A Digital Marketer egy meglepő módszerrel növelte több mint kétszeresére 2016-ban organikus forgalmát: blogtartalmaik háromnegyedét egyszerűen törölték.
Vagyis annyira azért mégsem egyszerűen. Kezdjük az elmélettel és a konkrét számokkal, és megígérem, hogy a cikk végére értelmet nyer az a stratégia, amelytől első hallásra mindenki háta borsódzni kezd.
A kevesebb tényleg több (…forgalmat hoz)
A T&C egyik legizgalmasabb előadása volt az egyik legutolsó is: Russ Henneberry és Lindsay Marder a harmadik napot a Digital Marketer saját esettanulmányával zárták: részletesen bemutatták, hogyan növelték meg 117%-kal az organikus forgalmukat.
A módszer, amelyet bemutattak, meglepő és szokatlan – de kétségtelenül működik. Lássuk a pontos számokat!
- 2015-ben 2,9 millió látogatást regisztráltak a DM blogján.
- 2016-ban már 4,2 milliót.
Ez 44%-os növekedés.
Az organikus SEO-forgalom így alakult:
- 2015-ben 592 010 látogatást kaptak.
- 2016-ban 1 287 674 látogatásnak örülhettek.
Ez 117%-os növekedés.
- 2015-ben 1189 éles blogposzt szerepelt a blogon. (Ezt 6 év munkájával halmozták fel.)
- 2016-ban viszont már csak 312.
Igen: a Digital Marketer 2016-ban 900 korábbi posztot egyszerűen törölt a saját blogjáról – és ez a módszer kulcsa. Mondtam, hogy meglepő lesz. Ez egyébként az éles posztok számát tekintve 74%-os csökkenés.
A tartalomgyártást is visszafogták, legalábbis az új tartalmak előállítását – hogy miért így fogalmazok, mindjárt kiderül.
- 2015-ben 95 új blogposzt jelent meg a blogon.
- 2016-ben viszont már csak 58.
Ez 39%-os csökkenés.
„Less content, more traffic.”
Henneberry így foglalta össze a lényeget. Ne a mennyiségre, a minőségre koncentrálj.
Te is kényszeres bejegyzéshalomzó vagy?
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.