The money’s in the list.
Az e-mailnél hatékonyabb marketingcsatornát egyelőre még nem találtak fel, a McKinsey szerint átlagosan 40-szer nagyobb a megtérülése az e-mail marketingnek, mint a social media marketingnek (győzd meg magad a tényekkel).
Építsünk tehát listát, erre pedig kiváló eszköz egy felugró ablak.
Pop-up: áldás vagy átok?
Téged is idegesítenek a legváratlanabb pillanatokban a képernyőre robbanó pop-upok?
Minden második weboldal pop-uppal fárasztja a látogatóit. Ezek tönkreteszik a felhasználói élményt, mert a rosszul beállított pop-up épp olyan, mint egy tradicionális reklám: kierőszakolja a figyelmedet és nyomul.
Csináljuk inkább jól és adjunk új értelmet a felugró felületnek.
A tanulmányok szerint a pop-up a hagyományos feliratkozási mezőhöz képest ötször-tízszer gyorsabban növeli az e-mailre feliratkozók számát. Tényszerű, hogy a pop-up működik, a kérdés csak az, hogy milyen áron.
(Ez különösen gyümölcsöző stratégia lehet, mert a weboldalak többsége az oldal alsó területére teszi a feliratkozási dobozt, ahová az olvasók többsége nem jut el. Tedd feltűnővé, elkerülhetetlenné a feliratkozást.)
Adj új funkciót a pop-upnak, és senki sem fogja zaklatásnak érezni (és ne akarj vele egyből eladni).
Egy értékes tartalom olvasása közben nem gond, ha felugrik egy feliratkozásra biztató felület, mert az érdeklődő úgy érzi, hogy erről az oldalról érdemes rendszeres e-mailes hírleveleket kérni (vagy letölteni egy tanulmányt). Valószínűleg téged sem zavarna, ha a Kreatív Kontroll e-mailes cikkeit olvasva felugrana egy pop-up, ahol az e-mail-címedért cserébe további 20 e-mail marketinges hírlevelet kaphatsz – az ajánlatnak ugyanis van relevanciája, és értékes.
A legütősebb pop-up-módszerek
A leghatékonyabb pop-upok egyike az exit overlay. Csak akkor aktivál egy felugró ablakot, mikor a user végzett az olvasással, belép a böngészőbe és távozni akar az oldalról.
A blog.getrooster.com nem szeretné, hogy feliratkozás nélkül távozz.
Az exit overlayre alapozott pop-up nem zavarja a felhasználó böngészési élményét, nem robban a képernyőre az olvasási folyamat közben. Türelmesen kivárja, míg az érdeklődő jelzi a böngészőnek a távozás szándékát, ekkor dobja be a feliratkozás ajánlatát.
(Az exit overlaynek egy nagy gyengéje van: mobil felületen nem működik, mert ott nincs kurzor.)
Itt egy esettanulmány arról, hogyan növelte 600%-kal a feliratkozók számát az exit overlay technikán alapuló OptinMonster (ez egy WordPress-plugin).
A másik pop-up alapja az elmélyült olvasás és az oldalon töltött idő. Ez egy klasszikus megoldás, mikor az oldalon töltött hosszabb idő és a sok görgetés aktivál pop-upot. Ilyenkor egyre nagyobb az éhség az olvasódban a minőségi tartalomra, az igazán elszánt érdeklődő rengeteg anyagodat megízleli. (Jó esetben) egyre elégedettebbé válik, és egy váratlan pillanatban megjelenik a feliratkozásra buzdító pop-up.
A Kissmetrics pop-upja kitölti az egész ablakot.
Egy nagyszerű szűrőről beszélünk, mert minőségi leadeket generál: aki sok tartalmadat elolvassa, az valószínűleg igényt tart a hírleveleidre is, és aki igényt tart a hírleveleidre, az valószínűleg kíváncsi lesz a termékedre is.
Pro tip: azt természetesen te állítod be, hogy hány perc után ugorjék fel az ablak, de csekkold le Google Analyticsben az átlagos oldalon töltött időt – nehogy túl nagy legyen a delay, mert akkor senki nem látja a felugró ablakodat.
A módszer mobilbarát, a hátránya csak az, hogy megszakítja az olvasás folyamatát. (Ezen a blogon épp ezért nincs pop-up: kipróbáltuk, magasan konvertált, de szerintem annyit rontott az oldal felhasználóbarátságán, hogy végül levettük.)
Scrollozós pop-up. Ilyenkor nem a kurzor vagy az oldalon töltött idő aktiválja a felugró ablakot, hanem a görgetés.
A legismertebb példa a Pinterest: ha regisztráció nélkül böngészed az oldalt, akkor némi görgetés után a Pinterest így regisztráltat:
A módszer akkor működik a legjobban, ha ismered, hogy mekkora engagementnél van a legnagyobb sikered. Ha azt látod, hogy a cikk felének elolvasása után a legmagasabb a konverzió (mondjuk a delayes pop-upodon), akkor állítsd a scroll pop-upodat 50%-ra.
Ha a feliratkozók megvannak, akkor küldj nekik személyre szabott hírleveleket.
Show More