Ez a 24 szó 63%-os konverziót ért (esettanulmány)

Mi számít jó konverziónak egy feliratkozási oldalon? Bármi, ami 15–20% fölött van. Tehát amikor megláttam tréningrésztvevőnk 63%-os konverzióját, akkor éreztem, hogy ebből bizony esettanulmány születik. Nemcsak az eredményt mutatom, hanem azt is, hogy hogyan írj te is ilyen feliratkozási oldalt. A kampány kezdete Siklós Katalin (Hétköznapi Hősnők) célja az volt, hogy listát építsen mindazokból, akiket … Read more

Az első mikromomentumod – így lehetsz jelen mobilon & előzhetsz meg minden konkurenst (1. rész)

Lépésről lépésre bemutatom neked, hogy hogyan uralhatod a mikromomentumokat. Ez nemcsak az egyik legfrissebb, de az egyik legfontosabb terület az online marketingben (a Google is komolyan veszi). De hogyan kerülj a vásárlók szeme elé a tökéletes pillanatban? Ha még nem hallottál a mikromomentumokról, akkor sem maradtál le semmiről (még). Nyugaton is csak tavaly kezdte el komolyan meghaladni a mobilról netezők száma az asztali gépről szörfölőkét, és eleve a mobilmarketing relatíve új. (De most kell átállnod, amíg még early adopter lehetsz.) A mikromomentumokról már részletes cikket olvashattál a Kontent magazinban (amit már az oldalon is elolvashatsz), a III. Marketing Fesztiválon Sipos Zoli előadást tartott a témában, most pedig végre beleássuk magunkat.

Összefoglaló a 3 lépésről

A Google szerint 3 lépést kell megtenned a mobilos dobogó legfelső fokáig: jelen kell lenned, hasznosnak kell lenned és gyorsnak kell lenned. Olyan három lépés ez, amelyet ha magyar cégként megteszel, hétmérföldes csizmát húzol, hiszen a hazai piac rendre a nyugati mögött halad (vitázunk, hogy hány év a lemaradásunk, de kétségtelen, hogy években mérhető). Ha tehát még most felkészülsz arra, hogy te legyél a mobilról vásárlók első számú választása, behozhatatlanul leelőzheted bármely konkurensedet.
Kérlek, ezt vedd komolyan. Nézd meg, hogy már 2014-ben tartalommarketing-meetupot szerveztünk és elkezdtük hirdetni. Ma minden a tartalommarketinggel van tele. Gondolj bele, hogy ha akkor elkezded, akkor ma már konkurenciamentes környezetben uralnád a piacodat. A mikromomentumokkal hasonló a helyzet: ha most lépsz, tied az előny. Ha megvárod, hogy 2-3 év múlva minden konferencia ezzel legyen tele, akkor már a konkurenseid is észbe kapnak.
Kezdjük tehát az elején: részletesen megmutatom neked, hogy mit kell tenned.

Ha valaki lát, attól még nem leszel érdekes

Pár évtizeddel ezelőtt a jelenlétet még az jelentette, amikor a brand tévéreklámokat futtatott vagy óriásplakátokat helyezett ki. Megjelentek a PR-akciók és rendezvényszponzorációk. A nagy márkák igyekeztek elérni azt, hogy a fogyasztók és a potenciális célpiac tudatalattijában is jelen legyenek, ezzel pedig a márkát bevéssék a fogyasztó elméjébe (esküszöm, hogy ez a szakkifejezés), és ha a fogyasztó vásárlási döntéshelyzetbe jut (áll a boltban), akkor a legjobban felépített márkát válassza. Ma azonban már nem elég az, ha látható vagy.
Azt kell megoldanod, hogy úgy kerülj a legfontosabb pillanatokban a fogyasztó elé, hogy közben nem tolakodva teszed ezt.
A mikromomentumok lényege, hogy a vásárlók a hagyományos vásárlói utakat elhagyják, véletlenszerűen csatlakoznak be annak egyes pontjain, elhagyják a funnelt és visszatérnek akár hetek-hónapok múlva. mm_1_1

Az online marketingesek legtöbbje a brand láthatóságának növelésén dolgozik – de ennek csak akkor van értelme, ha jókor és jól mutatkozol be.

Képzeljük csak el, hogyan nem használjuk a mobilt:
  • nem töltögetünk le csalitermékeket
  • nem iratkozunk fel hírlevelekre
  • jellemzően nem nézünk meg hosszú videókat
Egyszerűen nem maradunk olyan sokáig az értékesítési tölcsérben, hogy a hagyományos marketingmódszerek működjenek. Az életszerű mobilozás: véletlenszerűen eszünkbe jut a metrón, hogy most már jó lenne inkább kényelmesebben munkába járni, és rákeresünk, hogy melyik a városi közlekedésre legalkalmasabb autó. Találunk egy-két oldalt, elböngészgetünk, majd 3 megálló múlva zsebre tesszük a mobilt és haladunk tovább a munkába. Az okostelefonról vásárlók 90 százaléka egyáltalán nem biztos abban a vásárlást megelőzően, hogy melyik brandtől szeretne vásárolni. Ahogy a boltban mondjuk: „csak nézelődik”. Még a DO klaszterben (a micsodában?) levő vásárló is könnyen átcsábítható egy másik, neki ideálisabbnak tűnő választáshoz. Ez azt jelenti, hogy a konkurensed vásárlóit is könnyen magadhoz csábíthatod – háromból egy mobilos vásárló már döntött úgy, hogy inkább másik brandtől vásárol, mint eredetileg akart, mert a másik ott és akkor látta el a megfelelő információkkal, amikor szüksége volt rájuk.

800 vásárlói útvonal?

Az online értékesítés ma már sok minden, de egyszerű biztosan nem. cisco vásárlói útvonal A Cisco white paperjéből tudjuk, hogy az Internet of Everything korszakban egy termék 800-nál is több potenciális vásárlói útvonalat kínál fel. És egyre több és több lesz. Ha nem figyelsz a mikromomentumokra, akkor a digitális stratégiád szép lassan (vagy gyorsan) elveszíti a relevanciáját, a céged pedig a piacképességét.

Hogyan lehetsz jelen? Természetesen keresőoptimalizálással.

Read More

Így készíts hatékony hírlevelet: 44,5%-os megnyitás, 86,2%-os CTR, 11,7%-os konverzió, félmillió feletti eladás

Az e-mail a leghatékonyabb marketingeszközöd lehet, ha jól csinálod. Az Emailexpert.org infografikája szerint átlagosan minden e-mailre költött dollárod 44,25 dollárt hoz vissza – ezt forintosíthatod, a lényeg az, hogy az e-mail marketing megéri. Hogyan festenek a magyarországi számok? Megéri itthon hírlevelezni? Egy hírlevelünk elképesztő eredményei Hírleveles workshopot tartunk, ezt pedig hírlevélben kiküldtük 310 olyan embernek, akik … Read more

Miért nem adtunk el tavaly karácsonyi csomagokat? (Egy sikertelen kampány esettanulmánya)

Magyarországon nem dívik, hogy sikertelen kampányokból írjunk esettanulmányt, pedig ezek a legtanulságosabbak. Értékes, ha a best practice mellett ismered azt is, hogy milyen hibákat ne kövess el. Az alább bemutatott kampányunk sikertelen volt, ezért ízekre szedjük és megpróbáljuk megfejteni, hogy miért volt az. Igyekszem mindent megtalálni, amit hibának látok – de a javításokat leghamarabb a … Read more

1233%-os forgalomnövekedés céges bloggal (számok és stratégia)

Egyes vélemények szerint a céges blog nem hatékony. Ha te is ezt gondolod, akkor ezt a cikket ne olvasd el, mert épp arról lesz szó, hogy bizony hatékony. Joe Pulizzi a Kontent magazin mostani számában a kkv-nak az üzleti blogot ajánlja, hiszen ez a legköltséghatékonyabb, kis büdzsével is elindítható és fenntartható platform. Neil Patel egy … Read more

CTA-szövegek: változtass meg 1-2 szót és akár duplázd meg a konverziód

A használt szavak többet számítanak, mint gondolnád. Ebben a cikkben 7 esettanulmányban mutatom be, hogy néhány szó megváltoztatásával milyen eredményeket érhetsz el. Ez pedig fontos. Egy szakmai fórumban vissza-visszatérő szemlélet, hogy például egy webáruháznál nem számít a gomb színe vagy szövegezése, mert aki vásárolni akar, az úgysem a gombszöveg miatt fog vásárolni. Csak részben érthetek … Read more

A 2008-as válságtól is megment a tartalommarketing (esettanulmány)

Szeretnél egy tartalommarketinges e-mail tanfolyamot? Persze, hogy szeretnél. Képzeld el, hogy minden héten találsz a postafiókodban egy friss, ropogós esettanulmányt… lenyűgöző content marketinges sztorit… kiváló és kipróbált tippeket… és megannyi mást. Csak fel kell iratkoznod itt (és kapsz mellé egy 40 oldalas e-könyvet is). [urlap] *A könyv letöltésével elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a … Read more

Mozgalomkommunikáció – Tanulságok a Férfiak Klubjától (esettanulmány)

Megdöbbentem, hogy egy mozgalom arra használja a közösségi médiát, amelyre a közösségi média elvileg való: közösségépítésre. (Nem vagyok naiv: látom, hogy a Facebook egy jól álcázott hirdetési platform.) A beszélgetés során jeleztem a Férfiak Klubja alapítójának, Bedő Imrének, hogy nem vagyunk elfogulatlanok. A Férfiak Klubja közösséget épít a közösségnélküliség korában, és aktívan segít az elveszett … Read more

Ha unod a bullshiteket: 972%-os látogatottságnövelés egy céges bloggal

Undorít, hogy a marketingszakma tele van szubjektív véleményekkel és „szerintem így működik” szakmaiatlan habzásokkal, melyek mögé nem tesznek se számokat, se esettanulmányt, se semmit. Így van ez a tartalommarketingnél is: véleményhegyek, terminusviták és üres állítások, hogy „írj minőségi tartalmat”. Ezeket elolvashatod és meghallgathatod máshol. Én számokat fogok mutatni neked, ahogy azt a hazai legjobb szövegírás- … Read more

Két esettanulmány, amelyet még nem láttál

Tavaly a honlap.hu kért tőlem két esettanulmányszerűséget, amellyel az oldalukon saját weblapot indító ügyfeleiket megajándékozhatnák. Mindkettő olyan belső szakmai monológok tőlem, melyekhez hasonlót még nem írtam le, legfeljebb néhány előadáson beszéltem róluk. Az egyik szakmai szövegű, kissé nehezebb anyag, a másik viszont a kezdők számára is egyszerű bevezetést nyújt a szövegírásba, ezen belül pedig talán … Read more