Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
Olvasási idő: 15 perc

Így használd a hashtageket az Instagramon a maximális elérésért

  • Szerző: Kónya Beáta
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős posztot a közösségi médiára?, közösségi média, Tartalomkészítés

A tartalmaink Instagramon való terjesztésére még ma is a hashtagek használata a legjobb módszer, pedig az elmúlt évek során hatalmas változásokon ment keresztül a platform. Megjelentek az Instagram for Business eszközök, a sokáig kronológiai sorrendben rendezett képfolyam komoly algoritmusváltozásokon esett át, és a kedvelések kilenc évnyi tündöklése után jelenleg épp a lájkok bukását láthatjuk (az Instagram ugyanis 2019 novemberében már globálisan teszteli a lájkszám elrejtését, erről a Kontent Pub 89. adásában is volt szó). 

Egy dolog azonban 2010 óta állandó: egy jó hashtag-stratégiával még mindig nagyon hatékonyan érhetjük el a célcsoportunkat. De nem csak az elérést, hanem az aktivitási rátát és követőszámot is fellendítheti a hatékony hashtag-használat. Márpedig éppen erre megy ki a játék. Mi értelme lenne máskülönben annyi energiát fektetnünk a vizuális és szöveges tartalomgyártásba?

Mégis mi fán teremnek a hashtagek?

Az Instagramon a hashtagek olyan keresőcímkék, amelyek egyaránt leírják a tartalmat vagy akár annak célközönségét is, hogy ezekkel felcímkézve az érdeklődők rátaláljanak a mi, akár brandelt (márkázott) posztjainkra is, amennyiben a megadott témában keresnek. 

És keresnek: az Instagramot előszeretettel használják inspirációs forrásként a felhasználók, és böngészik a számukra érdekes hashtagek képfolyamát. Ha a képedbe, videódba úgy sikerül becsomagolnod a márkád üzenetét, hogy az a bejegyzés a hashtagek tartalomfolyamába natívan, élményszerűen belesimuljon, akkor hatalmas megjelenésszámokat tudsz csupán a hashtagek képfolyamaiból generálni. 

Ezt üzleti profil esetén minden egyes bejegyzésed elemzéseiben pontosan látod, a hashtagek egyenkénti teljesítését azonban nem éred el. Külsős, fizetős analitikákban (pl. a Sprout Social vagy Later elemzései) lehet további következtetéseket levonni a használt hashtagek hatékonyságáról, egyenként.

Ami az egyszerű technikai tudnivalókat illeti: 

  • a keresőcímkék tartalmazhatnak számokat és emojikat, valamint ékezetes karaktereket is; 
  • speciális karakterek nem használhatók bennük, kis- és nagybetű között pedig nincs különbség; 
  • egyetlen bejegyzés maximum 30 keresőszóval címkézhető fel, amelyeket bármilyen megosztásban elhelyezhetünk akár a képaláírásban is, akár hozzászólásban;
  • ha nem tetszik, hogy a képaláírásodban kap helyet több tíz hashtag, akkor tedd őket kommentbe (csak arra kell figyelned, hogy a hashtages kommentet azonnal posztold);
  • az elmúlt 7 év során sosem tapasztaltam, hogy bármit rontana egy bejegyzés elérésén, ha hozzászólásban adom meg a keresőcímkéket, amennyiben magát a hashtages hozzászólást a poszt publikálása után azonnal közzéteszem.

A szakmában sok ellentétes véleménnyel találkozhatsz arról, hány hashtaggel lehet a legnagyobb elérése a posztoknak. Én azt javaslom, hogy amennyiben a témád engedi, érdemes mind a 30 keresőcímkézési lehetőséget kihasználnod. A saját oldalamon így generálok több tízezres megjelenésszámot hashtagekből, minden egyes posztomnak. 

Tekints tehát úgy a hashtagekre mint egy-egy új lehetőségre, amellyel elérheted a célcsoportodat. Ugyanakkor meg kell említsem a Socialinsider 2019 augusztusi kutatását, amelyben közel 7 000 üzleti profil mintegy 650 000 bejegyzését vizsgálták, és azt találták, hogy a legnagyobb aktivitási arányt (engagement rate-et) elérő posztok között nem volt olyan, ahol kihasználták volna a 30 hashtaget.

Az aktivitási ráta természetesen nagyban múlik a meglévő bázis elkötelezettségén és a tartalom minőségén is, nem csupán a hashtag-használat hat rá. Ahogyan azt sem tudjuk, hogy a vizsgált fiókok eleve ki szokták-e használni a 30 hashtaget. (Ha nem tudod, hogyan számold ki a saját aktivitási rátád, ez a videó segíthet neked.)

Még néhány érdekes adatot tartogat a fent említett kutatás. Az elért engagement rate-et, aktivitási rátát vizsgálták a hashtagek használatával összefüggésben, és azt találták, hogy:

  • az 5 000 követőnél kisebb bázissal rendelkező fiókok bejegyzései akkor teljesítettek legjobban, amikor képaláírásban használtak 6 db hashtaget;
  • az 5 000–10 000 követőbázissal rendelkező fiókok bejegyzései akkor teljesítettek a legjobban, ha az első kommentben helyeztek el 5 db hashtaget, de közel azonos eredményt hozott náluk a 27 db hashtag használata is; 
  • a 10 000–50 000 követőbázissal rendelkező fiókok bejegyzései pedig akkor érték el a legjobb eredményeket, ha képaláírásban használtak 2 db hashtaget, de közel azonos aktivitási rátát hozott náluk a 14 db hashtag használata képaláírásban, és a 12 db hashtag használata hozzászólásban is. 

Ez mind azt mutatja, hogy nem szabad csak a használt hashtagek számának tulajdonítani a poszt teljesítményét, magán a tartalmon és a meglévő bázis alap aktivitásán is nagyon sok múlik, amit viszont egy ilyen kutatás nem tud mérni.

Előfizetői tartalom

Ezt az anyagot csak a Kreatív Kontroll előfizetői olvashatják. Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkMilyen a jó on-page SEO? Hogyan kell jól optimalizálni egy tartalmat? // Részletes útmutató
Következő cikkHogyan csináld ki teljesen az ügynökségedet, és hogyan égessetek el rengeteg pénzt FacebookonKövetkező

Ezeket olvastad már?

Hogyan növeltem meg 150 százalékkal egy üzletág bevételét? (Kisokos Facebook-hirdetéshez) – 1. rész

Nagyjából két és fél évvel ezelőtt azt a feladatot kaptam előző munkahelyemen, hogy a cég

Elolvasom »

Hogyan csinálhatsz átfogó videós kampányt a Facebookon?

2017. április 13-án telt házas videós meetupot tartottunk, ahol a Facebook-videókról szóló előadásomban is kifejtettem,

Elolvasom »

Így készítsd el a következő e-könyved (22 pontos checklist)

Az e-book valószínűleg a leggyakoribb csalitermék az online piacon. Neked is kell egy (vagy több).

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.