Ha mindenképpen egy mondatban kéne összefoglaljam az idei Traffic & Conversion Summitet, azt mondanám: semmi sem az, aminek látszik – vagy inkább kevés dolgot látunk úgy, ahogy kellene.
Ez így ködös, tudom. Hadd pontosítsak.
Ryan Deiss múlttemető jóslattal nyitotta az idei T&C-t, miszerint a marketing, ahogyan ma ismerjük, hamarosan véget ér. Laura Belgray szerint pedig a hatékony hírlevél titka a flawsome írásmód. (A flawsome egy angol szójáték [flaw+awesome], mely arra utal, hogy a hibáiddal együtt vagy fantasztikus.)
Ebben a tekintetben pedig a második nap sem okozott csalódást. Az előadók egymás után világítottak rá olyan nézőpontokra, ahonnan a korábban ismert marketingvilág egy teljesen új arcát mutatja.
Nem is annyira új az új tartalomgépezet?
A legnagyobb izgalommal talán Tucker Max The New Content Machine című előadására ültem be. Tartalommarketingesként ez talán nem is akkora meglepetés. Nem úgy Tucker entrée-ja, miszerint az új tartalomgépezet: a könyv.
Majd hozzáteszi, hogy mielőtt bárki is paradicsommal dobálná őt a kijelentéséért, gondoljunk csak a T&C előadóinak névsorára. Brendon Burchard, Dean Graziosi, Richard Branson, vagy éppen Rachel Hollis. Mindegyikük jegyzett már egy-egy bestsellert. A probléma tehát nem a könyvvel van. Nem az a gond, hogy ez a műfaj túl régi lenne.
De akkor mi a gond?
Hogy a legtöbb könyv ócska. A legtöbben ugyanis koncepció nélküli, összeollózott cikkekből írnak könyveket, amelyek borítói ráadásul a legzsúfoltabb reklámplakátok sötét korát idézik. És ezt nem én mondom, hanem Tucker Max több mint 1000 kiadott könyvvel a háta mögött.
Most biztosan felmerül benned a kérdés, hogy mégis hogyan lehet tartalomgépezetként tekinteni egy könyvre, amit egyszer megírtál és kiadtál? Hogy robog végig egy nyomtatott lapkupac a még betakarításra váró leadek termőföldjén?
A titok a könyvkészítés 5 fázisában rejlik:
- kutatás
- írás
- publikálás
- marketing
- örökzöld
Mindegyik folyamat saját tartalomgyártási folyamatokkal rendelkezik, amelyek lehetőséget adnak számodra, hogy kommunikálj a közösségeddel, illetve szerethető és értékes tartalmakat ossz meg velük.
A kutatási fázisban például címeket és témákat tesztelhetsz Facebookon, LinkedInen, Instagramon vagy épp egy általad készített felmérésben. Az írás során a sztorit érdemes tesztelned. Megoszthatsz néhány bekezdést a készülő könyvből – ezzel mintegy promózva az anyagot, ráadásul értékes visszajelzéseket kapsz, az új tartalmaid pedig gombaként szaporodnak.
Az előrendelői fázisban a rendelési folyamatokról, illetve az írás során tapasztalt nehézségekről éri meg kommunikálnod. Fontos, hogy utóbbi esetén ne magadról beszélj, hanem olyan problémákról, amelyekkel a közösséged akkor találkozhat, amikor a saját könyvét szeretné megírni – mert titkon a legtöbben szeretnének.
Ezt követően népszerűsítened kell a könyvedet. Ingyenesen elérhető részleteket, hanganyagokat, illetve nyereményjátékokat kell közzétenned. Végül pedig az extra tartalmak betakarítása következik, amely során fejezeteket dolgozol át, majd újra kiadod a könyvet – ez történik most épp Kádár Timi könyvével –, vagy éppen revideálod néhány korábbi állításod, amelyet kiegészítésként adsz hozzá a könyved második kiadásához – ezt Stephen Hawking is megtette Az idő rövid történetével.
A tanulság: ideje könyvet írnod.
Minden csatornán vidám a műsor
Egy teljes stáb dolgozik azon, hogy elhozzuk neked a T&C-ről mindazt, amit a magyar piacon érdemes megvalósítani. Az alábbi Facebook-posztunkat is olvasd el:
7+1 dolog, amit mindenképpen a homlokodra kell írnod
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.