Tehát fut a kampányod, és a közepén veszed észre, hogy kifelejtetted a pixelt és a konverziókövető varázseszközeidet.
Ebben a cikkben nemcsak azt tudod meg, hogy hogyan barkácsold össze a pontos konverziódat az Analyticsből… hanem azt is, hogy hogyan számold ki azt, hogy egy kampányod megéri-e vagy sem.
Nem pixelekre van szükséged, hanem az alapokra
Ma már olyan fejlett marketingrendszereket kapsz, hogy lényegében csak a tartalmat kell beletöltened, de már a célzást és az optimalizálást is megcsinálják neked. Épp most fut a bétatesztje egy olyan (magyar fejlesztésű) rendszernek, amelyben a szoftver önmaga A/B tesztel a tucatnyi variációval, majd automatikusan kiválasztja a legjobb eredményt.
Szinte bele sem kell nyúlnod.
Ám a marketing alapjait és az összefüggéseket muszáj ismerned.
Egy ideális világban soha nem hibázol, és minden követőkódot, eszközt, pixelt és egyebet beleraksz a kampányodba még indulás előtt. A help ilyenkor segít (hol helyezd el, hol látod az eredményt), ebben sok tanulság nincs.
Azonban a kampányt már elindítottuk, amikor észrevettem, hogy semmilyen konverziókövető elemet nem raktunk bele (a hírlevél linkjeit paramétereztük, persze). Ilyenkor is pontos számokat kaphatsz, ha okos vagy.
(A cikkben végigszámolt kampány jelenleg is fut.)
Mi a kampány?
Adott egy 10 napos ingyenes előfizetési lehetőség (ez maga az ajánlat). Ezzel úgy élhet bárki, hogy először beregisztrál az alább mutatott oldalon (ezzel lesz egy felhasználói fiókja, de még csak regisztrálónak számít), majd a bankkártyaadatai megadásával aktiválja az előfizetését.
Ez a regisztrációs oldal hajtás feletti része.
Ezt szolidan reklámozgatjuk, de a fókusz nem ide esik. Ezt ugyanis megelőzi egy ún. clickthrough landing page, ami bemutatja a 10 napos trial (próba) előnyeit, és felkészít a regisztrációra. Az alábbi oldal összes linkje a fenti regisztrációs oldalra vezet.
Instapage-ben összerakott clickthrough landing page.
Ezt az oldalt pedig hirdetjük hírlevélben és Facebookon.
Ha élnél a 10 napos próbával, akkor katt ide, nézd meg élőben a fönti oldalt. De amúgy ne kattintgasd fölöslegesen, mert a statjaimat rontod.
Ugye, milyen jó volna megtudni minden konverziót? Mondjuk azt, hogy a clickthrough landing page-ről érkező forgalom mekkora százalékban konvertált.
A gond az, hogy nem raktam bele pixelt meg konverziókövető dolgokat, így van az Analyticsünk, meg néhány más adatunk, és ebből fogjuk kiszámolni, hogy mi hogyan konvertál.
Az átlagos marketinges itt megállna, és nyugtázná, hogy igen, ezek számok. Mi árbevételre játsszuk a kampányt, ezért azt is elmondom, hogy hogyan tudsz értékes insightokat kinyerni ezekből a számokból, mi mivel hogyan függ össze.
(Ha én végig tudom számolni a lentieket, akkor te is. A matematika nekem küzdelem.)
Látogatottság és alapadatok
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.