Az elmúlt hetek elkényeztettek bennünket, már ami a marketingtémákat illeti. A 90. Kontent Pubban így volt alkalmunk kivesézni a Philip Morris elsőre nehezen érthető – pontosabban: elfogadható – életbiztosítási koncepcióját.
De ez még csak az előétel. Az UniCredit ugyanis úgy döntött, hogy a Facebook és az Instagram helyett ezentúl a LinkedInt használja. (Mondanom sem kell, ezt sem hagyhattuk szó nélkül.)
Végül pedig átbeszéljük a Telekom anyák napi videóját, illetve ennek utóéletét és a cég reakcióját.
Zakatol tovább a tréningvonat
Rekordlétszámmal, a tavalyinál is magasabb pontszámokkal zajlott le a Haladó reklámszövegírói tréningünk – decemberben folyt. köv. Azonban korábban is találkozhatsz a Kreatív Kontroll-élménnyel: május 31-én ugyanis a közösség- és kultuszépítés lesz terítéken. Sőt, szeptemberben elhozzuk Siófokra a nyugati partot, mert immáron harmadik alkalommal megtartjuk Magyarország legmenőbb marketingkonferenciáját, a Content Plage-t.
A Marlboro olcsóbb életbiztosítást kínál az ex-dohányosoknak
A havi 5 fonttol kezdődő életbiztosítás azok számára is kecsegtetőnek tűnik, akik olcsóbb életbiztosítást szeretnének, mint egy doboz Marlboro. A biztosítás saját honlapján úgy hivatkoznak a szolgáltatásra, mint azon emberek biztosítására, akik szeretik az életet.
Korábbi dohányosoknak, most leszokóknak, illetve azoknak, akik valamilyen egészségre kevésbé káros szokásra váltottak (például vaporizerre vagy e-cigire), 2,5%-os kedvezményt kapnak a biztosítási díjakból.
Ez az ajánlat ráadásul még kedvezőbb, ha az érdeklődők Philip Morris termékekre cserélik a cigit. 3 hónapért 25%-os, egy évért pedig 50%-os kedvezmény jár. Az üzlet persze mindenképpen megéri a dohányóriásnak, hiszen függetlenül attól, hogy a felsorolt termékei és szolgáltatásai közül melyiket választja a vásárló, ő csak nyer.
A marketingweeken úgy írnak az akcióról, mintha a McDonald’s zsírleszívást értékesítene vagy a KFC menedéket nyitna a nagyüzemben tenyésztett csirkék számára.
Az UniCredit lekapcsolja Facebook- és Instagram-fiókját
„Június elsejétől nem leszünk jelen a Facebookon, Messengeren és Instagramon. A hivatalos LinkedIn profilunkon @UniCredit Bank Hungary és weboldalunkon továbbra is kapcsolatba léphetsz velünk.” – írja Facebook-oldalán a UniCredit.
Hogy miért van erre szükség? Ezt egy a poszt alatti kommentben magyarázza a bank, miszerint „Az UniCreditnél kiemelten fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleinkkel védett digitális csatornákon keresztül kommunikáljunk és ezeket a csatornákat folyamatosan fejlesszük. Ezen elköteleződésünket szeretnénk a felfüggesztéssel megerősíteni.”
A bank döntése mindenképpen érdekes, hiszen kivonulni egy olyan platformról, ami jelenleg az egyik legnépszerűbbnek számít, finoman szólva is kérdéseket felvető döntés.
Lassan gyereknap, de a Telekomnál még mindig az anyák napja a téma
Néhány hete nagy port kavart a Telekom anyák napi kampánya, amely során bűntudatkeltő eszközökkel próbáltak hatni az anyukákra – ami nem meglepő módon sokakból ellenérzést váltott ki.
Azóta egyébként az USA-ban és Németországban is láttunk egy-egy kerülendő példát. Úgy fest tehát, hogy az anyák napi reklámok még hetekkel az ünnep után is köztudatban maradtak.
A Telekom azonban jó érzékkel reagált a visszajelzésekre, és Digitális családi dilemmák címen nyilvános kerekasztal-beszélgetést rendezett.
„A beszélgetéssel nem titkolt szándékuk, hogy folytassák az anyák napi videójuk kapcsán kialakult diskurzust. Céljuk, hogy a rendezvénnyel egy újabb platformot biztosítsanak a párbeszédnek a családokat érintő digitális dilemmákról.” – írja a Kreativ.hu
Egyetlen kattintásra vagy a marketing terülj, terülj asztalkájától
Ha tudod, hogy a marketing elengedhetetlen a sikerhez, de eddig még nem találtál olyan szakmai közösséget, ami kielégíthetné a témával kapcsolatos étvagyad, a legjobb helyen jársz.
Évről évre járjuk a külföldi marketingkonferenciákat, hogy a legfrissebb és legütősebb tudást hozhassuk haza az olyan marketingétvággyal rendelkezőknek, mint amilyen te is vagy. Az étvágyad csillapításáért ráadásul nem is kell mást tenned, mint csatlakoznod előfizetőinkhez és kanalaznod a tudást.