Szeretnél egy tartalommarketinges e-mail tanfolyamot?
Persze, hogy szeretnél.
Képzeld el, hogy minden héten találsz a postafiókodban egy friss, ropogós esettanulmányt... lenyűgöző content marketinges sztorit... kiváló és kipróbált tippeket... és megannyi mást.
Csak fel kell iratkoznod itt (és kapsz mellé egy 40 oldalas e-könyvet is).
[urlap]
*A könyv letöltésével elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.comtól. Az e-mailekről bármikor leiratkozhatsz egyetlen kattintással. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Annyira utálom a spameket, hogy még aktivistaként is küzdöttem ellenük, tőlem tehát soha sem fogsz kapni! Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.
E cikkben megnézheted, hogy milyen hírlevelekre számíthatsz. A többi hírlevelet nem osztom meg, így ezt a cikket mindenképp olvasd el, hogy meglásd, hogy milyen komoly értéket küldünk neked minden héten.
Kezdhetjük?
Ez a levél bemutatja neked, hogy miről szól a tartalommarketing a gyakorlatban. Garantálom, hogy az elolvasása után tökéletesen érteni fogod.
Jay Baer Youtility című könyvének előszavában Marcus Sheridan elmeséli, hogy egy nehéz piaci helyzetből (amire aztán jött a pénzügyi válság) hogyan mászott ki tartalommarketinggel.
A „River Pools and Spa” cégről annyit kell tudnod, hogy medencéket készítenek (valami üvegszálas technológiával, rákereshetsz a cégre, ha érdekel), és...
...2008-ig álomszerűen növekedtek. Aztán beütött a válság.
2009 januárjára a pénzügyi csőd szélén táncolt a cég.
Senki nem kereste őket – egy pénzügyi válság kellős közepén az emberek nem építtetnek medencét (a medence luxuskiadás).
Ez a legkeményebb marketinges rémálom, amit el tudsz képzelni: látszólag megszűnik a kereslet a kínálatodra.
Marcus utánaolvasott a mai marketingkörképnek (volt rá ideje), és olyan fogalmakkal találkozott, hogy „inbound marketing”, „content marketing”. Bevallása szerint ő is sejtette, hogy a marketing az internetre tolódik, de nem gondolta volna, hogy ez az ő cégére is alkalmazható („az én cégem más” az egyik leggyakoribb kifogás).
Az első fontos felfedezése:
...az emberek válaszokat keresnek az interneten – és amelyik cég megadja a válaszokat, az elnyeri az ügyfelek bizalmát és később vásárlói hűségét.
Marcus: „A tervem egyszerű volt: úgy fogok viselkedni, mint egy medencevásárló, nem úgy, mint egy medencekészítő.”
Ezért összeírta az összes kérdést, amit valaha feltettek neki a vásárlók. Összegyűlt több száz kérdés – és mindegyiket megválaszolta írásban. (Ezeket már úgyis megválaszolta személyesen, e-mailben, a telefonban stb.)
Minden kérdést egy blogbejegyzésben dolgozott fel, minden blogbejegyzést 1 óra alatt írt meg.
„A cikkekben soha nem a cégemet hirdettem. Egyszerűen csak megválaszoltam az ügyfeleim kérdéseit – olyan őszintén és részletesen, ahogy csak tudtam.”
Hetente 1 új bejegyzéssel frissítette az oldalát, és az eredmények hamar jöttek: több látogató érkezett az oldalra, több aloldaluk rangsorolt a Google-ben és egyre több leadet (megkeresést) kaptak.
„Soha nem használtuk a weboldalt marketingeszközként. Hirtelen a marketingünk központi eleme lett.”
Az edukált ügyfél gyorsabban vásárol (és többet)
Marcus évekig úgy dolgozott, hogy a potenciális megrendelővel órákon át beszélt alapvető információkról (medencetípusok, kiegészítők, anyagok, formák, csupa ilyesmi), MIELŐTT egyáltalán szóba került volna az, hogy az illető milyen medencét szeretne.
De a sok-sok megválaszolt kérdéssel (blog) immár tudatosabb vásárlók keresték fel őt. A sales időtartama csökkent (a vásárlók már elolvasták, hogy milyen medencetípusok, kiegészítők stb. vannak), valamint több megkeresés érkezett (mert a sok információ csökkentette a kockázatot és érthetőbbé tette az ajánlatot).
80%-os lezárási arány (!!!)
Marcus 2011-ben ránézett a weboldal statjaira, és rájött, hogy a 30 a csodaszám.
Ha egy látogató 30 aloldalt elolvasott, akkor az esetek 80%-ában medencét vásárolt utána. (Az átlagos lezárási arány ezen a piacon 10%.)
Ezek a látogatók nem egyszerűen érdeklődtek és informálódtak, hanem medencevásárlóként kvalifikálták magukat. Mire felvették a kapcsolatot a céggel, már tudták, hogy nagy valószínűséggel medencét akarnak („presold”-nak mondja a direkt marketinges, „sales qualified lead”-nek mondja az inbound marketinges).
Képzeld csak el: tömegével ömlenek be hozzád a potenciális ügyfelek, akiknek már nem kell eladnod a terméked vagy szolgáltatásodat... mert 30 aloldal elolvasása után rájöttek, hogy a termékedre van szükségük!
A tartalommarketing célja az, hogy az értékesítési tölcséredet folyamatosan vásárlásra kész potenciális ügyfelekkel töltse fel. Azért zárt le a cég 80%-osan, mert előkészítették a vásárlókat az eladásra.
30 aloldalról 105 aloldalra
2012-ben az űrlapot kitöltő potenciális ügyfél már nem 30, hanem 105 aloldalt olvasott át a kapcsolatfelvétel előtt. Az információéhség növekszik. (Később több kutatást fogok idézni, hogy ez tényleg így van.)
„Ebben az időben a medencekészítő cégek egymás után mentek csődbe – mi pedig nemcsak talpon maradtunk, de növeltük a piaci részesedésünket. És a megkereséseink 80%-a az internetről jön.”
Tizedannyi hirdetési büdzséből még több eladás
2007-ben 250 000 dollárt költöttek hirdetésekre (kb. 71 millió forint), és 4 millió dollárnyi bevételt szereztek. Ekkor még a piac gyönyörűen muzsikált.
2011-ben (rettenetes piaci körülmények voltak) mindössze 20 000 dollárt költöttek hirdetésekre, és 4,5 millió dollárnyi bevételt értek el.
Mi változott?
Az, hogy már nem csupán medencekészítő cégként működnek, hanem kiadóként: tanítják az ügyfeleiket arra, hogy mit csinálnak és az miért jó.
Te is használhatod
A te ügyfeleid mindenre rákeresnek az interneten. A te dolgod az, hogy a válaszokat nálad találják meg (ne a Wikipedián vagy épp a konkurensednél).
A tartalommarketingről összeszedtünk 44 meghatározást, de a lényeget itt látod ebben a levélben: legyél hasznos és válaszolj kérdésekre.
Nem az a dolgod, hogy reklámokkal a világba üvöltsd, hogy a te céged mennyire jó. A reklámzaj korában ez kevéssé hatékony (egy banner átlagos átkattintása 0,01% – lásd a SmartInsight adatait).
Így lehet hatékony marketinged: válaszold meg a piacod kérdéseit és tanítsd meg őket vásárolni.
Tippek e levélből
Írd fel az összes kérdést, amit valaha bármilyen ügyfeled feltett neked. Kérdezd ki az ügyfélszolgálatodat, kérdezd ki a saleseseidet.
Majd ezeket a kérdéseket válaszold meg. Az összeset. (És publikáld valahol, mondjuk a céges blogodon).
Ezzel tehermentesíted az ügyfélszolgálatodat, valamint segíted a potenciális vásárlóidat (és még a Google-rangsorolásod is feljavul).
A tartalommarketing tényleg hatékony: összegyűjtöttem neked 90 adatot.
Ha szeretnéd kiszervezni a blogírást (vagy elkészítsük a tartalommarketing-
Show More