Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

A 2008-as válságtól is megment a tartalommarketing (esettanulmány)

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Hogyan készítsek ütős tartalommarketing-stratégiát?, Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: blog-rs-tanfolyam, esettanulmány, tartalommarketing

Szeretnél egy tartalommarketinges e-mail tanfolyamot?

Persze, hogy szeretnél.

Képzeld el, hogy minden héten találsz a postafiókodban egy friss, ropogós esettanulmányt... lenyűgöző content marketinges sztorit... kiváló és kipróbált tippeket... és megannyi mást.

Csak fel kell iratkoznod itt (és kapsz mellé egy 40 oldalas e-könyvet is).

[urlap]

*A könyv letöltésével elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.comtól. Az e-mailekről bármikor leiratkozhatsz egyetlen kattintással. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Annyira utálom a spameket, hogy még aktivistaként is küzdöttem ellenük, tőlem tehát soha sem fogsz kapni! Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.

E cikkben megnézheted, hogy milyen hírlevelekre számíthatsz. A többi hírlevelet nem osztom meg, így ezt a cikket mindenképp olvasd el, hogy meglásd, hogy milyen komoly értéket küldünk neked minden héten.

Kezdhetjük?

Ez a levél bemutatja neked, hogy miről szól a tartalommarketing a gyakorlatban. Garantálom, hogy az elolvasása után tökéletesen érteni fogod.

Jay Baer Youtility című könyvének előszavában Marcus Sheridan elmeséli, hogy egy nehéz piaci helyzetből (amire aztán jött a pénzügyi válság) hogyan mászott ki tartalommarketinggel.

A „River Pools and Spa” cégről annyit kell tudnod, hogy medencéket készítenek (valami üvegszálas technológiával, rákereshetsz a cégre, ha érdekel), és...

...2008-ig álomszerűen növekedtek. Aztán beütött a válság.

2009 januárjára a pénzügyi csőd szélén táncolt a cég.

Senki nem kereste őket – egy pénzügyi válság kellős közepén az emberek nem építtetnek medencét (a medence luxuskiadás).

Ez a legkeményebb marketinges rémálom, amit el tudsz képzelni: látszólag megszűnik a kereslet a kínálatodra.

Marcus utánaolvasott a mai marketingkörképnek (volt rá ideje), és olyan fogalmakkal találkozott, hogy „inbound marketing”, „content marketing”. Bevallása szerint ő is sejtette, hogy a marketing az internetre tolódik, de nem gondolta volna, hogy ez az ő cégére is alkalmazható („az én cégem más” az egyik leggyakoribb kifogás).

Az első fontos felfedezése:

...az emberek válaszokat keresnek az interneten – és amelyik cég megadja a válaszokat, az elnyeri az ügyfelek bizalmát és később vásárlói hűségét.

Marcus: „A tervem egyszerű volt: úgy fogok viselkedni, mint egy medencevásárló, nem úgy, mint egy medencekészítő.”

Ezért összeírta az összes kérdést, amit valaha feltettek neki a vásárlók. Összegyűlt több száz kérdés – és mindegyiket megválaszolta írásban. (Ezeket már úgyis megválaszolta személyesen, e-mailben, a telefonban stb.)

Minden kérdést egy blogbejegyzésben dolgozott fel, minden blogbejegyzést 1 óra alatt írt meg.

„A cikkekben soha nem a cégemet hirdettem. Egyszerűen csak megválaszoltam az ügyfeleim kérdéseit – olyan őszintén és részletesen, ahogy csak tudtam.”

Hetente 1 új bejegyzéssel frissítette az oldalát, és az eredmények hamar jöttek: több látogató érkezett az oldalra, több aloldaluk rangsorolt a Google-ben és egyre több leadet (megkeresést) kaptak.

„Soha nem használtuk a weboldalt marketingeszközként. Hirtelen a marketingünk központi eleme lett.”

Az edukált ügyfél gyorsabban vásárol (és többet)

Marcus évekig úgy dolgozott, hogy a potenciális megrendelővel órákon át beszélt alapvető információkról (medencetípusok, kiegészítők, anyagok, formák, csupa ilyesmi), MIELŐTT egyáltalán szóba került volna az, hogy az illető milyen medencét szeretne.

De a sok-sok megválaszolt kérdéssel (blog) immár tudatosabb vásárlók keresték fel őt. A sales időtartama csökkent (a vásárlók már elolvasták, hogy milyen medencetípusok, kiegészítők stb. vannak), valamint több megkeresés érkezett (mert a sok információ csökkentette a kockázatot és érthetőbbé tette az ajánlatot).

80%-os lezárási arány (!!!)

Marcus 2011-ben ránézett a weboldal statjaira, és rájött, hogy a 30 a csodaszám.

Ha egy látogató 30 aloldalt elolvasott, akkor az esetek 80%-ában medencét vásárolt utána. (Az átlagos lezárási arány ezen a piacon 10%.)

Ezek a látogatók nem egyszerűen érdeklődtek és informálódtak, hanem medencevásárlóként kvalifikálták magukat. Mire felvették a kapcsolatot a céggel, már tudták, hogy nagy valószínűséggel medencét akarnak („presold”-nak mondja a direkt marketinges, „sales qualified lead”-nek mondja az inbound marketinges).

Képzeld csak el: tömegével ömlenek be hozzád a potenciális ügyfelek, akiknek már nem kell eladnod a terméked vagy szolgáltatásodat... mert 30 aloldal elolvasása után rájöttek, hogy a termékedre van szükségük!

A tartalommarketing célja az, hogy az értékesítési tölcséredet folyamatosan vásárlásra kész potenciális ügyfelekkel töltse fel. Azért zárt le a cég 80%-osan, mert előkészítették a vásárlókat az eladásra.

30 aloldalról 105 aloldalra

2012-ben az űrlapot kitöltő potenciális ügyfél már nem 30, hanem 105 aloldalt olvasott át a kapcsolatfelvétel előtt. Az információéhség növekszik. (Később több kutatást fogok idézni, hogy ez tényleg így van.)

„Ebben az időben a medencekészítő cégek egymás után mentek csődbe – mi pedig nemcsak talpon maradtunk, de növeltük a piaci részesedésünket. És a megkereséseink 80%-a az internetről jön.”

Tizedannyi hirdetési büdzséből még több eladás

2007-ben 250 000 dollárt költöttek hirdetésekre (kb. 71 millió forint), és 4 millió dollárnyi bevételt szereztek. Ekkor még a piac gyönyörűen muzsikált.

2011-ben (rettenetes piaci körülmények voltak) mindössze 20 000 dollárt költöttek hirdetésekre, és 4,5 millió dollárnyi bevételt értek el.

Mi változott?

Az, hogy már nem csupán medencekészítő cégként működnek, hanem kiadóként: tanítják az ügyfeleiket arra, hogy mit csinálnak és az miért jó.

Te is használhatod

A te ügyfeleid mindenre rákeresnek az interneten. A te dolgod az, hogy a válaszokat nálad találják meg (ne a Wikipedián vagy épp a konkurensednél).

A tartalommarketingről összeszedtünk 44 meghatározást, de a lényeget itt látod ebben a levélben: legyél hasznos és válaszolj kérdésekre.

Nem az a dolgod, hogy reklámokkal a világba üvöltsd, hogy a te céged mennyire jó. A reklámzaj korában ez kevéssé hatékony (egy banner átlagos átkattintása 0,01% – lásd a SmartInsight adatait).

Így lehet hatékony marketinged: válaszold meg a piacod kérdéseit és tanítsd meg őket vásárolni.

Tippek e levélből

Írd fel az összes kérdést, amit valaha bármilyen ügyfeled feltett neked. Kérdezd ki az ügyfélszolgálatodat, kérdezd ki a saleseseidet.

Majd ezeket a kérdéseket válaszold meg. Az összeset. (És publikáld valahol, mondjuk a céges blogodon).

Ezzel tehermentesíted az ügyfélszolgálatodat, valamint segíted a potenciális vásárlóidat (és még a Google-rangsorolásod is feljavul).

A tartalommarketing tényleg hatékony: összegyűjtöttem neked 90 adatot.

Ha szeretnéd kiszervezni a blogírást (vagy elkészítsük a tartalommarketing-stratégiádat), akkor írj egy válaszlevelet.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikk„60 mph/h-nál e cikk leghangosabb része a feltörő ámulatod” – David Ogilvy legendás Rolls-Royce-hirdetése [részletes elemzés]
Következő cikkCTA-szövegek: változtass meg 1-2 szót és akár duplázd meg a konverziódKövetkező

Ezeket olvastad már?

Így ellenőrizd, hogy van-e másolmány az oldaladon

A trivialitásokat most hagyjuk: tudjuk, hogy a másolt tartalom a weben nemcsak szerzői jogi pereskedést

Elolvasom »

Gyakran ismételt szövegírási kérdések a Marketing Expóról

Kint volt a Kreatív Kontroll a Marketing Expón, és a rengeteg kedves érdeklődés mellett volt

Elolvasom »

E-mail-marketing paradoxon: a leiratkozás növeli a bevételeidet

Az e-mail-marketingben külön kutatott, vizsgált és optimalizált részterület a leiratkozások csökkentése. Azt hiszik, hogy minden

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.