leszögezte, hogy a kritikát megfogalmazó munkatárs már 6 éve nincs a cégnél, de a blogbejegyzésben azért vannak önkritikus pontok is. A vállalat kutatási vezetője és az egyik kutatója által közösen kirakott poszt szerint a hírfolyamot passzívan böngésző felhasználókra valóban rossz hatással lehet a közösség média. Akik viszont intenzíven tartják a kapcsolatot az ismerőseikkel és megosztanak tartalmakat, azok jobban érzik magukat a használattól.
Az új és tervezett funkciók célja az, hogy a Facebook ne csökkentse, hanem növelje a jólétet.
[msz_checklist_59_urlap title=”59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez” body=”Nem az számít, hogy elvileg és más piacon mi működik, hanem az, hogy a te listádon a te hírleveidben mi adja el a te termékeidet. Viszont az alábbi lista azonnal megnöveli a hatékonyságodat. Hová küldhetem?” notice=”*A csekklista megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.” image=”https://www.marketingszoveg.com/wp-content/uploads/2016/10/ebook_kep_1.png”]