A marketing méltó helyén van itt San Diegóban: a Traffic & Conversion Summit sűrű programját folyamatos show-val teszik könnyebben befogadhatóvá és élvezetesebbé.
A szünetben DJ játszik a színpadon, az előadók lazák, Deiss tűzijátékra vonul be. A 3. nap keynote-ján prezentációs eszköz volt egy Jägermeister (melyből egy résztvevő és az előadó is ivott).
Another priceless #TCS2019 moment – @SallyHogshead doing shots of Jager from the stage pic.twitter.com/KRq3LlN3JT
— Gabriel Aluisy (@GabrielAluisy) 2019. február 28.
A tartalom pedig… nos, ha szeretnél a marketing élvonalában lenni, akkor a T&C az egyik olyan esemény, amit nem hagyhatsz ki. Nézzük, mi történt a 3. napon.
„Van egy rossz hírem: mindenki utál minket”
Frank Kern lép a színpadra, akit valószínűleg ismersz: hatalmas név a digitális marketingben, az egyik sales letterjét mi is elemeztük (olvasd el itt).
Jöjjön egyből a rossz hír: mindenki utál minket, marketingeseket.
Felmérések szerint a marketingesekbe vetett bizalom történelmi mélyponton van – még a politikusok is magasabb bizalmi indexet értek el, mint a szakmánk.
David Ogilvy rangot és tiszteletet adott a szakmának, aztán sajnos elhunyt, az örökségét pedig elherdáltuk.
Hogyan értük ezt el?
Nos, bizonyára hallottad azt, hogy egy ember egy nap átlagosan 3000–5000 hirdetéssel találkozik (a szám itt-ott változik, de az insight ugyanaz: nagy a zaj).
A reklámok 2 fő üzenete:
- adj nekem pénzt most (mert épp kampányolok)
- jelenleg boldogtalan vagy és szörnyű az életed, mert nem vagy elég jó (de a termékem megoldja)
Valamilyen furcsa oknál fogva az emberek nem szeretik ezt hallani.
Van azonban jó hír is: marketingesként képes vagy arra, hogy olcsón (adott esetben akár ingyen) rengeteg ember elé kitedd az üzeneted. Másrészt: a bizalmi válságot felfoghatod lehetőségként, ha te máshogyan csinálod a marketinget.
A marketingre érdemes all int rakni, nézd meg ezt a videót:
„Észrevettem, hogy a közösségi média létezik”
„Nemrég felfedeztem, hogy a közösségi média létezik” – vallja be és hozzáteszi, hogy lassan tanul. Azt gondolta, hogy a közösségi média egy nárcisztikus és gagyi hely, ahol Kardashian szelfizget, az átlagember meg kiteszi a reggelijét, de komoly üzletember nem használja, igazi üzleti értéke nincs.
Ez nem azt jelenti, hogy nem használta volna, mert természetesen hirdetett. Mindenki hirdet a közösségi médiában (pontosítok: mindenki, aki szereti az árbevételt): például elköltött 100 000 dollárt, a front enden (a publikusan elérhető ajánlat) 120 000 dollárnyi árbevétel visszajött, a back enden (a második, harmadik stb. termék, amit a meglévő vásárlóidnak ajánlasz föl) pedig profitot csinált.
Mindez szép és jó… volt addig, amíg működött. 2018 nyarán azonban a hirdetések hatékonysága csökkent.
Az egész előadást átitatta Kern kiváló, öniróniában gazdag humora.
Ezzel párhuzamosan felfedezte azt, hogy sok marketinges úgy keres pénzt, hogy „csak posztolgat”. Ostoba ötlet: nézzük meg, hogyan lehet organikus posztokat hirdetésekké alakítani – ez alig működik.
Kern saját bevallása szerint rettenetes a közösségi médiában. Azt érti, hogy egy Ferrari, a gördeszkázás vagy egy utazás miért érdekes, de…
„…Én egy jómódú, középkorú keresztény csávó vagyok egy blézerben. Semmilyen szinten nem vagyok menő.”
2018. december elején kirakott egy posztot Instagramra, amely így épült fel: valami-valami-valami, menj fel a frankkernbook.com oldalra. (Ezt így mondta el szó szerint, majd hozzátette, hogy az eredeti poszt ennél nem volt sokkal jobb. Azért adom át így, mert szeretném, ha ennek kontextusában néznéd az eredményeket. Nyugalom, még ebben a cikkben rátérünk a formulára.)
Az eredmények:
- Első nap 700 dollárnyi eladás a könyvekből. (Az oldalt csak Instagramon „reklámozták” a posztokkal, tehát pontosan tudták, hogy a poszt hozta.)
- Második nap 2000 dollárt átlépte az értékesítés.
- Az előadás megtartásáig 797 000 dollárt értek el (2018 decemberétől 2019 februárjáig).
Milyen tartalmakat posztolj ahhoz, hogy sikeres legyél a közösségi médiában?
Mielőtt erre rátérünk, egy fontos kitétel: teljesen irreleváns vagy – ahogyan én is. Ez egy felszabadító gondolat egyébként: a piacod nem azért olvasgatja a posztjaid, mert te érdekled őket, hanem azért, mert az életüket jobbá teszed azzal az értékkel, amit adsz.
Tehát minden egyes tartalmad:
- adjon értéket
- építsen goodwillt
- tartalmazzon ajánlatot (mely alatt nem csupán terméket értünk, hanem pl. azt is, hogy „hagyj itt egy kommentet” vagy „nézd meg ezt a cikket”, tehát legyen egy CTA)
Rendben, de mi számít értéknek?
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.