Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 4 perc

A megtérülő tartalommarketing – Így számolj ROI-t

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Hogyan készítsek ütős tartalommarketing-stratégiát?, Ingyenes, Nincs kategorizálva
  • Címkék: kontent

Nem tudom neked megmondani, hogy mi az a „minőségi tartalom”, amiről mindenki beszél. Én kétfajta tartalmat ismerek: amelyik pozitív ROI-t hoz és amelyik nem.

Mielőtt ezt kifejteném, tisztázzuk, hogy a tartalommarketingben nincs olyan, hogy azonnali siker. Itt nem kampányok vannak, hanem értékesítési csatornák és folyamatos kommunikáció, megtérülést pedig egy-egy tartalomra (pl. white paper), egy-egy csatornára (pl. e-mail) vagy egyes időszakokra (pl. előző 6 hónap) számolunk.

E cikk végére tudni fogod, hogy hogyan számold ki, hogy egy tartalommarketing-csatornád megtérül-e vagy sem.

Mi az a ROI és miért fontos?

A „return on investment” mutatja meg, hogy 1 elköltött forintodra visszakapsz mondjuk 1,2 forintot (ez 20%-os ROI). Általában százalékban adjuk meg.

A képlete így néz ki:

(bevétel – költségek) / költségek = ROI

Ha 120 forint bevételt értem el úgy, hogy 100 forint teljesítési költségem van, akkor a képlet így fest:

(120 – 100) / 100 = 0,2

Ha a szám negatív, akkor veszteséget termelsz. Ha 0, akkor nullszaldón vagy. Ha pozitív, akkor megtérülő.

A következőkben egy céges blog megtérülését fogjuk kiszámolni. Ehhez tudnunk kell a költségeket és a bevételeket. A blog fiktív.

A blogolás költségei

1) Tartalomkészítés. A cég havi 8 blogbejegyzést rendel tőlünk, amelynek ára 29 000 Ft (+áfa, de ezt a továbbiakban nem fogom jelezni a cikkben), ezért kapnak cikkenként egy képet ingyen (0 Ft).

2) Publikálás. A cég marketingese tölti fel az anyagokat, illetve kirakja őket Facebookra és Google+-ra. Ez cikkenként 15 percébe kerül, vagyis 120 percet (2 órát) tölt havonta a publikálással. A nettó fizetése 200 000 forint, ami a cégnek 390 000 forintba kerül. Egy héten 5 napon dolgozik 8 órát, ami egy hónapban 160 óra (tudom, hogy ritka az a hónap, ami pont 4 hét, de kegyelmezz nekem és a kettes matekomnak). A 390 000 forint 160 órával elosztva 2437,5 forintos bruttó órabért ad, tehát ez a 2 óra feltöltés havonta 4875 forint költség. (Mi a csomagban ingyen is föltöltenénk a cikket, de mint írtam, ez egy fiktív elképzelés.)

3) Terjesztés. A cég okos, ezért minden anyagot megtolnak Facebookon 5 dolláral. A dollár árfolyama e pillanatban 279 Ft, tehát a 8 poszt (40 dollár) hirdetési költsége havi 11 161 forint.

3) Dizájn. Lefejlesztettek 200 000 forintért egy dizájnt, ami reszponzív és modern, várhatóan 3 évig nem kell lecserélni. Ez 36 hónapra elosztva 5555 Ft. Wordpresst használnak (ingyenes).

4) Tárhely és domén. A Netmastersnél van minden, a Business Premium évi 14 990 Ft (benne van a tárhely és a domén is). Ez 1249 forint havonta.

Ha a fentieket összeadod, akkor havi 51 840 forintba kerül a céges blog mindennel együtt.

Még egyszer hangsúlyozom, ez egy fiktív cég fiktív blogja. Ha használsz fizetős marketingszoftvereket, akkor vedd bele azokat is, ám a céged működési költségeit ne számold bele a blog költségeibe.

A blogolás bevételei

A cikk folytatását a Kontent magazin friss számában olvashatod.

Ha még nem vagy előfizető, akkor írj az [email protected] címre és fizess elő – az előfizetés egy jelentéktelen 3000 Ft (ez már bruttó összeg és tartalmazza a postaköltséget is).

Az előfizetésed 4 lapszámra szól, tehát megkapod a most frissen megjelenőt, valamint még további hármat. (Ha szeretnéd a jövő héten megjelenő lapszámot is kényelmesen megkapni, akkor a napokban add le a megrendelésed.)

Ez a magazin az ország első (és ezidáig egyetlen) tartalommarketing-magazinja, ezért kötelező olvasmány, ha érdekelnek a szakmai hírek.

A mostani magazin tartalmából

  • Interjú Rebecca Liebbel – A tartalommarketinghez csak pár kirúgott újságíró kell?
  • Hinora Ferenc (Magyar Marketing Szövetség) a tartalommarketing magyarországi helyzetéről
  • Esettanulmány a Férfiak Klubjáról
  • Egy Google-frissítés, amelyről nem hallottál
  • Videó a content marketingben
  • Kizárás az AdWordsben (hogy a felesleges kattintásokat elkerüld)
  • Interjú Szirmai Gergellyel
  • Interjú a DIMSZ tartalommarketing-tagozatának friss elnökével, Juhász Györggyel

32 oldal kihagyhatatlan tartalommarketing. Ha nem én lennék a szám egyik írója, akkor azonnal előfizetnék.

Egy évre elosztva napi 8,2 forintodba kerül az, hogy a piacvezető szövegíró- és tartalommarketing-ügynökség (ezek volnánk mi) szakértőinek sehol-máshol-meg-nem-jelenő szakmai anyagait olvashasd.

Némiképp elkeseredve jegyzem meg, hogy a Kontent magazin egy-egy lapszámában több hasznos infót találsz, mint egynémely marketingrendezvényen (amely tizenhuszonezerekbe kerül).

Ha még mindig bizonytalan vagy, hogy előfizess-e, akkor ez a cikk segíteni fog a döntésben.

Ha pedig előfizetnél, akkor a napokban írj az [email protected] címre. Érezni fogod, hogy jó döntést hoztál, amikor majd a friss nyomdaillatú magazincsodát lapozgatod.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkTöbb tartalom, rosszabb eredmények?
Következő cikkÍgy készíts 29,3%-on konvertáló feliratkozási oldaltKövetkező

Ezeket olvastad már?

Tartalommarketing 2015-ben

Van a jóslatokkal 2 baj. Először is a legtöbb jóslat olyan, hogy kitalálhattad volna, mert

Elolvasom »

Hogyan előzd meg a Facebook hirdetéseid vagy a fiókod letiltását?

Zuckerberget és a Facebookot elég sűrűn éri adatvédelmi botrány, álhírek terjesztésének támogatása miatti felelősségre vonás.

Elolvasom »

Tartalommutáció a gyakorlatban: így hozd ki a legtöbbet a tartalmaidból (6 módszer)

Szóval a tartalommarketinged dübörög, és az online marketingedet változatos tartalmakkal erősíted. De azt veszed észre,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.