Három brit médiaóriás különös házassága kavarhatja fel a hirdetési piac állóvizét, Gary Halbert soha nem lesz a marketing szentje, beharangoztuk a következő (vadiúj tematikájú) Kreatív Kontroll-tréninget és az is kiderült, mire használná személyes adataidat a Facebook.
Élő közönség előtt, tabuk nélkül kommentáltuk a legfrissebb iparági híreket és az előfizetőink kérdéseire is válaszoltunk. Hallgass bele a 64. adásba.
Furcsa fúzióra lépnek a brit médiaóriások
Közös online hirdetésértékesítésbe kezd a Telegraph, a News UK és a Guardian – adta hírül a Kreatív.
A három brit médium egy ernyő alá szervezte a digitális hirdetéseket és azt Ozone Projectnek keresztelte el. A Guardian tájékoztatása szerint az összefogásnak egyszerű oka van: a hirdetői igények. A platform ősszel indul és a legnagyobb brit sajtótermékek digitális reklámfelületeit attól kezdve egyetlen mozdulattal meg lehet majd vásárolni.
A médiumok saját salescsapatai ettől függetlenül működnek tovább és a cégek nem fognak egymással semmilyen adatot megosztani.
Erre használná Zuckerberg a személyes adataidat
Mi a szándéka a Facebooknak a kétmilliárd felhasználó személyes adataival? Nos, a New York Times gyűjtése szerint a közösségi média több ezer szabadalma árulkodó lehet és választ adhat erre a kérdésre.
Szemezgessünk:
- Az egyik bejegyzett megoldás szerint ki tudják találni az ismerőseinkhez fűzött érzelmeinket, mégpedig az alapján, hogy milyen gyakran nézzük meg az illető profiloldalát, kik (és hányan) vannak a képeinken.
- Egy másik szabadalom szerint az üzeneteinkben és bejegyzéseinkben visszaköszönnek a személyiségjegyeink. Ezekből, plusz a földrajzi helyzetünkből és költéseinkből a várható életeseményekre is próbál következtetni a rendszer. Mikor házasodunk, mikor halunk meg stb.
- Kidolgoztak egy szisztémát arra, hogy miképp lehet a telefonbeszélgetések lehallgatásával azonosítani a háttérben futó tévéműsorokat és hirdetéseket.
- Megfigyelik, hol tartózkodik a telefon éjszaka, így tudni fogja a Facebook, hol lakunk. Látja majd az eltéréseket, trendeket képes majd felállítani.
- Más telefonok helymeghatározásával össze tudja kapcsolni, hogy kikkel barátkozunk és járunk össze.
Egy apró hozzáfűzés: az előző adásban szóltunk arról, hogy egy felmérés alapján az átlagos felhasználó 150 dollárért eladná a személyes adatait.
Más: a Facebook szerint nem osztották meg az európai felhasználók adatait (szabálytalanul?) a Cambridge Analytica nevű brit-amerikai politikai elemző- és tanácsadócéggel.
Előfizetőink kérdezték (mi pedig jól megválaszoltuk)
- Mit tudunk az onsite retargeting és a GDPR kapcsolatáról? Romeltakarítás GDPR után jeligére.
- Mit szólunk ahhoz, hogy a Facebook a csoportok monetizálását teszteli pilot csoportokon, amelyben kvázi előfizetői rendszert kínál az adminoknak.
- Ehhez kapcsolódva, mik mostanában a közösségépítés tartalommarketing-módszerei? Vannak-e újabb módszerek, van-e erről felmérés, új statisztika, kutatás vagy esettanulmány?
Így tedd a marketinged 17 565%-kal hatékonyabbá (erőlködés nélkül)
A folyamatos fejlődés fontos – különösen a rohamtempóban fejlődő marketingben. Éppen ezért javaslom, hogy csatlakozz a Marketingszöveg előfizetőihez, hogy az összes (650) anyagunkat elérhesd (és a zárt csoportunkban bármikor érdemi segítséget kapj).