Átadták a Content+Marketing díjait, a chatbotforradalom állítólag elmarad, a fiatalok okostelefon-használati szokásaikból egy cég következtetéseket vont le, de mi köze ennek a marketingedhez?
Hallgasd meg a friss Kontent Pubot, mert kiderül.
Ilyen volt a CMA-díjátadó
A Content+Marketing Award zsűritagja volt Zoli is, így természetesen kint voltunk az Ankertben a díjátadón.
Egyetértünk a sorrenddel? Mi milyen pontot adtunk a nyerteseknek? Az adásból kiderül.
Nem jött el a csetbotok világa
Legalábbis a Digit cég véleménye szerint, amely 36 millió dollárt költött fejlesztésre, de utólag azt gondolják, hogy ez ablakon kidobott pénz volt. Két évvel ezelőtt minden a csetbotokról szólt: adott volt a célközönség és a Facebook akarata is, de mivel az elemzések szerint az emberek legfeljebb havi egy alkalmazást töltenek a mobiljukra, csökkent az esélye, hogy a csetbotok (és rajtuk keresztül a cégek) eljussanak a felhasználókhoz.
Az egyik legnagyobb probléma mégis az, hogy a botok még messze nem tökéletesek és nem képesek megérteni a mondanivalónkat. A Facebookon jelenleg több mint 100 ezer ilyen bot fut, de nem volt központi minta, amit mindenki használt és ismert volna.
A csevegőappok egyik komoly sikere a bankkártyák szerepének átvétele például Kínában, ahol az emberek Wechattel vagy Alypayjel fizetnek. Keleten még hódítanak, kérdés, nyugaton visszatérnek-e közénk.
A lányokat jobban kell félteni az okostelefon-függőségtől?
Egy dél-koreai tanulmány szerint a lányok hajlamosabbak az okostelefon-függőségre, mint a fiúk, ennek oka valószínűleg az, hogy a felmérés szerint többet használják az üzenetküldő szolgáltatásokat és a közösségi médiát.
A mintegy 1800 serdülőkorú fiatalt vizsgáló kutatás szerint a fiúk közösségimédia-használata 26,5 százalékos, a lányoké viszont 41,2 százalékos. Az eredmények rávilágítottak, hogy sokkal nagyobb valószínűséggel lesznek mobilfüggők azok a diáklányok, akik alkoholt fogyasztanak.
Kapcsolatot találtak a mobilfüggőség és az éjszakai alvás hossza között a tanulmány szerzői. A serdülők bő 40 százaléka hat vagy annál kevesebb órát aludt éjszaka, márpedig az alvás minősége hatással van a fejlődésre, a tanulási képességre és az érzelmi stabilitásra.
Hogy ennek mi köze a marketingedhez, az az adásból kiderül.