Menekülnek az amerikai tinik a Facebookról, egy magyar számítógépes játék nagyot ment Kickstarteren és Mary Meeker Internet Trends Reportjából is csemegézünk. Hallgatható marketinghírek.
Facebook-hírcsomag
A közösségi médiának mostanság nem a Cambridge Analytica-botrány miatt kell legjobban aggódnia, hiszen a Pew kutatóintézet friss felmérése szerint az amerikai tinédzserek körében egyre kevésbé népszerű a Facebook. Cserébe feltör az Instagram, a YouTube és a Snapchat.
A Pew felmérése arra fókuszált, hogyan használják a fiatalok a mobilt. A válaszadók 95 százalékának van okostelefonja és ma már tényleg mindenki online van. A YouTube applikációja lett a legnépszerűbb (ezt a tinik 85 százaléka használja), az Instát 72 százalék, a Snapchatet 69 százalék. A Facebook 51 százalékkal szomorkodik a sor végén, miközben 2015-ben még 71 százalékos lefedettséggel bírt a korosztályban.
Másik Facebookkal kapcsolatos hír, hogy a legújabb fejlesztéseknek köszönhetően már elérhető az Egyesült Államokban egy új funkció, a szakemberkereső. A több ezer, kategóriákba csoportosított vállalkozó így könnyedén megtalálható és elérhető a Facebook Piactér oldalán. Hogy mikor jön Magyarországra hasonló funkció, azt még nem tudjuk.
Egy most elfogadott törvény miatt a közösségi hálózatok és csevegőszolgáltatások használata után adót kell fizetni Ugandában, mégpedig napi 14 forintnak megfelelő összeget. Az ország vezetése ezzel a Facebookot, a Twittert, a Whatsappot és a Telegramot akarja sújtani (meg persze a szegényeket fogja), indoklásuk szerint ezzel kívánják elejét venni a pletykálkodásnak és a gyűlöletbeszédnek.
Nincsenek jobb helyzetben Pápua Új-Guinea polgárai sem, hiszen a fejesek egy hónapra elérhetetlenné tették a Facebookot, hogy a szakértők áttanulmányozhassák a közösségi oldal hatását a felhasználókra. Emellett el szeretnék távolítani a hamis felhasználókat és az álhíreket terjesztő profilokat. A kormány mérlegelni fogja, hogy mit tegyen a jövőben a Facebookkal: engedje vagy tiltsa a használatát az országban.
Magyar siker a Kickstarteren
Több mint 100 ezer euró támogatást kapott a Kickstarteren egy magyar számítógépes játék, a Black Geyser: Couriers of Darkness. A kért pénz már a kampány felénél összejött, a cirka 35 milliós támogatás pedig szép summának számít, hiszen nagy a verseny az egyre több és több szereplő miatt.
A játék várhatóan augusztusban jelenik meg, még lehet támogatni a PayPalen keresztül: a szponzorok ugyanazt kapják, mint a közösségi finanszírozók.
Kijött az Internet Trends 2018 (Mary Meeker)
A riport szerint:
- egyre több időt töltünk az okoseszközök előtt (5,9 óra per nap); ebből 29 százalékot mobilozunk, miközben a hirdetők a büdzséjük 26 százalékát optimalizálják ide
- még mindig van rés a mobilos hirdetések piacán, be lehet ide kerülni korrekt áron
- a print-, tv- és asztaligép-hirdetések nagyjából változatlanok
- az Amazon elképesztő ütemben nő
- minimálisan nőtt a háztartások eladósottsága, de átlépte a 2009-es csúcsértéket, miközben a munkanélküliség csökkent az Egyesült Államokban
Meeker vizsgálatának másik érdekessége, hogy az okoseszközök elérték a csúcsot: a globális piac 0 százalékkal nőt 2017-ben, valamint csökkent az átlagos összeg, amit okoseszközökért hajlandók fizetni a vásárlók. A Pew szerint a fiatal korosztály 95 százaléka a felhasználóknak rendelkezik mobillal, ezen eszközök 77 százaléka okos.
A mobileszközök miatt muszáj a mikromomentumokat figyelembe véve tervezned a stratégiát. Kezdd ezzel az összefoglalóval.