A marketing mostanában a Facebook körüli botrányokról és átalakításoktól hangos, kis visszhangja a feltörekvő Instagramnak is van.
Nézzük, hogy mi történt a szakmában.
Szeretnéd az elsők közt megkapni a friss adásokat? Akkor ezt töltsd le.
A Facebook háza táján nem akarnak nyugodni a kedélyek
Mint ismeretes, Mark Zuckerberg januárban bejelentette, hogy gyökeres változásokat terveznek a hírfolyamokban, ami nem nyerte el az oldaltulajdonosok tetszését, aztán alig telt el néhány hónapra rá kiderült, hogy egy brit-amerikai cég 87 millió profil adatait szerezte meg. A Cambridge Analytica a megszerzett információkkal célzott üzeneteket küldött az amerikai elnökválasztáson.
Ezt csak árnyalta az, hogy korábban már támadták a Facebookot, amiért helyet biztosított az orosz álhíreknek, ezek egyesek szerint ugyanis befolyásolták az amerikai elnökválasztást.
A botrány kirobbanása után a Facebook magyarázkodásra kényszerült, a tőzsde beszakadt alatta és még az is kiderült, hogy bár az átlagember szinte képtelen magát és adatait törölni a közösségi média adatbázisából, Mark Zuckerberg és a vezetők Messenger-üzeneteit eltávolították a rendszerből.
Az amerikai kongresszus meghallgatta Zuckerberget az adatvédelmi botrány kapcsán, de ő még előtte kijelentette, hogy erősebb szabályozást és nagyobb átláthatóságot szeretne. Szakértők szerint a rendszer kijátszható, vagyis a facebookos hirdetésekkel egyelőre könnyű trükközni. Zuckerberg mindenesetre belengette, hogy a nagyobb Facebook-oldalak és közösségek vezetői ezentúl nem maradhatnak anonimek, tehát vállalniuk kell majd a kilétüket. Ezzel az a cél, hogy letörjék az álhíreket és propagandát terjesztő oldalakat.
Az adatkezelési beállításokat egyszerűsítik, a bűnbánó posztok egymást követik, a Facebook igyekszik a felhasználóknak nagyobb adatbiztonságot nyújtani (mostanában jönnek az értesítések, hogy hol ellenőrizheted a jogosultságokat).
Jön az A/B-tesztelési lehetőség Facebookra
Pozitív hír a Facebookkal kapcsolatban: a közösségi média A/B-tesztelési lehetőséget próbálgat, hogy a hirdetők megfelelően tesztelhessék és javíthassák hirdetéseik hatékonyságát. Emellett a vezérlőpult is megújul, hogy jobban követni lehessen a KPI-okat.
Az A/B-tesztelési opció már tavaly októberben megjelent, és most ehhez pakolgatják hozzá a különböző frissítéseket a Facebooknál. Ha AdEspressót használsz a hirdetéseidhez, akkor neked a funkció már nem újdonság.
Egyszerűbb lesz a Storiesban hirdetni
Az Instagram leegyszerűsíti a Stories-hirdetéseket, mégpedig automatikus teljes képernyős támogatással. Ez leginkább azoknak jelent segítséget, akiknek nincs teljesen vertikális (9:16 képarányú) tartalma.
Eközben leteszteltük, hogy a magyar B2B piacon lehet-e értékesíteni az Instagramon (azon belül is a Storiesban): lehet hát. A tapasztalatokról is ejtünk pár szót.
Tartozz a marketing élvonalába
„Marketingszöveg-előfizetőnek lenni kiváltság, ami nevetségesen alacsony összegért neked is jár. Szakemberként vagy cégvezetőként még soha nem kellett olyan könnyű döntést meghoznod, mint most: az előfizetéssel Magyarország legprofibb szövegíró és tartalommarketing ügynöksége (és az őket követő 250+ szakember, cégvezető) lehet a kihelyezett marketingosztályod, akik pofátlanul sikeressé teszik a cégedet.